Geen compressie

Ik Had gelezen dat je remmenreiniger in het gat van de bougie moest spuiten, dus dat heb ik gedaan... morgen een proberen in de carburateur...

Ik zou zeggen dat de rest goed moet zijn, want met de 50cc starte de speedfight2 wel
nee een beetje benzine. Remreiniger is veel vluchtiger.
 
Remreiniger is mogelijk als je dat rechtstreeks in de carb spuit via de luchtinlaat om vervolgens gelijk de scooter te starten. Als je het in de bougiegat spuit en vervolgens nog je bougie moet monteren bougie-dop erop zet, dan is de werking van de remreiniger allang weg.
 
Nee, ik heb een originele 50cc speedfight 2 waar ik mee aan het rijden was, dus ik dacht 50cc eraf en 70cc erop en rijden maar...
Heb je die 50cc weer teruggemonteerd op die speedfight 2?
Post automatically merged:

Remreiniger is mogelijk als je dat rechtstreeks in de carb spuit via de luchtinlaat om vervolgens gelijk de scooter te starten. Als je het in de bougiegat spuit en vervolgens nog je bougie moet monteren bougie-dop erop zet, dan is de werking van de remreiniger allang weg.
Ok morgen eens proberen
 
Ik begrijp er niks meer van... Kan je opsommen(duidelijk)Wat nu allemaal wel en niet gedaan is?
Je hebt dus een 70cc die niet lopen wil over gezet op een andere die het wel deed met een 50cc en nu met die 70 ook niet lopen wil?
 
Ik heb een 70cc speedfight op de kop getikt voor 100 eurries... volgens de verkoper trok hij valse lucht. Toen ik hem ging halen afgelopen vrijdag was het erg koud en na veel kicken kreeg hij hem aan de praat.

Toen ik thuis kwam heb ik de cilinder eraf gehaald en opnieuw erop gezet. Toen heb ik het spruitstuk, membraam en carburateur erafg gehaald en gemonteerd ik kwam er achter dat hij de gasnaald en de gasbuis verkeerd had gemonteerd waardoor hij continu volgas gaf.

Heb toen heel veel gekiekt en wilde niet starten. Toen heb ik naar de startmotor en kering gekeken en dat was goed( zover ik kon zien en er verstand van heb.) maar niet willen starten.

Ik was er klaar mee dus ik dacht ik zet alles over op een werkende speedfight 2 dan zou hij het theoretisch het gewoon moeten doen, maar op een of andere manier zou ik het dus verkeerd gemonteerd moeten hebben, waardoor de cilinder maar nauwelijks 4 bar compressie heeft
Post automatically merged:

Ik heb een 70cc speedfight op de kop getikt voor 100 eurries... volgens de verkoper trok hij valse lucht. Toen ik hem ging halen afgelopen vrijdag was het erg koud en na veel kicken kreeg hij hem aan de praat.

Toen ik thuis kwam heb ik de cilinder eraf gehaald en opnieuw erop gezet. Toen heb ik het spruitstuk, membraam en carburateur erafg gehaald en gemonteerd ik kwam er achter dat hij de gasnaald en de gasbuis verkeerd had gemonteerd waardoor hij continu volgas gaf.

Heb toen heel veel gekiekt en wilde niet starten. Toen heb ik naar de startmotor en kering gekeken en dat was goed( zover ik kon zien en er verstand van heb.) maar niet willen starten.

Ik was er klaar mee dus ik dacht ik zet alles over op een werkende speedfight 2 dan zou hij het theoretisch het gewoon moeten doen, maar op een of andere manier zou ik het dus verkeerd gemonteerd moeten hebben, waardoor de cilinder maar nauwelijks 4 bar compressie heeft
Geen compressie is niet starten is mij altijd geleerd
Post automatically merged:

Ik begrijp er niks meer van... Kan je opsommen(duidelijk)Wat nu allemaal wel en niet gedaan is?
Je hebt dus een 70cc die niet lopen wil over gezet op een andere die het wel deed met een 50cc en nu met die 70 ook niet lopen wil?
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. ik herinner me net dat de cdi van de speedfight 2 er helemaal niet op gemonteerd is dat is ook een beetje lomp, maar dat zou niks met de compressie hebben moeten maken toch?
 
Last edited:
ik herinner me net dat de cdi van de speedfight 2 er helemaal niet op gemonteerd is dat is ook een beetje lomp, maar dat zou niks met de compressie hebben moeten maken toch?
Nee, de cdi heeft niks te maken met compressie, dus ook zonder cdi moet je een goeie compressie hebben.
 
Ik heb een 70cc speedfight op de kop getikt voor 100 eurries... volgens de verkoper trok hij valse lucht. Toen ik hem ging halen afgelopen vrijdag was het erg koud en na veel kicken kreeg hij hem aan de praat.

