Purple lightning Gilera Runner

Status
Not open for further replies.

runnerspaalbeek

Well-Known Member
Ruim een jaar geleden kocht ik een Gilera Runner in de kleuren, Fluorcerend geel - Zwart. Na een poosje origineel te hebben gereden, heb ik de scoot ontdaan van zijn begrenzingen. Nou het beestje liep goed, en ik kon me er goed mee verplaatsen. Maar na 2 maanden begon de snelheid me te vervelen en kocht een gianelli metal. Een lekkere rustige uitlaat, met goede prestaties.

DSC00332a.JPG


De zomer erop begon ik maar een langzaam te denken aan het spuiten van mijn Scooter, de kleuren waren al bepaald.

DCP_2302aa.JPG


Eerst wou ik mijn kappen zeer speciaal gaan maken en maakte de originele gleuven in de voorkant dicht, maakt een patroon en boorde op de komlomboor
gaten in de voorkap.

DCP_2303a.JPG


Hemelsblauw met zwart. Zag er goed en strak uit. Zo kocht ik ook blauwe knipperlichten, carbon-look knipperlichten, blauwe remhendels, RMS gas-achterveer, tranenplaten voetplaten.

DCP_2304a.JPG


blauwe carterboutjes gehaald. Het spatbord werd verwijdert,
De uitlaat werd vervangen door een technigas next. Dze liep goed, maar was al snel geroest en zag dus niet meer uit.
Tegen de winter aan, wou ik mijn scoot weer eens geheel gaan veranderen. Hij moest gespoten worden en motorisch ook verandert. De setup werd aangekocht:

Malossi 50 Giet.
Malossi Delta Clutch.
Malossi Race Vario.
Metrakit SP Chrome.
Top Racing race-membraam.
Mazzuchelli Competitione Krukas.
Dellorto 17,5 carb.
Polini Kevlar v-snaar.

DCP_0238.jpg


DCP_0237.jpg


DCP_0241.jpg


DCP_0227.jpg


Niet Extreem, Maar al veel te veel, om mee naar school te rijden. Kwa uiterlijk moest de scoot dus ook gaan veranderen. Bij de lakzaak lak gehaald, het uiterlijk werd toen:

DCP_0222.jpg


DCP_0224.jpg


DCP_0245.jpg


DCP_0239.jpg


Kappen kleur: Parlemour Paars en Wit.
Sebac Achtervering.
Aluminium Onderkap.
Velgen Wit gespoten.
Carterkap van Typhoon (gepolijst).
Malossi Look voorvering.
Remschijf paars gespoten.
Kappen aagepast (Gaten geboord).
Paarse Handvaten.
Carbon remhendels.
Paarse Ariete Gripz.
Paarse Carterbouten.
Paarse Ventieldopjes.
Luchthappertjes op Ontstekingskap gemaakt.
IGM verhoogingsblokje.
Blauwe Led's voor.
Bauwe Neon onder.
Paarse strobes in koplamp en op stuur.
Paarse stadsverlichting.

DCP_0233.jpg


DCP_0236.jpg


Dit alles zag er mooi uit. na twee weken zonder problemen naar school te zijn gereden kwam het grootsete probleem. POLITIE. Ik moest op de rollerbank en blaasde meteen boven de 2 kW uit. Ik kreeg mijn scooter terug, omdat het de eerste keer was dat ik over de 2 kW was gegaan. Thuis gekomen, geoverweegd of het wel zin had om opgevoerd naar school te gaan....nee. Ik legde de originele cilinder en carburatuer weer op de scooter. Dit reed al gauw een stuk minder. Verder die week nog eens op de rollerbank gemoeten, en je geloofd et niet weer prijs, 1.4kW met originele cilinder. Ik kreeg meteen de waarschuwing dat dit de laatste keer was dat ik boven de 1 kW mocht gaan anders werd de scoot in beslag genomen.

DCP_0226.jpg


DCP_0230.jpg


Eenmal thuis gekomen, ouders pissed off. Ik moet mijn scoot gaan begrenzen of ik moscht er niet meer op rijden. dus ik meteen een bus in de uitlaat gelast en een varioring erin gedaan, dus ouders happy. De snelheid die de scooter nu loopt is 58 echte km. op de teller dus ongeveer 70. Dit voldoet nog wel even. Ik heb immers over zeer korte tijd mijn autootje.

DCP_0225.jpg


Tegen die tijd zal de scoot ook te koop zijn.

DCP_0229.jpg


Laat een berichte achter, wat je van mijn scootje vind....
 
Advertisement - register to remove this

Wat maakt het nou uit of ie binnenkort een auto heeft ofniet. Daar gaat het om bij projecten....laten zien aan anderen hoe jij je scooter hebt veranderd.

Ontopic: Hij is zeker wel vet die runner. Wel jammer van die smeris maarja. Kan der over mee praten :(
 
Dit is een project geweest... nu is tie af ... deze hoort dus eigenlijk meer bij scooterbase...

Maar wel mooi :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top