Zip 2t krijgt geen benzine

S.h2o

New Member
Ik heb een zip 2t met een handmatige benzine kraan als ik de kraan open draai loopt er benzine de carb in maar er komt geen benzine in het blok ik heb het membraan nagekeken en daar komt heel minimaal licht doorheen hij zuigt wel nog goed aan en gaat gewoon open en dicht waar zou het probleem nog meer kunnen liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Membraam moet dicht zijn , carb / sproeiers schoon? Werkt de choke ? vlotterhoogte in orde ?
Kun je een klein beetje mengsmering in de cilinder gieten , en kijken wat hij dan doet , met starten
 
Membraam moet dicht zijn , carb / sproeiers schoon? Werkt de choke ? vlotterhoogte in orde ?
Kun je een klein beetje mengsmering in de cilinder gieten , en kijken wat hij dan doet , met starten
Hij is met e chocke dus ik zou niet weten als die werkt maar voor de rest is alles schoon maar heb de inlaat eraf gehaald en er zit echt geen druppel benzine in het blok zelf
 
Hoe weet je zo zeker dat er benzine in de carburateur komt? Is de filter misschien verstopt.

Ik ga er maar gemakshalve van uit dat als je zegt dat er geen benzine in het blok komt dat je bedoeld in de cilinder. De bougie blijft dus droog.

Zou sowieso even de luchtfilteraansluiting bij de carburateur losmaken en even met de hand choken. Als de motor dan leven geeft dan kom je al snel uit bij de choke. Als de motor nog geen leven geeft dan kom je uit bij carburateur schoonmaken en vlotternaald controleren of deze vast zit en eventueel de keerringen controleren.
 
Last edited:
Ik heb een zip 2t met een handmatige benzine kraan als ik de kraan open draai loopt er benzine de carb in maar er komt geen benzine in het blok ik heb het membraan nagekeken en daar komt heel minimaal licht doorheen hij zuigt wel nog goed aan en gaat gewoon open en dicht waar zou het probleem nog meer kunnen liggen?
Minimaal licht is al.te veel dus ff nieuwe membraan plaatjes. Anders werkt je vacuum niet goed en dan kun je niet rijden
 
Back
Top