Carburateur geeft geen benzine aan cilinder

Status
Not open for further replies.

Ricoterbeek

New Member
Hallo,

Ik heb een la souris vespelini s 4takt
50cc origineel blauw kenteken maar heb hem opgevoerd gekocht dat die 55/63 Kmh rijd.
Voor de rest is er volgens mij niks aan verandert behalve de rolletjes.

Tijdje geleden reed ik rustig 55+- en ineens viel alles weg, kon aan de hendel janken maar kwam niet meer vooruit, stond ik stil bleef hij aanstaan maar leek alsof die verzoop als ik een beetje gas gaf.
Zette ik hem op de bok geen weerstand aan het wiel verzoop hij alsnog. Toen ik thuis was heb ik als eerst de carb schoongemaakt en alle slangetjes doorgespoten. (Cdi, bougie, kleppen, overige elektra gecheckt alles was top) starte hij helemaal niet meer, heb weer de carb uit mekaar gehaald en weer zoals die hoort in mekaar gezet. Kon kicken wat ik wil maar lekte benzine uit het luchtfilter gat, toen heb ik spruitstuk naar kleppenhuis losgehaald en beetje benzine in het gat gegooid, spruitstuk erop Kicken en toen liep hij voor een seconde en viel uit.

Ik weet voor de rest niet wat ik met de carburateur moet. Hij spuit voor mij gevoel geen benzine meer in de cilinder. Watskebeurt?
 
Advertisement - register to remove this

Hij spuit voor je gevoel geen benzine in de cilinder. Stroomt het wel je carburateur binnen? Dit kan je testen door aan je vacuumslang te zuigen met je mond, er zou benzine uit de benzineslang moeten komen. Als dat niet het geval is kan het liggen aan je benzinekraan of een lekke slang. Als er in dit geval wel benzine uit de benzineslang komt kan het zijn dat hij geen vacuüm trekt waardoor hij inderdaad geen benzine krijgt. Eerst dit dus even testen. Heel simpel en zo gedaan gezien de dingen die je al hebt geprobeerd (goed bezig geweest).
 
Je kan ook de aanvoer slang van de benzine op de carb loshalen , en dan kicken , zie je gelijk of de motor voldoende vacuüm zuigt .
Als je je hand achterop de carb houd waar de lucht filterslang zit , voel je hem dan ook zuigen ?
 
Hij spuit voor je gevoel geen benzine in de cilinder. Stroomt het wel je carburateur binnen? Dit kan je testen door aan je vacuumslang te zuigen met je mond, er zou benzine uit de benzineslang moeten komen. Als dat niet het geval is kan het liggen aan je benzinekraan of een lekke slang. Als er in dit geval wel benzine uit de benzineslang komt kan het zijn dat hij geen vacuüm trekt waardoor hij inderdaad geen benzine krijgt. Eerst dit dus even testen. Heel simpel en zo gedaan gezien de dingen die je al hebt geprobeerd (goed bezig geweest).
Ja heb ik ook al geprobeerd en de carb krijgt gewoon benzine, het flotterbakje zit vol.
 
Wordt de bougie nat als je hebt geprobeert te starten ? Heb je al gevoeld of hij aanzuigt ? wanneer zijn voor het laatst de kleppen gesteld ?
Heb je genoeg compressie ? Als hij blaast door de carb , en de benzine aan de luchtfilterkant terug blaast , zou de inlaat klep lek kunnen wezen. Dan ga ik ervan uit dat de vlotternaald goed afdicht , en niet dat de carb overstroomd
 
Je kan ook de aanvoer slang van de benzine op de carb loshalen , en dan kicken , zie je gelijk of de motor voldoende vacuüm zuigt .
Als je je hand achterop de carb houd waar de lucht filterslang zit , voel je hem dan ook zuigen ?
Niet heel hard maar ik voel zeker dat er lichtelijk aan word gezogen. Ik heb nu een sproeier set gehaald kijk of verschillende sproeiers werken en of het dan word gespoten want het lekt uit de luchtfilter aansluiting
Wordt de bougie nat als je hebt geprobeert te starten ? Heb je al gevoeld of hij aanzuigt ? wanneer zijn voor het laatst de kleppen gesteld ?
Heb je genoeg compressie ? Als hij blaast door de carb , en de benzine aan de luchtfilterkant terug blaast , zou de inlaat klep lek kunnen wezen. Dan ga ik ervan uit dat de vlotternaald goed afdicht , en niet dat de carb overstroomd
het spuit niet via de achterkant eruit het druppelt eruit en kan best dat er iets is met de vlotter naald maar ik heb daar niet naar gekeken. Kleppen zijn afgesteld sinds dat die niet loopt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top