Geen compressie

vandeweg

Active Member
Ik heb een speedfight die niet wilde starten met een 70cc athena cilinder LC

Nu heb ik die cilinder overgezet op een speedfight 2 met nieuwe zuigerveren en pakking op de cilinderkop voor de zekerheid vloeibare pakking gedaan, alles gemonteerd (3x opnieuw gemonteerd) maar de cilinder heeft geen compressie wat doe ik verkeerd?
 
Advertisement - register to remove this

Je eerste Speedfight wilt niet starten met een 70cc Athena cilinder LC.

Je zet de cilinder over op een Speedfight 2 waarbij je zuigerveren, cilinderkoppakking en nog eens vloeibare pakking hebt gebruikt. Dit heb je vervolgens drie keer opnieuw gedaan.

Dan lijkt het mij dat je de boosdoener juist hebt gevonden: de cilinder en/of zuiger. Al eens geprobeerd om een andere cilinder te monteren op je Speedfight of Speedfight 2?
 
Vrijdag heeft hij het op de speedfight gedaan toen ik hem kocht. Hij trok valse lucht, dus starte moeizaam. Zaterdag de cilinderkop eraf gehaald en compressie gemeten 7 bar dus dat was goed, maar wilde nog steeds niet starten.

Mijn speedfight 2 50cc die wel wilde starten dus ik dacht overzetten die handel en klaar, maar nu heb ik opeens geen compressie
Je eerste Speedfight wilt niet starten met een 70cc Athena cilinder LC.

Je zet de cilinder over op een Speedfight 2 waarbij je zuigerveren, cilinderkoppakking en nog eens vloeibare pakking hebt gebruikt. Dit heb je vervolgens drie keer opnieuw gedaan.

Dan lijkt het mij dat je de boosdoener juist hebt gevonden: de cilinder en/of zuiger. Al eens geprobeerd om een andere cilinder te monteren op je Speedfight of Speedfight 2?
 
Maar mijn vraag is dus of je de cilinder van je speedfight 2 ook op je speedfight hebt geprobeerd?

Je zegt dat 7 bar wel prima is, maar ik lees toch echt wel vaak op dit forum dat men minstens(!) 8 bar dient te hebben, en dat is de bare minimum. Dat zal ook wel gelden voor jouw 70cc Athena cilinder.

Het is meer dan logisch dat als je louter de cilinder verwisselt bij een werkende scooter, en deze opeens geen compressie heeft, dat het aan de cilinder zal liggen. Al helemaal als je de overige delen 3x (!) correct hebt gemonteerd. Zou wat zijn als dat drie keer fout is gegaan, maar daar ga ik niet van uit.
 
Maar mijn vraag is dus of je de cilinder van je speedfight 2 ook op je speedfight hebt geprobeerd?

Je zegt dat 7 bar wel prima is, maar ik lees toch echt wel vaak op dit forum dat men minstens(!) 8 bar dient te hebben, en dat is de bare minimum. Dat zal ook wel gelden voor jouw 70cc Athena cilinder.

Het is meer dan logisch dat als je louter de cilinder verwisselt bij een werkende scooter, en deze opeens geen compressie heeft, dat het aan de cilinder zal liggen. Al helemaal als je de overige delen 3x (!) correct hebt gemonteerd. Zou wat zijn als dat drie keer fout is gegaan, maar daar ga ik niet van uit.
Ik heb nog niet de 50cc op de speedfight geprobeerd...

Ik dacht als ik het omdraai moet het wel lukken..

Ik was vandaag bij DDL tuning voor pakking te halen die zei mij voor een zuiger met 1 veer zou 7 bar ook wel goed moeten kunnen zijn/werken.

Zou het eventueel ook kunnen zijn dat ik het spruitstuk, membraam enz.niet overgezet hebt dat ik minder compressie hebt.

Moet ik alles aansluiten en water vullen om compressie te meten?
 
Ik heb nog niet de 50cc op de speedfight geprobeerd...

Ik dacht als ik het omdraai moet het wel lukken..

