Geen compressie vonkt wel…

Robin1908

New Member
Goedemorgen Allen….

Ik probeer een bekende te helpen waarvan zijn chineze ‘La Souris’ (GY6) niet meer wilde starten, al gauw had ik in de gaten dat de zuiger zodanig beschadigd is dat dat de oorzaak zou zijn. Inmiddels nieuwe cilinder en zuiger met nieuwe pakkingen gemonteerd, enkel nog steeds veel te weinig compressie. (Geen meter maar dat merk je echt wel…) ik heb de kleppen op 0.05/0.10 gezet, en 0,10/0,15 maar dat haalt niks uit. Vonkt wel, krijgt benzine…
 

Attachments

  • 2981EB63-871C-4683-852A-E2768D95D606.jpeg
    2981EB63-871C-4683-852A-E2768D95D606.jpeg
    173.2 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

Ik kan het niet goed zien op de foto maar volgens mij mist de oude zuiger een veer, klopt dit?
Was deze er ook al niet bij het openen van de cilinder en zo nee. heb je alle stukjes teruggevonden, heb je olie ververst en de kop getest?
Heb je na de constatering dat je geen compressie hebt de cilinder er ook weer eens af gehad en was deze nog in orde?
 
Ik kan het niet goed zien op de foto maar volgens mij mist de oude zuiger een veer, klopt dit?
Was deze er ook al niet bij het openen van de cilinder en zo nee. heb je alle stukjes teruggevonden, heb je olie ververst en de kop getest?
Zuiger was nog wel compleet… hij zit er strak in om dat die erin gesleten is. olie is inderdaad helemaal ververst! Had de kleppen gesteld en rond gedraaid en weer gemeten met de voelermaat
Maar die bleef gewoon goed
 
Kleppen op tijd , heb je zoals @Sparky vroeg de kleppen op lekkage getest ? Anders zou je een lektest uit moeten voeren , hoef je niet de kop er weer af te halen .
 
Hoe kan ik die het beste op lekkage testen?
Voor dat doel heb ik van een oude bougie , het porselein eruit gesloopt , en er een lucht nippel op gemaakt , klein beetje druk erop , zuiger bijna in top , kleppen gesloten , en je hoort de lucht weglekken , hetzij het carter in , of in de in of uit laat blazen . Je kan het ook nog mooier maken door er een ventiel , en een drukmeter tussen te plaatsen . Zo kun je zien hoelang de druk in stand blijft .
Wat @Sparky aangeeft kan je natuurlijk ook doen , maar moet je alles weer demonteren .
 
Voel je hem zuigen aan de inlaat kant van de carb ? Zit de vlotterkamer vol , werkt de choke ?
Als je de benz slang van de carb afhaalt , en je kickt , komt er dan een straal benz uit de slang?
 
Voel je hem zuigen aan de inlaat kant van de carb ? Zit de vlotterkamer vol , werkt de choke ?
Als je de benz slang van de carb afhaalt , en je kickt , komt er dan een straal benz uit de slang?
Ja vlotterbak komt vol, benzine krijgt die ook bij kicken. Of die zuigt moet ik even checken.
 
Back
Top