misschien is "overheen praten" wat te sterk, maar ook ik vind dat je genoeg tips en uitleg heb gekregen en vind het jammer dat je daar weinig of nu dus niets meer mee doet. zowel ik als
@Telefonica2. hebben in mijn ogen "in Jip-en-Janneke-taal" uitgelegd waarom jij in deze cilinder, met deze zuigerveer zo geen compressie krijgt en hoe het met een lik olie wel éven goed gaat (en dat dat waarschijnlijk was waarom de verkoper hem wèl éven aan kreeg), maar je blijft "hangen in "ik snap het niet.."
ik snap ook dat je het voor nù opgeeft, maar hoop dat je de 70 cc nog eens op je gemak gaat nameten en passen, want alleen dan wéét je zeker of je cilinder daadwerkelijk ovaal is (ik hoop niet dat je dat nu al voor waar hebt aangenomen?) of dat je zuigerveer verkeerd danwel krom is?
dan kun je mogelijk je zuigerveer passend maken of een betere vinden (en deze voorzichtiger monteren, die spleet bovenin je foto kan ook van te ver openbuigen komen, maar pas op met evt. terugbuigen, het is héél breekbaar..
ik herinnerde me tijdens het kijken en meedenken met dit verhaal ook, dat ik nieuwe zuigerveren altijd nogal ruw vond en ze dus sowieso vóór montage een beetje glad en "rond/bol" schuurde, zodat ze soepeler door de cilinder (en vooral langs poorten) gleden en ook meteen beter afsloten dan dat standaard ruwe oppervlak waar je met gemak een lucifer op aan kon strijken. ben/was ik de enige die dat deed? is dat nòg zo met nieuwe zuigerveren? ik heb alleen Solex en Kreidler zuigerveren nieuw in mijn handen gehad die zo ruw waren, maar gebruikte goeie van alles wat ik gezien heb, waren altijd praktisch gepolijst..