Fontio
Well-Known Member
Olé aan iedereen.
Ik ben niet echt een bekende hier op het forum ofzo. Zit er ook eigenlijk alleen maar voor het sbo gebeuren, maar dan tog maar even een project page aanmaken hier. Ik bespaar jullie alle crap van hoe ik zover ben gekomen en bla bla bla. Beetje standaard verhaal
Ik ga ook niet de gehele geschiedenis van me scooter neerzetten. maar gewoon lekker wat foto's droppen. En jullie op de hoogte houden....
Setup:
MK Pro Race II
MK Pro Race uitlaat onderlangs
MHR rhq
vl14
malossi mina recht spruit
euroscooters twin air filtertje
28mm stage 6 pwk powerjet afgesloten
overrange 2005
delta clutch
nardo deksel
primair: 13/44
secundair: 13/43
malossi rotor met eprom
Paar foto's van het blokje dan maar...
Verder laatst me frame, subframe, achterwieladapter, rempotje, en bevestigingsbeugeltjes, kroonstuk en slakkenhuis laten coaten
na wat beunen enzo, weer rijklaar gemaakt, ik schaam me eigenlijk voor de foto's althands de voorvork en carterkap en spuitwerk.
en verder heb ik eergister voor het eerst gereden met deze vertanding. Het scheelt een hoop, en ik denk dat ik me originele achteras er weer in zet, dus van tandwiel 43 naar een 53 ga...
maargoed hier een filmpje, let niet op het commentaar, ik was vergeten mijn benzine kraan open te zetten....
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=FuvXSb-eFFE"]YouTube - Fontio's rox 01[/ame]
verder is het niet echt goed met het kapwerk gesteld, voorkap ben ik al wel tevreden over, maar dat is dan ook het enige....
even in een paar fotos de stappen hoe hij er de laatste 1.5 jaar bij heeft gestaan...
achterkap is in progress. en de rest van de kappen moeten allemaal nog een keer goed gespoten worden. alleen lukt het om 1 of andere reden niet meer zo goed als vroeger....
SBO startnummer #234
[update 2 april 2007]
Zo weer even een kleine update
me delta was ernstig gaar, hij liep aan op me koppelingshuis omdat hij krom was, sigmenten ver versleten enzo, wat doe je dan, je gaat een nieuwe halen, en nog een extratje meegenomen..
juistem een v-force 3
Alleen kreeg ik met geen mogelijkheid die malossi zwarte trekveren erin, dus maar omega zwart erin, dat was te slap, malossi rood kreeg ik er wel in, en dat reed goed maja al met al was de koppeling al een keer uit de bankschroef geschoten, bijna tegen me voorkap aan en waarom stond me voorkap daar, om hem ff wat netter te maken
en ff de v-force gemonteerd
en natuurlijk ff gereden, zo stond hij erbij
toen tog nog maar wat kappen herspoten, omdat ze waren gaan reageren
Ook nog maar 2 nieuwe bandjes gehaald, pirelli evo 22 140/60-13 achter en evo21 130/60-13 voor
ook maar een kickstart meegenomen toen, maar meteen gemonteerd op me chrome carterkap, ff gemonteerd om te kijken hoe het er uit ziet
Nou voor zover dan, ik ben me voorpoten op dit moment opnieuw aan het spuiten, en me z-kappen ook. Dan alleen nog onderbak spuiten, en binnenkappen overnieuw, maar dat kan nog even wachten
update 9 april
Nou maar weer even een update, ik heb lang zitten twijfelen of ik deze foto's eigenlijk wel wilde posten. maargoed, het mag duidelijk zijn dat de binnenkappen, onderbak, en z-kappen iig niet zo blijven
de foto's spreken voor zich denk ik. ik heb een tp carterkap thuis liggen, die word gepolijst en dan gemonteerd
en weer nog 1 op meeting goirle, me racegaas was er uit gevallen door het landen van een wheelie ofzo, of door de wind, ik zou het niet weten.
Dat was hem weer, volgende update zal waarschijnlijk na meppel zijn
Ooooi!
Updeet 29 april 2007
Nou, 1e sprint achter de rug, meppel, Alles leuk en aardig
Vrijdag avond naar danny, en even paar foto's geknipt
en roy zijn hok (roma racing)
danny zijn hok (Ghandum)
Allemaal
Zaterdag ochtent, alles op de aanhanger, en klaar om te gaan :w
De zaterdag begon me carburateur te klooien, heel de tijd verzuipen bij stationair enzo, allemaal geklooi, wel een paar foto's die ik in fotoalbums heb gevonden
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/Meppel2007056.jpg[/ir]
Ik had maar 1 sprint gereden zondag, en gewonnen, met een tijd van 8.59
Waarom had ik maar 1 sprint gereden, omdat ik toen ik aan de start stond voor me 2e sprint, iemand me op me schouder tikte, en me zei dat er wat uit me carter kwam. Dat was dus aluminium.
