Geen benzine in vlotterbak

Lalalala1212

New Member
Dag allemaal

Ik heb een maandje geleden een Gilera Stalker gekocht die tot 2 weken geleden goed liep, maar toen was me carburateur stuk gegaan en heb ik een nieuwe gekocht.
Daarbij heb ik ook een nieuwe gaskabel gekocht, maar nu is het probleem dat er geen benzine in de vlotterbak komt. Ik heb alles al geprobeerd van leidingen uitblazen tot nieuwe benzinefilter en kraan steken, nieuw spruitstuk gestoken omdat de andere kapot was, nieuwe bougie etc. Ik kom er niet meer aan uit.
Er zit trouwens een 70cc DR onder met een 17.5mm carbu en een sproeier maatje 92. 2 weken geleden ook nieuwe bougie en 2 dagen geleden een nieuw spruitstuk.
Het rare eraan vind ik ook nog, dat de scooter met de nieuwe carbu voor de eerste keer startte, maar nu dat ik de nieuwe gaskabel heb gestoken niet meer. En hij start wel met remmenreiniger voor ong. 3 seconden, maar dan vliegt ie direct in hoge toeren alsof mijn gas helemaal open staat. Ik heb al met de gasnaald gespeeld, helemaal proberen af te stellen maar niks lijkt te werken. Ik weet niet meer wat ik moet doen en het is wel echt balen!!!!!
 
Advertisement - register to remove this

Het lijkt me dat er of geen benzine uit de kraan komt of de vlotternaald blijft haken.
Als je een vacuüm gestuurde benzinekraan hebt laat deze pas benzine door als de motor draait.
Er zit dan een slangetje op het spruitstuk en die gaat naar de benzinekraan.
Als je aan dit slangetje zuigt moet de benzine ook gaan stromen.
Of een paar keer kicken met het contact uit.
 
Heb je een gewone of een vacuüm gestuurde benzinekraan ?
Ik heb een kraan met 2 slangen eraan dus ik denk dat het een vacumm gestuurde kraan is.
Post automatically merged:

Het lijkt me dat er of geen benzine uit de kraan komt of de vlotternaald blijft haken.
Er komt benzine uit de kraan want heb het gisteren getest, er komt gewoon niks in de vlotterbak.
 
Ziet er ongeveer zo uit https://www.allesmarine.nl/nl/mercu...lg7Jrnnr3uypZjqUVr92WJAJFG_PZYTwaAp9_EALw_wcB

Zit via een beugeltje en los pinnetje vast aan de vlotter. De vlotter hoort op en neer te gaan doordat hij blijft drijven op de benzine die in de carb stroomt. En als de vlotter zakt (doordat er geen benzine in de carb zit) gaat de naald ook omlaag waardoor er benzine de vlotterbak in stroomt.
Hij zit er niet echt aan vast, hij zit daar zo los in maar als de vlotter erin zit gaat hij gewoon vlot omlaag en terug omhoog
 

Attachments

  • Snapchat-137612712.jpg
    Snapchat-137612712.jpg
    70.3 KB · Views: 27
  • 16248925465264963876305215203411.jpg
    16248925465264963876305215203411.jpg
    99.6 KB · Views: 22
en hoe kan ik nakijken of dat die blijft haken? welk deeltje is dat precies?
Wat @4slaf4life hierboven beschrijft is te vergelijken met de jachtbak van je toilet.
In die jachtbak zit ook een vlotter in die op het water drijft.
Als het waterniveau in de jachtbak te laag is geeft de vlotter de toevoer van het water vrij.
Is het water op niveau, zorgt de vlotter ervoor dat de watertoevoer wordt afgesloten totdat het waterniveau weer zakt.

Edit: is het toevoerkanaaltje van de carburateur niet verstopt want als het vacuumkraantje brandstof doorlaat als je kickt of elektrisch start en de vlotter drukt niet meer tegen de vlotternaald omdat het brandstofniveau in de vlotterbak te laag is, met de benzine ook ongehinderd de vlotterkamer kunnen binnenstromen.

Nog eens een EDIT:

OP DE FOTO DIE JE HEBT GEMAAKT ZIT DE VLOTTERNAALD VERKEERT OM.
 