Ik was vandaag bij DDL tuning voor pakking te halen die zei mij voor een zuiger met 1 veer zou 7 bar ook wel goed moeten kunnen zijn/werken.

Zou het eventueel ook kunnen zijn dat ik het spruitstuk, membraam enz.niet overgezet hebt dat ik minder compressie hebt.

Moet ik alles aansluiten en water vullen om compressie te meten?
IIg alles zodat je compressie kan hebben. Als je ergens een lek hebt heb je ook minder of geen compressie. Watervullen hoeft niet.
 
yes. IIg alles omtrent cilinder en zo. thermostaat staat los van compressie(iig dat hoop ik voor je haha)
Slangen met betrekking tot de carb is wel handig idd.tot aan het lucht filter moet alles gesloten zijn.dus zodat er nergens lucht door komt.
 
Zullen we anders eerst eens beginnen bij het vastdraaien van je cilinder op 11NM? Nadat je alle pakkingresten hebt schoongemaakt en ff een setje ongebruikte pakkingen tussen de cilinder en membraam en spruitstuk te monteren. Heb je vraag ff vluchtig gelezen en weet niet of je die pakkingen al had of nog ging halen. Vloeibare pakking hoeft er eigenlijk niet eens tussen op dit moment. Dus gewoon kop kruislings vastdraaien op 11nm en dus niet nog ff een tikkie vaster ofzo proberen. Als je dan nog niet gestart krijgt zou je ff kunnen kijken of je cilinder en de kop wel vlak zijn
 
Het rare is ik heb de speedfight met athena 70cc vrijdag op gehaald na pijn en moeite kregen we hem gestart... die jongen deed hem weg ivm valse lucht dacht hij.... na thuis komst dacht ik, ik gaal de cilinder kop er ff af en opnieuw vast maken. Nu lag het probleem niet bij de cilinder, maar bij de cabrateur. De cabrateur gemaakt en krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat...

Nu heb ik nog een originele 50cc speedfight2 dus dacht ik zet alles over en klaar is klaar, maar niet dus..

Ik vindt het erg raar dat een cilinder die nog geen 1000 km heeft gelopen dus geen compressie krijgt of wat dan ook, ik snap er niks van
 
die vloeibare pakking aan kop-kant snap ik niet. tenzij je putjes in cilinder of kop hebt die je moet opvullen, zou dat er alleen maar tussenuit slaan en dus lekkage achterlaten. heb je koppakking en/of bovenkant cilinder op vlakte gecheckt en/of gevlakt?
en weet je zeker dat je je carburateur gemaakt hebt (wat vond je dan wat niet goed was?) en/of moet je hem na het "maken" niet opnieuw afstellen?
 
Vloeibare pakking is sowieso niet handig op een watergekoelde cilinder.
Linksom of rechtsom spoelt dat vanzelf een keer weg.
Als deze vloeibare pakking nodig is dan kan je al raden waar je compressie heen gaat.
Ook al heb ik geen exacte waardes voor handen, ik meen dat 7 bar voor een tweetakt zo heel gek nog niet is.
Eventueel even slotspeling van de zuigerveer opmeten, maat zuiger en maat cilinder.
 
die vloeibare pakking aan kop-kant snap ik niet. tenzij je putjes in cilinder of kop hebt die je moet opvullen, zou dat er alleen maar tussenuit slaan en dus lekkage achterlaten. heb je koppakking en/of bovenkant cilinder op vlakte gecheckt en/of gevlakt?
en weet je zeker dat je je carburateur gemaakt hebt (wat vond je dan wat niet goed was?) en/of moet je hem na het "maken" niet opnieuw afstellen?
Dat zijn gas bleef open staan, heb even gezocht op you tube.... gasnaald moest door het oogje van het pijpje, de gaskabel ook, zodat je je gas geef of loslaat het heen en weer gaat...
De motor zal het toch eerst moeten doen , voordat ik hem kan afstellen??

