welke maat sproeier nodig vivacity

Wiegr

New Member
ik ben mijn peugeot vivacity uit 2007 aan het afstellen maar het lukt me niet helemaal. ik heb mijn blok gereviseerd met de setup: nieuwe doppler krukas nieuwe malossi 50cc, technigas uitlaat, malossi multivar vario (6,7 gram rolletjes) witte malossi trekveren, witte malossi drukveer, standaard koppeling, orginele 12,5 gurtner carb en orginele luchtfilter met polini luchtfilterelement. het duurt vrij lang voordat hij op toeren komt en hij wegtrekt, ook loopt hij slecht met het luchtfilter erop heb sproeier 72-80 geprobeerd waarbij 76 en 78 alleen redelijk werkte maar dan wel zonder luchtfilter, het duurt ff voordat hij op toeren komt maar dan heeft ie gelijk heel veel power, heb een stuk gereden met sproeier 76 (zonder luchtfilter) en de bougie was wit/beige, als ik bijv sproeier 80 probeerde viel hij gelijk uit (wel met koude motor). mijn vraag is: welke sproeier moet ik ongeveer hebben en waarom werkt het niet met luchtfilter? hij krijgt dus steeds te weinig lucht maar lagere sproeiers lijken me ook zeer onwaarschijnlijk met zo'n setup toch?
 
Advertisement - register to remove this

welke tecnigas uitlaat? Zijn er zoveel en zijn kwa afstellen allemaal net een beetje anders.

Polini element is voor jou setup helemaal niet eens nodig.. Onnodig extra lucht toevoeren leverd vrijwel niks extras op kwa prestaties.
Zorgt alleen maar voor verstoring om je afstelling goed te krijgen.

Alleen dan moet je hem wel veel hoger in sproeier afstellen waardoor die alleen maar meer benzine gaat verbruiken.

Rolletjes lijken me overigens ook wat aan de lichte kant.

Een tecnigas zal nooit zo hoog in toeren gaan dan een nr-x of yasuni R.
 
welke tecnigas uitlaat? Zijn er zoveel en zijn kwa afstellen allemaal net een beetje anders.

Polini element is voor jou setup helemaal niet eens nodig.. Onnodig extra lucht toevoeren leverd vrijwel niks extras op kwa prestaties.
Zorgt alleen maar voor verstoring om je afstelling goed te krijgen.

Alleen dan moet je hem wel veel hoger in sproeier afstellen waardoor die alleen maar meer benzine gaat verbruiken.

Rolletjes lijken me overigens ook wat aan de lichte kant.

Een tecnigas zal nooit zo hoog in toeren gaan dan een nr-x of yasuni R.
technigas next r, polini luchtfilter element had ik een poos geleden erin gedaan omdat de oude helemaal vies enzo was maar geeft echt het zoveel meer lucht dan? het is geen powerfilter ofzo gewoon het element
Post automatically merged:

net reed ik met sproeier 62, die voelde het beste aan, was een stukje aan het rijden en na een poosje stopte hij er opeens mee, was gewoon normaal aan het rijden hij was netjes warm, was ff 7,5 gram rollen aan het testen en toen stopte hij ermee en start nu niet meer, hij was niet super warm, gewoon normaal en de compressie is nog helemaal goed en alles achter de carterkap is normaal, bougie is mat bruin en het draad koffiebruin/ beetje zwart. heel raar dus opeens en lijkt me ook niet perse een warmloper te zijn, wat zou dit ooit kunnen zijn?
 
Last edited:
Zit het volgende gedeelte er nog op?

images

Zoja, verwijder even de flap aan het einde en de begrenzer in de luchtfilterbuis.
Mocht je al met alleen het luchtfilterhuis rijden zonder aanzuigbuis etc., dan heb je wss toch een kleinere sproeier nodig.
Origineel zit er iets van 58 in.
Wanneer ik je één alinea ontcijfer concludeer ik dat je een malossi 50cc hebt, een polini luchtfilter element in het standaard filter huis.
En voor de rest eigenlijk alleen een ander uitlaatje.

Dan zou ik denken aan sproeier rond de 62-66.
 
Zit het volgende gedeelte er nog op?

images

Zoja, verwijder even de flap aan het einde en de begrenzer in de luchtfilterbuis.
Mocht je al met alleen het luchtfilterhuis rijden zonder aanzuigbuis etc., dan heb je wss toch een kleinere sproeier nodig.
Origineel zit er iets van 58 in.
Wanneer ik je één alinea ontcijfer concludeer ik dat je een malossi 50cc hebt, een polini luchtfilter element in het standaard filter huis.
En voor de rest eigenlijk alleen een ander uitlaatje.

Dan zou ik denken aan sproeier rond de 62-66.
ja die zit er nog op inclusief begrenzer, origineel zat er 52 in
 
Oke,
Ja van 52 naar 72 voor een ander uitlaatje lijkt me niet helemaal nodig.
Je ervaring die je benoemd in je startpost bekrachtigt die gedachte.
Ik zou wel dus de flap en het begrenzerpijpje erachter verwijderen, wat meer lucht voor je Technigas.
Wat overigens helemaal geen slechte uitlaat was.
En dan eens vanaf 66 afbouwen.
 
Oke,
Ja van 52 naar 72 voor een ander uitlaatje lijkt me niet helemaal nodig.
Je ervaring die je benoemd in je startpost bekrachtigt die gedachte.
Ik zou wel dus de flap en het begrenzerpijpje erachter verwijderen, wat meer lucht voor je Technigas.
Wat overigens helemaal geen slechte uitlaat was.
En dan eens vanaf 66 afbouwen.
ja 62 leek het beste te werken totdat hij er opeens dus net mee stopte, hij start niet meer, heb je daar nog enige verklaring voor?
 
Nee daar heb ik geen idee van.

62, als dat geheel zonder filter was lijkt me niet handig.
Scooter start niet behoeft overigens het stappenplan van begin af aan.
Kan van alles zijn.
nee met 62 werkt hij gewoon goed met luchtfilter, hij deed het gewoon goed alleen een beetje stotteren op topsnelheid wat overigens maar 60 gps was maar toen stopte hij opeens. sproeier was misschien toch niet helemaal de goeie maar alsnog heel apart dat hij het opeens niet doet
 
Zit het volgende gedeelte er nog op?

images

Zoja, verwijder even de flap aan het einde en de begrenzer in de luchtfilterbuis.
Mocht je al met alleen het luchtfilterhuis rijden zonder aanzuigbuis etc., dan heb je wss toch een kleinere sproeier nodig.
Origineel zit er iets van 58 in.
Wanneer ik je één alinea ontcijfer concludeer ik dat je een malossi 50cc hebt, een polini luchtfilter element in het standaard filter huis.
En voor de rest eigenlijk alleen een ander uitlaatje.

Dan zou ik denken aan sproeier rond de 62-66.

Er is weinig reden waarom je de begrenzer en die flap zou moeten verwijderen.. En al helemaal niet met een 50cc cilinder.
Post automatically merged:

ja 62 leek het beste te werken totdat hij er opeens dus net mee stopte, hij start niet meer, heb je daar nog enige verklaring voor?

Denk dat je hem al afgetrapt hebt.
 
Back
Top