Last edited:
Ziet er ongeveer zo uit https://www.allesmarine.nl/nl/mercu...lg7Jrnnr3uypZjqUVr92WJAJFG_PZYTwaAp9_EALw_wcB

Zit via een beugeltje en los pinnetje vast aan de vlotter. De vlotter hoort op en neer te gaan doordat hij blijft drijven op de benzine die in de carb stroomt. En als de vlotter zakt (doordat er geen benzine in de carb zit) gaat de naald ook omlaag waardoor er benzine de vlotterbak in stroomt.
wat voor beugeltje bedoel je daarmee, want bij mij zit er vgm geen beugel in, alleen de naald zelf en die pin
Post automatically merged:

Wat @4slaf4life hierboven beschrijft is te vergelijken met de jachtbak van je toilet.
In die jachtbak zit ook een vlotter in die op het water drijft.
Als het waterniveau in de jachtbak te laag is geeft de vlotter de toevoer van het water vrij.
Is het water op niveau, zorgt de vlotter ervoor dat de watertoevoer wordt afgesloten totdat het waterniveau weer zakt.

Edit: is het toevoerkanaaltje van de carburateur niet verstopt want als het vacuumkraantje brandstof doorlaat als je kickt of elektrisch start en de vlotter drukt niet meer tegen de vlotternaald omdat het brandstofniveau in de vlotterbak te laag is, met de benzine ook ongehinderd de vlotterkamer kunnen binnenstromen.

Nog eens een EDIT:

OP DE FOTO DIE JE HEBT GEMAAKT ZIT DE VLOTTERNAALD VERKEERT OM.
ik weet dat ie verkeerd om zit, heb hem laten vallen en er zo snel terug in gestoken :p
 
Er zijn 3 dingen die noodzakelijk zijn v.w.b. een goede toevoer van brandstof.

De vacuüm brandstofkraan zelf (met 2 aansluitingen).
De vlotternaald.
En genoeg compressie om een goede onder/bovendruk te kunnen creëren zodat het membraan in de kraan open gaat.

Dit zover de aanvoer van voldoende brandstof!
Vlotter blijft niet hangen..., vaak wil zo'n stelbeugeltje wel is verbuigen zonder dat men het doorheeft!

Niet geheel onbelangrijk! Controleer ook het beluchtingssysteem van de brandstoftank en/of dop.
Als deze belemmerd wordt, is er vaak ook een stagnatie van de aan/toevoer van brandstof.
 
Ik heb hem terug aan de praat gekregen, de vlotternaald zat inderdaad niet tussen het beugeltje haha! Nu moet ik hem nog afstellen en dat wordt nog wat want hij blijft vanzelf gas geven! Bedankt iedereen voor de hulp!
Heeft iemand misschien nog een tip voor het afstellen, want ik snap er zelf weinig van :p ik weet dat je altijd een halve slag moet draaien totdat ie goed staat maar hij blijft maar gas geven haha
 
Eerst kijken of je stationair schroef niet te ver is ingedraaid zodat je gasschuif gedeeltelijk blijft open staan.
Verder kijken of je gaskabel niet te strak staat zodat je gasschuif gedeeltelijk blijft open staan.
Er moet altijd wat speling op je gashendel zitten.

Daarna pas gaan denken om aan de mengschroef te draaien.

Voor het instellen van het mengsel kun je heel handig gebruik maken van Youtube waar je talloze filmpjes en instructies vindt hoe een 2-takt carburateur werkt en hoe je hem het best instelt.

want ik snap er zelf weinig van :p
Het is misschien ook handig om je wat theorie eigen te maken over de werking van 2-takt en het onderhoud, tenminste als je wilt blijven sleutelen.

Kennis kan nooit kwaad en je kunt er mooi geld mee besparen.
 
V.w.b. de luchtschroef is het 1.5 slag of 540 graden standaard!
Dit wil echter niet zeggen dat het automatisch ook goed is...

Dit is echt puur een stand zodat de motor aanslaat en het mogelijk maakt om bij een warme motor het zuurstof en stationair gedeelte makkelijk af te stellen is. Als de motor goed warm is, dien je de stationairschroef iets in te draaien, zodat het toerental iets toeneemt.

Vervolgens de luchtschroef met een kwart in-of uitdraaien (links of rechts) totdat het hoogste toerental bereikt is.
Als dit bereikt is, moet je de stationairschroef weer wat uitdraaien zodat het toerental zo'n rond de 1.600/1.700 is.
 
Back
Top