En stinken wat het deed, gatverdamme, ik haalde net me carterkap er pas weer af, en ging bijna over me nek.
Nou ja ik stond verbaast te kijken, zoals de rest die me koppeling zag, en ik vond het al helemaal kut, omdat hij nog helemaal niet oud was ofzo die koppeling, paar updates hiervoor had ik hem pas gekocht...
Nou ik afgelopen vrijdag tog maar naar v/d kruijs, een nieuwe koppeling gehaald, en een Keihin revisie setje voor me carb. Nu alles gemonteerd, en hij stotterd niet meer, hij verzuipt niet meer, hij doet alles goed ik blij dus
verder rijd ik nu met std koppelingshuis. Op naar driewegen
update 15-08-07
na een lange tijd niets meer van mijn kant, even een ''kleine'' update.
ten eerste heb ik nog een paar sprints gereden, driewegen, x-days geweest, ram festival, en nijmegen. Ik heb niet zoveel zin daarvan allemaal foto's te gaan zoeken enz enz
verder houd ik me bezig met de belangrijke dingen des levens, tuning dus....
op zoetermeer had ik mijn spulletjes aan HD gegeven, alles leuk en aardig, is daar ook afgesteld, wat resulteerde in een goeie 21 pk, gecorrigeerd.... Grafiekje krijg ik op eindhoven...
hier is een filmpje, zoals goed te horen op de terugweg moest de koppeling nog wat gesteld worden, dat is reeds gebeurd, maar nog niet getest
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=tm2wFj13BXE"]YouTube - fontio's rox pro race[/ame]
verder heb ik naar mijn eigen mening het uiterlijk best verkacheld, maar daar heb ik dan ook helemaal geen zin meer in. zoals je hem nu ziet, zal hij staan op einhoven, alleen de carterkap zal een goud kleurtje hebben...
de reden dat de binnenkappen nu wit zijn, is omdat dit de grondlak is, alleen de lak had vertraging bij de spuiter, dus ze konden nog niet afgespoten worden, en aangezien ik er geen zin meer in heb, zullen ze ook nooit goud worden...
wel ff klikken
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot001.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot002.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot013.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot014.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot016.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot018.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot022.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot026.jpg[/ir]
de setup nu:
MK pro race
Yasuni c30
Stage 6 hpc
v-force
hebo 29mm
stage 6 28mm
malossi rotor
overrange '05, koelvinnen afgedraaid
delta clutch
primair 13/44
en voor zover het kan alles HD tuned........
Verder hoop ik nu tog wel onder de 8 te rijden op eindhoven. Volgend jaar weer sbo voor mij, maar zonder kappen, ga ook sd rijden enzo, lekker licht framepje.
dat was het dan weer...
update 18-09-07
Maar nu heb ik een paar dagen terug tog een paar keuzes gemaakt. en dit is het resultaat, ik wist het zelf ok niet meer, maar vind het er een stuk beter uit zien dan een weekje terug
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot004.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot002-1.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot007.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot015.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot017.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot019.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot021.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot022-1.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot025.jpg[/ir]
wat heb ik gedaan? z-kappen overnieuw gespoten, underseat overnieuw gespoten, carterkap gespoten, binnenkappen gespoten, stickers eraf gehaald.
doeii
UPDATE 18-03-08
Lange tijd niets gehoord. maar heb niet stil gezeten.
Ik kon goedkoop aan een zenith komen. dus ding gestript, en uiteindelijk is er dit nou van over
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/Fotos-0135.jpg[/ir]
daar komt dus een mina blok onder, en word de sprinter voor 2008.
Nu ook wat meer gedaan aan de rox, voorvork max verlaagd, 265mm veertje eronder. En me achterkap is ver gevorderd. ander stuur erop, maar moet ook nog een andere clamp op en me rempotjes aanpassen. Dit is nog erg gebeunt zo
ik zal beide projecten een beetje bijhouden hier, me cilinder is trouwens vastgelopen, meerdere plekken ligt de wand eruit. zit nu te denken om met een andere cilinder te gaan rijden.
Tot ooit!