Toen ik thuis kwam heb ik de cilinder eraf gehaald en opnieuw erop gezet. Toen heb ik het spruitstuk, membraam en carburateur erafg gehaald en gemonteerd ik kwam er achter dat hij de gasnaald en de gasbuis verkeerd had gemonteerd waardoor hij continu volgas gaf.

Heb toen heel veel gekiekt en wilde niet starten. Toen heb ik naar de startmotor en kering gekeken en dat was goed( zover ik kon zien en er verstand van heb.) maar niet willen starten.

Ik was er klaar mee dus ik dacht ik zet alles over op een werkende speedfight 2 dan zou hij het theoretisch het gewoon moeten doen, maar op een of andere manier zou ik het dus verkeerd gemonteerd moeten hebben, waardoor de cilinder maar nauwelijks 4 bar compressie heeft
Post automatically merged:


Geen compressie is niet starten is mij altijd geleerd
Post automatically merged:


Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. ik herinner me net dat de cdi van de speedfight 2 er helemaal niet op gemonteerd is dat is ook een beetje lomp, maar dat zou niks met de compressie hebben moeten maken toch?
Wel nieuwe pakkingen gebruikt?? Voet en koppakking? Idd is dit duidelijk
 
Wel nieuwe pakkingen gebruikt?? Voet en koppakking? Idd is dit duidelijk
Toen ik alles overzetten op de speedfight 2 Bij de cilinder nieuwe kartonnen pakking, bij de cilinderkop zit een rubberen ring die heb ik niet, vandaar de vloeibare pakking, voor de rest heb ik er niks afgehaald bij de speedfight 2.

Ik heb vandaag en gisteren me te pletter gezecht en verschillende webwinkels gebeld voor de originele pakking van de athena cilinder. Het is nergens te vinden alleen compleet met cilinder. Heb nu bin Kparts verschillende pakingen besteld die er op leken dus morgen eens proberen.
 
Nou voorruit dan. 10 x opdrukken en dan is het je vergeven.:tearsofjoy:
Zal toch eerst even zorgen dat alles klopt en vers is (pakkingen en zo) daarna kan je pas echt gaan uitsluiten.
 
mocht die ring los niet (snel/makkelijk) te krijgen zijn:
ik heb eens iemand rubberen ringen die hij niet meer kon krijgen (voor in een automatische transmissie van een klassieker) zien "reviseren" door ze in remvloeistof te leggen: daar veerden ze weer van uit.

voor de startproef: vloeibare benzine via bougiegat doet het ook niet zo makkelijk, dan moet je (met dit weer, tenzij je brommer in een verwarmde garage staat) ook je cilinder en kop voorverwarmen.. vergeet niet dat deze door een carburateur of injector fijn wordt verneveld..
ik heb zelf een grote bus "start pilot" maar dan van een ander merk staan (met een paar procent ether): als een motor dáár niet mee aan gaat, is het ècht mis..
(bij wijze vàn zou een benzinemotor zonder vonk maar met genoeg compressie nog als "diesel" aan kunnen slaan..)
 
Nieuwe pakking op de cilinder, nieuwe rubber pakking op de kop, vast gemaakt met momentsleutel 10 nm (volgens athena) slangen erop, uitlaat erop nog nog minder compressie dan woensdag... was was het 4 bar en nu 2.... schiet mij maar lek
 
monteer je zuiger en cilinder droog ofzo? daar moet (zeker nadat je er remmenreiniger in heb gespoten die niet verbrand is) een veeg 2t olie tussen hè)
 
monteer je zuiger en cilinder droog ofzo? daar moet (zeker nadat je er remmenreiniger in heb gespoten die niet verbrand is) een veeg 2t olie tussen hè)
Shit, dat heb ik nu wel gedaan
Post automatically merged:

monteer je zuiger en cilinder droog ofzo? daar moet (zeker nadat je er remmenreiniger in heb gespoten die niet verbrand is) een veeg 2t olie tussen hè)
Jemig ik heb het woensdag wel elke keer gedaan en nu vergeet ik het stom
 
kan gebeuren.
en hoe oud is die set? zeker bij 1-veer is de zuigeveerslotspeling héél belangrijk hè, heb je die ook opgemeten?
 
kan gebeuren.
en hoe oud is die set? zeker bij 1-veer is de zuigeveerslotspeling héél belangrijk hè, heb je die ook opgemeten?
Mijn zuigerveer was kapot, ik heb bij DDL TUNING een nieuwe gehaald die heeft hem opgemeten en een nieuwe van malossi gegeven
 
heeft ie de oude opgemeten, of je nieuwe ìn je cilinder opgemeten: dáár moet je de slotspeling meten. is altijd een samenspel.
zuigerveer los in de cilinder schuiven, voorzichtig aandrukken met je zuiger zodat ie vlak staat, dan slotspeling opmeten met voelermaten.
 
Back
Top