sproeier maat mezoly carburateur

bky

Member
hallo, ik ben mijn zip 100cc 4t aan het afstellen, maar weet niet welke sproeier ik moet gebruiken. Ik heb een Mezoly carburateur 24mm voor GY6, Kymco 85- 125cc 4 Takt. De sproeier die daar nu in zit is veel te groot (niet standaard). Daarom wil ik weten welke sproeier ik het beste zou kopen, of welke afstelkit ik het beste zou kopen. Momenteel zit er een sproeier 102 op. Vorige week liep mijn brommer nog “goed” op de 102 sproeier, maar sinds vandaag heeft hij gelijk geen kracht meer. Wanneer ik vol gas geef maakt hij zeer veel lawaai, maar wanneer ik maar een klein beetje gas geef is het wel goed. Momenteel zit er nu 11g en 13g rolletjes in. Ik weet niet welke kleur de bougie is, omdat ik de nodige sleutel nog niet heb, maar volgens mij is hij wel zeer zwart of nat omdat er grote vlammen uit de uitlaat komen wanneer ik gas geef.
 
Advertisement - register to remove this

Regel nr 1 op een scooter setup:
Gebruik altijd een originele merk carbarateur of bereid je voor op de meest vaagste afstelproblemen die je van hot naar her sturen,
en waar je later de bomen door het bos niet meer kan herkennen en het misschien zelf op geeft hoe zat je die afstel ellende bent.
Eigenlijk zouden ze bij die imitatie carbs een beschrijving moeten geven hoe ze afgesteld moeten worden, want ze kunnen ze natuurlijk niet precies hetzelfde als het origineel ontwerpen vanwege copyrights.

Met zulke imitatie carbs moet je het zelf uit gaan vinden, de meeste die het proberen pleuren die dingen aan het eind in de vuilnisbak en kopen een originele.
Met zon imitatie carb sturen de meeste monteurs je zelfs terug als je met een scooter komt die er 1 heeft ,
die kunnen het ook niet maken als ze anderhalf uur extra uurloon in rekening moeten brengen enkel om uit te vinden hoe die carb afgesteld moet worden.
 
Last edited:
Regel nr 1 op een scooter setup:
Gebruik altijd een originele merk carbarateur of bereid je voor op de meest vaagste afstelproblemen die je van hot naar her sturen,
en waar je later de bomen door het bos niet meer kan herkennen en het misschien zelf op geeft hoe zat je die afstel ellende bent.
Eigenlijk zouden ze bij die imitatie carbs een beschrijving moeten geven hoe ze afgesteld moeten worden, want ze kunnen ze natuurlijk niet precies hetzelfde als het origineel ontwerpen vanwege copyrights.

Met zulke imitatie carbs moet je het zelf uit gaan vinden, de meeste die het proberen pleuren die dingen aan het eind in de vuilnisbak en kopen een originele.
Met zon imitatie carb sturen de meeste monteurs je zelfs terug als je met een scooter komt die er 1 heeft ,
die kunnen het ook niet maken als ze anderhalf uur extra uurloon in rekening moeten brengen enkel om uit te vinden hoe die carb afgesteld moet worden.
daar had ik ook aan gedacht, lekker de originele kopen, maar toen zag ik dat hij rond de 500 euro kost.
 
Waar heb je gekeken? Als je zoekt op google "polini 24mm carburateur" vind je al snel meer
Dit is de originele carb, ja de polini carburateuren zijn wel goedkoper ja. Twinky praatte over de originele, drm dat ik dat zei
 
Back
Top