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot029.jpg[/ir]
Ik ben niet echt een bekende hier op het forum ofzo. Zit er ook eigenlijk alleen maar voor het sbo gebeuren, maar dan tog maar even een project page aanmaken hier. Ik bespaar jullie alle crap van hoe ik zover ben gekomen en bla bla bla. Beetje standaard verhaal
Ik ga ook niet de gehele geschiedenis van me scooter neerzetten. maar gewoon lekker wat foto's droppen. En jullie op de hoogte houden....
Setup:
MK Pro Race II
MK Pro Race uitlaat onderlangs
MHR rhq
vl14
malossi mina recht spruit
euroscooters twin air filtertje
28mm stage 6 pwk powerjet afgesloten
overrange 2005
delta clutch
nardo deksel
primair: 13/44
secundair: 13/43
malossi rotor met eprom
Paar foto's van het blokje dan maar...
Verder laatst me frame, subframe, achterwieladapter, rempotje, en bevestigingsbeugeltjes, kroonstuk en slakkenhuis laten coaten
na wat beunen enzo, weer rijklaar gemaakt, ik schaam me eigenlijk voor de foto's althands de voorvork en carterkap en spuitwerk.
en verder heb ik eergister voor het eerst gereden met deze vertanding. Het scheelt een hoop, en ik denk dat ik me originele achteras er weer in zet, dus van tandwiel 43 naar een 53 ga...
maargoed hier een filmpje, let niet op het commentaar, ik was vergeten mijn benzine kraan open te zetten....
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=FuvXSb-eFFE"]YouTube - Fontio's rox 01[/ame]
verder is het niet echt goed met het kapwerk gesteld, voorkap ben ik al wel tevreden over, maar dat is dan ook het enige....
even in een paar fotos de stappen hoe hij er de laatste 1.5 jaar bij heeft gestaan...
achterkap is in progress. en de rest van de kappen moeten allemaal nog een keer goed gespoten worden. alleen lukt het om 1 of andere reden niet meer zo goed als vroeger....
SBO startnummer #234
[update 2 april 2007]
Zo weer even een kleine update
me delta was ernstig gaar, hij liep aan op me koppelingshuis omdat hij krom was, sigmenten ver versleten enzo, wat doe je dan, je gaat een nieuwe halen, en nog een extratje meegenomen..
juistem een v-force 3
Alleen kreeg ik met geen mogelijkheid die malossi zwarte trekveren erin, dus maar omega zwart erin, dat was te slap, malossi rood kreeg ik er wel in, en dat reed goed maja al met al was de koppeling al een keer uit de bankschroef geschoten, bijna tegen me voorkap aan en waarom stond me voorkap daar, om hem ff wat netter te maken
en ff de v-force gemonteerd
en natuurlijk ff gereden, zo stond hij erbij
toen tog nog maar wat kappen herspoten, omdat ze waren gaan reageren
Ook nog maar 2 nieuwe bandjes gehaald, pirelli evo 22 140/60-13 achter en evo21 130/60-13 voor
ook maar een kickstart meegenomen toen, maar meteen gemonteerd op me chrome carterkap, ff gemonteerd om te kijken hoe het er uit ziet
Nou voor zover dan, ik ben me voorpoten op dit moment opnieuw aan het spuiten, en me z-kappen ook. Dan alleen nog onderbak spuiten, en binnenkappen overnieuw, maar dat kan nog even wachten
update 9 april
Nou maar weer even een update, ik heb lang zitten twijfelen of ik deze foto's eigenlijk wel wilde posten. maargoed, het mag duidelijk zijn dat de binnenkappen, onderbak, en z-kappen iig niet zo blijven
de foto's spreken voor zich denk ik. ik heb een tp carterkap thuis liggen, die word gepolijst en dan gemonteerd
en weer nog 1 op meeting goirle, me racegaas was er uit gevallen door het landen van een wheelie ofzo, of door de wind, ik zou het niet weten.
Dat was hem weer, volgende update zal waarschijnlijk na meppel zijn
Ooooi!
Updeet 29 april 2007
Nou, 1e sprint achter de rug, meppel, Alles leuk en aardig
Vrijdag avond naar danny, en even paar foto's geknipt
en roy zijn hok (roma racing)
danny zijn hok (Ghandum)
Allemaal
Zaterdag ochtent, alles op de aanhanger, en klaar om te gaan :w
De zaterdag begon me carburateur te klooien, heel de tijd verzuipen bij stationair enzo, allemaal geklooi, wel een paar foto's die ik in fotoalbums heb gevonden
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/Meppel2007056.jpg[/ir]
Ik had maar 1 sprint gereden zondag, en gewonnen, met een tijd van 8.59
Waarom had ik maar 1 sprint gereden, omdat ik toen ik aan de start stond voor me 2e sprint, iemand me op me schouder tikte, en me zei dat er wat uit me carter kwam. Dat was dus aluminium.
