Fotografisch topic #12

adz42e.jpg
 
Van t weekend me Gopro verloren x|, en gevonden! +ralf+

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=7duLI7YIZtc"]Lost my GoPro HD in the action! - YouTube[/ame]
 
haha vet, nog helemaal goed?

zag laatst ook dat filmpje van een gopro die echt serieus lang in de zee gelegen had en die het nog deed.
 
@PvdH: zet die Samsung crap aub uit je hoofd. Waardeloze rotzooi is het. En wil je perse zo'n klein model als die Canon? Iets groter is niet mogelijk? Evt de Powershot 260 HS..
 
IMG_2296-Edit2.jpg


IMG_2301.jpg


Edit: Zucht, blijkbaar staat m'n kleurshit nog niet goed op m'n 'nieuwe' iMac, maar ik vind 't mooi geweest voor vannacht. :L
 
Last edited:
Dat valt wel mee hoor, liever dat hij aan het lijntje hangt en je hoort dat hij los is dan dat hij er met 200+ vanaf vliegt.

Heb wel getest met de gopro, op het statief en rechtop op het dak van de auto. Met 250km/h bleef hij gewoon goed zitten maarja je weet maar nooit.
 
@ Laurens, haha yep. was bang dat ie langzaam ging vollopen, maar er was niks aan de hand :p

Touwtje zat ook al in mijn hoofd, maar t moest ff vlugvlug, dus had ik m op een magneet geplakt.
 
Ik moet zeggen, zit altijd dit topic met plezier te lezen en mag graag kijken naar de mooie shots die hier voorbij komen.

Als ik nou zelf ook eens een stapje verder wil gaan dan onze 80,- compact camera, wat raden jullie dan aan om te doen?

Heb al wat zitten googelen, maar daar komt nog niet echt een verhaal uit waarvan ik zeg, oké nu kan ik op zoek.

Tweedehands is uiteraard geen probleem, budget 150 max. 200 euro?

Ik zou het namelijk jammer vinden om meteen een camera+lens te kopen van 400 en er vervolgens achter te komen dat ze de meeste tijd doorbrengen onder een laag stof in de kast.

Het idee is dus dat ik nèt iets leukere vakantieshots kan maken, met verjaardagen en dergelijke de sfeer iets beter vast kan leggen. Iedereen kent die overbelichte flitsfoto's wel omdat het te donker is op een feestje. En dat ik, als ik daar plotseling zin in heb, in de auto stap om leuke gebouwen/auto's/landschappen kan fotograferen.

Ik weet dat er voor de laatste meerdere lenzen nodig kunnen zijn, maar daar kan ik ook wel naartoe als het fotograferen me echt bevalt.

Als iemand een linkje heeft naar wat uitleg over fotografie/toestellen etc. dan zou ik dat zeer op prijs stellen, kan me voorstellen dat jullie geen zin hebben om een heel betoog te gaan houden ;).
 
Vorige week naar de Worthersee geweest. Dit is de grootste VW meeting ter wereld. Heb al een hele tijd niet meer gefotografeerd maar had het daar maar weer eens opgepakt. Dit is eruit gekomen:

7227270754_dcf0a86e73_b.jpg


7227271812_2499bda786_b.jpg


7227273848_1c2ca45bf6_b.jpg


Stoor me nu alleen enorm aan Flickr wat de foto's nogal verkracht :X En de camera ben ik ook niet echt meer gelukkig mee. Is een Coolpix 8700, oud beestje dus. Nu maar rustig eens aan het oriënteren voor een spiegelreflex. De snelheid + ruis + scherpte van deze word ik niet echt gelukkig meer van :mad:
 
@ Laurens, haha yep. was bang dat ie langzaam ging vollopen, maar er was niks aan de hand :p

Touwtje zat ook al in mijn hoofd, maar t moest ff vlugvlug, dus had ik m op een magneet geplakt.

Heb je maar geluk mee! Die van mij ligt nog steeds in Oostenrijk, wel inmiddels geregeld met de verzekering.
 
Wouter, wat Canon betreft denk ik een EOS 400D.
Nikon zou ik niet weten. :)

@ Wouter;

Ik stond ook voor zo'n keuze als jij.
Ben voor de Nikon D3100 gegaan (was een aanbieding @ Mediamarkt). Schijnt een aardig toestel te zijn als je wilt beginnen met spiegelreflex.
 
Inderdaad, die 400D heb ik op marktplaats ook al naar zitten kijken..

En anders is een 1100D altijd nog goedkoper dan een D3100 ;)
 
Back
Top