Ik dacht ik doe vloeibare pakking voor de zekerheid er tussen. Koppakking is van karton, en in de cilinderkop zit een rubber
 
Dat zijn gas bleef open staan, heb even gezocht op you tube.... gasnaald moest door het oogje van het pijpje, de gaskabel ook, zodat je je gas geef of loslaat het heen en weer gaat...
Daar zou als het goed is een veer voor in je carburateur boven je gasschuif moeten zitten....
Andwrs valt er weinig terug te veren ook als je je gas los laat
De motor zal het toch eerst moeten doen , voordat ik hem kan afstellen??
Een globale afstelling zodat ie in elk geval zou moeten starten kan.je natuurlijk al wel enigzins "afstellen" grote sproeier en de luchtschroef helemaal in draaien en vervolgens 1.5 slag uitdraaien
 
Ik ga vandaag bellen naar een webwinkel waar ze de cilinder verkopen en vragen of ze ook de originele pakking los verkopen.... ik kan dat namelijk nergens vinden op het internet... dan ga ik hem nog 1 keer eraf halen en monteren... de zuigerveren en zuiger heeft DDL TUNING opgemeten, dus ik neem aan dat die goed zijn ik zal het gat eens meten of dat klopt met de zuiger
Post automatically merged:

Daar zou als het goed is een veer voor in je carburateur boven je gasschuif moeten zitten....
Andwrs valt er weinig terug te veren ook als je je gas los laat

Een globale afstelling zodat ie in elk geval zou moeten starten kan.je natuurlijk al wel enigzins "afstellen" grote sproeier en de luchtschroef helemaal in draaien en vervolgens 1.5 slag uitdraaien
Die veer zit er ook in en zo heb ik hem al wel vast ingesteld...sproeier zit nu 95 in, moet nog even meerdere bestellen, zodat ik kan wisselen met testen
 
Je zegt dat 7 bar wel prima is, maar ik lees toch echt wel vaak op dit forum dat men minstens(!) 8 bar dient te hebben, en dat is de bare minimum. Dat zal ook wel gelden voor jouw 70cc Athena cilinder.
en ik lees elders dat 2-takt buitenboordmotoren nog op 5 bar aanslaan...
zeg het maar..
een snufje remmenreiniger zou tenminste iets van leven moeten geven, maar dat moet je met het gas open direct je carburateur in spuiten en gelijk (gas weer dicht, liefst choke ook) trappen/starten, zodat het geen kans krijgt te condenseren op koude motordelen. (of je spuit er een sloot in en start met gas open, dat komt de compressie ook ten goede)
hoe staat het met het ondercarter? membraan en keerringen? deze zijn belangrijk om het mengsel voort te stuwen naar boven de zuiger. je kan wel 8 bar compressie hebben, maar als de benzine onderin het carter blijft hangen of door de keerringen naar buiten gaat, comprimeer je alleen lucht (of in ieder geval een te arm mengsel)
 
en ik lees elders dat 2-takt buitenboordmotoren nog op 5 bar aanslaan...
zeg het maar..
een snufje remmenreiniger zou tenminste iets van leven moeten geven, maar dat moet je met het gas open direct je carburateur in spuiten en gelijk (gas weer dicht, liefst choke ook) trappen/starten, zodat het geen kans krijgt te condenseren op koude motordelen. (of je spuit er een sloot in en start met gas open, dat komt de compressie ook ten goede)
hoe staat het met het ondercarter? membraan en keerringen? deze zijn belangrijk om het mengsel voort te stuwen naar boven de zuiger. je kan wel 8 bar compressie hebben, maar als de benzine onderin het carter blijft hangen of door de keerringen naar buiten gaat, comprimeer je alleen lucht (of in ieder geval een te arm mengsel)
Ik Had gelezen dat je remmenreiniger in het gat van de bougie moest spuiten, dus dat heb ik gedaan... morgen een proberen in de carburateur...

Ik zou zeggen dat de rest goed moet zijn, want met de 50cc starte de speedfight2 wel
 
Back
Top