En stinken wat het deed, gatverdamme, ik haalde net me carterkap er pas weer af, en ging bijna over me nek.
Nou ja ik stond verbaast te kijken, zoals de rest die me koppeling zag, en ik vond het al helemaal kut, omdat hij nog helemaal niet oud was ofzo die koppeling, paar updates hiervoor had ik hem pas gekocht...
Nou ik afgelopen vrijdag tog maar naar v/d kruijs, een nieuwe koppeling gehaald, en een Keihin revisie setje voor me carb. Nu alles gemonteerd, en hij stotterd niet meer, hij verzuipt niet meer, hij doet alles goed ik blij dus
verder rijd ik nu met std koppelingshuis. Op naar driewegen
update 15-08-07
na een lange tijd niets meer van mijn kant, even een ''kleine'' update.
ten eerste heb ik nog een paar sprints gereden, driewegen, x-days geweest, ram festival, en nijmegen. Ik heb niet zoveel zin daarvan allemaal foto's te gaan zoeken enz enz
verder houd ik me bezig met de belangrijke dingen des levens, tuning dus....
op zoetermeer had ik mijn spulletjes aan HD gegeven, alles leuk en aardig, is daar ook afgesteld, wat resulteerde in een goeie 21 pk, gecorrigeerd.... Grafiekje krijg ik op eindhoven...
hier is een filmpje, zoals goed te horen op de terugweg moest de koppeling nog wat gesteld worden, dat is reeds gebeurd, maar nog niet getest
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=tm2wFj13BXE"]YouTube - fontio's rox pro race[/ame]
verder heb ik naar mijn eigen mening het uiterlijk best verkacheld, maar daar heb ik dan ook helemaal geen zin meer in. zoals je hem nu ziet, zal hij staan op einhoven, alleen de carterkap zal een goud kleurtje hebben...
de reden dat de binnenkappen nu wit zijn, is omdat dit de grondlak is, alleen de lak had vertraging bij de spuiter, dus ze konden nog niet afgespoten worden, en aangezien ik er geen zin meer in heb, zullen ze ook nooit goud worden...
wel ff klikken
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot001.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot002.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot013.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot014.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot016.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot018.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot022.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot026.jpg[/ir]
de setup nu:
MK pro race
Yasuni c30
Stage 6 hpc
v-force
hebo 29mm
stage 6 28mm
malossi rotor
overrange '05, koelvinnen afgedraaid
delta clutch
primair 13/44
en voor zover het kan alles HD tuned........
Verder hoop ik nu tog wel onder de 8 te rijden op eindhoven. Volgend jaar weer sbo voor mij, maar zonder kappen, ga ook sd rijden enzo, lekker licht framepje.
dat was het dan weer...
update 18-09-07
Maar nu heb ik een paar dagen terug tog een paar keuzes gemaakt. en dit is het resultaat, ik wist het zelf ok niet meer, maar vind het er een stuk beter uit zien dan een weekje terug
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot004.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot002-1.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot007.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot015.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot017.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot019.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot021.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot022-1.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot025.jpg[/ir]
wat heb ik gedaan? z-kappen overnieuw gespoten, underseat overnieuw gespoten, carterkap gespoten, binnenkappen gespoten, stickers eraf gehaald.
doeii
UPDATE 18-03-08
Lange tijd niets gehoord. maar heb niet stil gezeten.
Ik kon goedkoop aan een zenith komen. dus ding gestript, en uiteindelijk is er dit nou van over
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/Fotos-0135.jpg[/ir]
daar komt dus een mina blok onder, en word de sprinter voor 2008.
Nu ook wat meer gedaan aan de rox, voorvork max verlaagd, 265mm veertje eronder. En me achterkap is ver gevorderd. ander stuur erop, maar moet ook nog een andere clamp op en me rempotjes aanpassen. Dit is nog erg gebeunt zo
ik zal beide projecten een beetje bijhouden hier, me cilinder is trouwens vastgelopen, meerdere plekken ligt de wand eruit. zit nu te denken om met een andere cilinder te gaan rijden.
Tot ooit!
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/fotoshoot029.jpg[/ir]
Last edited: