Geen compressie en word ergens druk gezogen

Status
Not open for further replies.

JV_010

Member
Goedemiddag,

na mijn vorige post op het forum achter wat dingen gekomen en de scooter een grote beurt gegeven, nu gebeld door de dealer dat het langer gaat duren en de start problemen waarbij ik eerst dacht dat aan de bougie of accu lag zijn compressie problemen gebleven, de dealer zei als volgt : er word ergens druk weg gezogen of weggehaald en kan liggen aan je cilinder/kop/kleppen ik heb de scooter nu 3 weken en er staat maar 10200 km op. Hoe kan dit en wat is dit probleem en hoeveel gaat t me kosten want ik ben bang voor een aardig prijskaartje.

Gaat om een Piaggio Zip 4 takt 2014 model met 10200 km.

Mvg, JV
 
Advertisement - register to remove this

prijs ligt eraan wat er precies kapot is. Maar als de de cilinder of cilinderkop vervangen moet worden moet het hele blok onder de scooter vandaan. Hier gaan dus wel een paar werk uren in zitten. De prijs van de cilinder en kop kan je zelf online vinden. Je kan er ook voor kiezen er meteen een 80cc cilinder er op te laten zetten.

Als de scooter voor de rest nog goed is zou ik er voor kiezen hem te laten repareren. Want nu is hij veel minder waard als wat je er voor betaald heb, dus raak je het geld nogsteeds kwijt.
 
ik heb de scooter nu 3 weken
Hoe kan dit en wat is dit probleem en hoeveel gaat t me kosten want ik ben bang voor een aardig prijskaartje.
Heb je deze scooter bij dezelfde dealer gekocht als waar je hem ter reparatie hebt aangeboden?
Zo ja, zit er geen garantie op de scooter dan?

En inderdaad als er compressieverlies is moet op z'n minst het blokje open. (cilinder, cilinderkop en eventueel zuiger)
Dit kost wel een paar uurtjes werk en eventueel onderdelen, dus voor de dealer begin zou ik eerst even bekijken of je garantie hebt op de koop en zo niet goeie afspraken maken met deze dealer omtrent de kosten.

Edit: @4slaf4life was me net een fractie voor. :)
 
Heb je deze scooter bij dezelfde dealer gekocht als waar je hem ter reparatie hebt aangeboden?
Zo ja, zit er geen garantie op de scooter dan?

En inderdaad als er compressieverlies is moet op z'n minst het blokje open. (cilinder, cilinderkop en eventueel zuiger)
Dit kost wel een paar uurtjes werk en eventueel onderdelen, dus voor de dealer begin zou ik eerst even bekijken of je garantie hebt op de koop en zo niet goeie afspraken maken met deze dealer omtrent de kosten.

Edit: @4slaf4life was me net een fractie voor. :)
Hij komt bij een andere dealer vandaan die ook in de buurt zit alleen deze goede ervaringen mee en de ander zat vol voor de komende week. Garantie lijkt me niet aangezien die niet onderhoudsbeurtjes heeft gehad
Post automatically merged:

prijs ligt eraan wat er precies kapot is. Maar als de de cilinder of cilinderkop vervangen moet worden moet het hele blok onder de scooter vandaan. Hier gaan dus wel een paar werk uren in zitten. De prijs van de cilinder en kop kan je zelf online vinden. Je kan er ook voor kiezen er meteen een 80cc cilinder er op te laten zetten.

Als de scooter voor de rest nog goed is zou ik er voor kiezen hem te laten repareren. Want nu is hij veel minder waard als wat je er voor betaald heb, dus raak je het geld nogsteeds kwijt.
Ja de snelheid gaat t mij om dit moment niet om maar dat die rijd tuurlijk is 80cc leuk alleen in mijn gebied rijd genoeg politie inc rollerbank.
Post automatically merged:

Scooter kleppen lek en in cilinder gesleten alles moet vervangen worden kosten van 800-1000 euro.
Post automatically merged:

Hij komt bij een andere dealer vandaan die ook in de buurt zit alleen deze goede ervaringen mee en de ander zat vol voor de komende week. Garantie lijkt me niet aangezien die niet onderhoudsbeurtjes heeft gehad
Post automatically merged:


Ja de snelheid gaat t mij om dit moment niet om maar dat die rijd tuurlijk is 80cc leuk alleen in mijn gebied rijd genoeg politie inc rollerbank.
Post automatically merged:

Scooter kleppen lek en in cilinder gesleten alles moet vervangen worden kosten van 800-1000 euro.
Net gebeld door de dealer
 
Last edited:
Hij komt bij een andere dealer vandaan die ook in de buurt zit alleen deze goede ervaringen mee en de ander zat vol voor de komende week. Garantie lijkt me niet aangezien die niet onderhoudsbeurtjes heeft gehad
Post automatically merged:


Ja de snelheid gaat t mij om dit moment niet om maar dat die rijd tuurlijk is 80cc leuk alleen in mijn gebied rijd genoeg politie inc rollerbank.
Post automatically merged:

Scooter kleppen lek en in cilinder gesleten alles moet vervangen worden kosten van 800-1000 euro.
Post automatically merged:


Net gebeld door de dealer
Heb je de olie wel eens laten vervangen?
 
Compressie verlies? Hebben ze dat gemeten dan? Hoeveel bar mag hij hebben? Hoeveel bar heeft hij? Hebben ze een cilinderlektest gedaan? Dan kun je zo zien of het via de kop of onderblok komt..

Als je de juiste spullen hebt dan is dit zo gezien en dat verwacht je wel bij een dealer. De vragen die je hebt zouden hun snel en makkelijk moeten kunnen beantwoorden? Zeker omdat ze al melde dat hij compressieverlies heeft.. Dan hebben ze dit als het goed is al gedaan..
 
Maar wat verwacht je nu precies van ons? Dat wij jou dealer tips kunnen geven over waar hij het probleem misschien kan gaan vinden? Of dat wij in onze magische bol zien wat het probleem is en wat jou dealer daar voor gaat vragen? Waarom vraag je niet gewoon aan de dealer een prijsindicatie? Die zal hij je vast geven zodra die weet wat het probleem, daarvoor moet gesleuteld worden en dat zal moeten worden betaald. Dus reken maar op een eurotje of 50 a 75 nog voor die daadwerkelijk wat heeft vervangen. Dan komen de kosten voor de arbeid tijdens het daadwerkelijke vervangen er nog bij en dan je onderdelen nog. Daar kan niemand dus nog een zinnig woord over zeggen. Het is niet zl dat er een lijst is met een paar problemen en een vast bedrag erachter...
 
1000 euro is wel heel veel. Dacht dat een blok revisie tegen de 400 euro kostte en zo duur zijn de onderdelen ook weer niet.

Ik zou sowieso kontakt opnemen met de zaak waar je hem gekocht hebt
 
Wat hij verwacht weet ik niet. Wat ik wel verwacht is dat deze knul geen (zinnig) antwoord gaat geven.....................
Sorry voor mijn gebrek aan dankbaarheid, ik heb een scooter gekocht met veel spijt waar ik nu verlies op lijd ik heb er 3 maanden 4 dagen in de week voor gewerkt tijdens mijn vakantie en school en er is nu een rekening op me geschoven van 400-600 euro. Sorry dat ik minder leuk overkom bij jullie en misschien niet de juiste info geef ik ben nieuw en probeer dingen te leren.

Mvg, Jv
Post automatically merged:

Heb je de olie wel eens laten vervangen?
Heb hem 2de hands gekocht, ik zelf in de afgelopen weken niet oliepeil was wel goed
Post automatically merged:

Scooter ga ik nu terug verkopen aan de vorige eigenaar met 600 verlies, vader boos en mag geen euro meer uitgeven aan de scooter want hij zegt dat dit nog maar t begin is en er volgende maand weer wat anders mee is.
 
Ik snap het helemaal. Heb ook laatst een nieuwe brommer gekocht en heb er daarna nog veel tijd en geld in gestoken. Na 1,5week is hij in een ongeluk total loss gereden, verzekering keerde niet alles uit. Heb sowieso niet zo veel geluk met brommers.

Het is wel echt aan te raden om even met die zaak te bellen waar je hem gekocht hebt. Misschien dat ze je een beetje tegemoet kunnen komen of iets anders kunnen regelen. Het is altijd het proberen waard
 
We snappen ook wel dat het zuur is, en de meeste van ons hebben dit allemaal wel eens meegemaakt. Ben je al bij de dealer langs geweest waar je hem hebt gekocht? Of gewoon particulier gekocht? En die gemiste onderhoudsbeurtjes waar je het een paar posts terug over, heb jij ze niet laten uitvoeren of de vorige eigenaar? Maargoed hoe of wat dan ook jij zit met de gebakken peren nu natuurlijk. Enige wat je kan doen is ff wachten wat je huidige monteur gaat zeggen. Kan je 1 tip geven, nadat hij je gebeld heeft en verteld wat het ongeveer gaat kosten. Rij er ff langs leg een beetje je verhaal uit dat je de scooter net hebt en je er hard voor hebt gewerkt. En misschien dat hij je dan ff tegemoet wil komen, zelf ook een keer gehad toen ik net met die scooters begon. En hij zal je vast geen 100 euro korting geven maar alle beetjes helpen. 15 jaar geleden ook zo bij de zaak terecht gekomen waar ik nogsteeds veel spullen.

En wie weet valt het allemaal wel mee en zit je nu in de stress. Je kan er nu toch niks meer aan veranderen

EDIT: 4sla was me.voor
 
ik heb de scooter nu 3 weken
Garantie lijkt me niet aangezien die niet onderhoudsbeurtjes heeft gehad
  • Dus je koopt een scooter bij een dealer.
  • Je hebt de scooter nu pas 3 weken.
  • Je beweert dat, nadat je de oude accu hebt uit- en ingebouwd de scooter plots niet meer start.
  • Je gaat niet terug naar de dealer waar je de scooter gekocht hebt.
  • In plaats daarvan vervang je de accu en de scooter en deze loopt nog steeds niet.
  • Je hebt geen garantie omdat de scooter geen onderhoudsbeurtjes heeft gehad, mij lijkt dat je binnen 3 weken niet veel beurtjes hoeft te doen????????
  • Je gaat naar een ander dealer toe om je scooter te laten repareren in plaats van terug te gaan naar de dealer waar je hem gekocht hebt.
  • De dealer waar je de scooter ter reparatie hebt aangeboden wil je 800~1000 Euro armer maken voor het vervangen van je cilinderkit.
  • Nu heb je ineens een rekening tussen de 400~600 Euro gekregen.
  • Nu ga je hem ineens met 600 Euro verlies terug verkopen aan de vorige eigenaar terwijl je eerst beweerde hem bij een dealer gekocht te hebben!
We verwachten hier geen dankbaarheid dat je hier voor ons op de knieën gaat maar wij verwachten wel van jouw eerlijkheid en duidelijke antwoorden.
Ik krijg toch de indruk dat je bepaalde vragen ontwijkt en je antwoorden zo onduidelijk als mogelijk houdt!

Ik snap er nog steeds niks van, maar goed, als je vader voet bij stuk houdt, zal dit wel je laatste post zijn.
 
Dealers zijn meestal laaienlichters. Ik kan het weten want ik heb er gewerkt.

Ts lijkt mij een prima jongen die een ontzettende warhoofd is.

Een advies van mij..

Koop een tomos. Deze zijn nagenoeg onverwoestbaar en een leuke brommer om mee te beginnen. Ook qua sleutelen. Als t stuk gaat kost het nooit veel geld en het is makkelijk gemaakt.
 
  • Dus je koopt een scooter bij een dealer.
  • Je hebt de scooter nu pas 3 weken.
  • Je beweert dat, nadat je de oude accu hebt uit- en ingebouwd de scooter plots niet meer start.
  • Je gaat niet terug naar de dealer waar je de scooter gekocht hebt.
  • In plaats daarvan vervang je de accu en de scooter en deze loopt nog steeds niet.
  • Je hebt geen garantie omdat de scooter geen onderhoudsbeurtjes heeft gehad, mij lijkt dat je binnen 3 weken niet veel beurtjes hoeft te doen????????
  • Je gaat naar een ander dealer toe om je scooter te laten repareren in plaats van terug te gaan naar de dealer waar je hem gekocht hebt.
  • De dealer waar je de scooter ter reparatie hebt aangeboden wil je 800~1000 Euro armer maken voor het vervangen van je cilinderkit.
  • Nu heb je ineens een rekening tussen de 400~600 Euro gekregen.
  • Nu ga je hem ineens met 600 Euro verlies terug verkopen aan de vorige eigenaar terwijl je eerst beweerde hem bij een dealer gekocht te hebben!
We verwachten hier geen dankbaarheid dat je hier voor ons op de knieën gaat maar wij verwachten wel van jouw eerlijkheid en duidelijke antwoorden.
Ik krijg toch de indruk dat je bepaalde vragen ontwijkt en je antwoorden zo onduidelijk als mogelijk houdt!

Ik snap er nog steeds niks van, maar goed, als je vader voet bij stuk houdt, zal dit wel je laatste post zijn.
De dealer had allemaal dingen opgenoemd die eindstand helemaal niet belangrijk waren toen kwam ik uit tussen de 400-600 euro, + een grote beurt die ze verplicht vonden “zeiden ze” en dan word t 550/750 ( extra kosten van 150/180 voor grote beurt + de reparatie ) ik heb hem bij een particulier gekocht en de dealer waar die ooit in het verleden bij gekocht is zit ook in de buurt alleen geen positieve dingen over gehoord en zit vol.
Post automatically merged:

Dealers zijn meestal laaienlichters. Ik kan het weten want ik heb er gewerkt.

Ts lijkt mij een prima jongen die een ontzettende warhoofd is.

Een advies van mij..

Koop een tomos. Deze zijn nagenoeg onverwoestbaar en een leuke brommer om mee te beginnen. Ook qua sleutelen. Als t stuk gaat kost het nooit veel geld en het is makkelijk gemaakt.
Ik ben nu aan het nadenken over een eventuele vivacity, vrienden ervaring mee gehad en is positief maar dat dacht ik ook over Zips dus ik twijfel, school weken beginnen en wie kan na heel de zomer gewerkt te hebben weer lekker fietsen naar school met een rijbewijs
 
  • Dus je koopt een scooter bij een dealer.
  • Je hebt de scooter nu pas 3 weken.
  • Je beweert dat, nadat je de oude accu hebt uit- en ingebouwd de scooter plots niet meer start.
  • Je gaat niet terug naar de dealer waar je de scooter gekocht hebt.
  • In plaats daarvan vervang je de accu en de scooter en deze loopt nog steeds niet.
  • Je hebt geen garantie omdat de scooter geen onderhoudsbeurtjes heeft gehad, mij lijkt dat je binnen 3 weken niet veel beurtjes hoeft te doen????????
  • Je gaat naar een ander dealer toe om je scooter te laten repareren in plaats van terug te gaan naar de dealer waar je hem gekocht hebt.
  • De dealer waar je de scooter ter reparatie hebt aangeboden wil je 800~1000 Euro armer maken voor het vervangen van je cilinderkit.
  • Nu heb je ineens een rekening tussen de 400~600 Euro gekregen.
  • Nu ga je hem ineens met 600 Euro verlies terug verkopen aan de vorige eigenaar terwijl je eerst beweerde hem bij een dealer gekocht te hebben!
We verwachten hier geen dankbaarheid dat je hier voor ons op de knieën gaat maar wij verwachten wel van jouw eerlijkheid en duidelijke antwoorden.
Ik krijg toch de indruk dat je bepaalde vragen ontwijkt en je antwoorden zo onduidelijk als mogelijk houdt!

Ik snap er nog steeds niks van, maar goed, als je vader voet bij stuk houdt, zal dit wel je laatste post zijn.
@Sparky
Klopt helemaal...
 
Ik ben nu aan het nadenken over een eventuele vivacity, vrienden ervaring mee gehad en is positief maar dat dacht ik ook over Zips dus ik twijfel, school weken beginnen en wie kan na heel de zomer gewerkt te hebben weer lekker fietsen naar school met een rijbewijs
Dan kan je nog van geluk spreken. Fietsen is al een stuk beter dan meerdere keren anderhalf uur lang lopen met een brommer. Zo heb ik op de harde manier geleerd dat oldtimers niet zo betrouwbaar zijn:tearsofjoy:

Een tip. Als je hem verkoopt doe het dan ook particulier. Want als iemand hem van plan is zelf te repareren en de beurt te geven is die maar rond de 200 kwijt. En een dealer haalt waarschijnlijk 600 euro van de waarde van de scooter eraf
 
Aan de andere kant , je hebt een nieuwe accu gekocht , en als je hem nu voor dat geld zou laten maken , en je laat de service beurt ook doen , heb je een prima scooter die als je hem goed behandeld en op tijd de beurtjes geeft of laat doen , een hele tijd meegaat . Je gaat nu deze verkopen met veel verlies en koopt waarschijnlijk geen nieuwe , dus een andere tweede hands terug . Wie weet wat daaraan mankeert.
Nee ik zou hoe sneu het ook is het verlies nemen en hem opknappen. En verdiep je eens in de filmpjes op you tube om dingen zelf te repareren , scheelt enorm veel geld , en misschien is er iemand in je omgeving die je kan helpen. Betaal je de onderzoek kosten bij je dealer en repareer je zelf .
Hoeft niet in èèn keer toch , fietsen moet je nu toch. Zie het als een leermoment
 
de dealer waar die ooit in het verleden bij gekocht is zit ook in de buurt alleen geen positieve dingen over gehoord en zit vol.
Een dealer waarover je negatieve verhalen "gehoord" hebt en dan toch weten dat de agenda van deze vol zit ?
Knap !
Zelf ervaring opdoen bij een dealer, daar wordt je wijzer van.
Niet van horen zeggen.
Ervaring doe je door vallen en opstaan, hoort bij het leven...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top