FeleMele@zipSP

Status
Not open for further replies.
hooi :7

Na alweer enige tijd niets van me te hebbe laten weten dan toch wakker geschoten en nog het één en't ander waargemaakt :) [ dit mede door het goede weer van de afgelope 2 weken ;) )

Dingen die gebeurd zijn gedurende de vorderingen :

-carters MAX tuned [ home tuned ]
-Aerox radiator pasgemaakt + goede KVS slangen voorzien
-De befaamde HR II uitlaat als aanwinst
-En een Hebo racing asje zonder spiebanen

Wat ik nog moet doen :

-Grondplaatjes draaien [ waarvan het programma al geschreven is ! :) ] Hopelijk zijn deze wat steviger en trillen deze NIET meer los !

-Het wegfrezen van de spiebaantandjes van me MHR '05 overrangevario... zodat deze zou passen op me Hebo Racing asje

-Nieuw ophoogbusje draaien voor achter vario :)

* Voor de rest wordt het alweer afwachten wat het geheel heeft en TESTEN !

Hier alvast enkele foto's van "Il zipetto" :p


Enjoy ;)

Geetz FeleMele :7

Het probleem van lostrillende grondplaten bij Malossi zit em niet in de grondplaat zelf....
 
Je moet de ontstekings bevestegings punten iets verzinken zodat je boutjes er beter in klemmen dacht ik.


Edit/ In het carter.
 
hmm iets verzinken ? kan je wat precieser zijn ?

srry voor me late reactie.. :p

Greetz FeleMele :7
 
helloow :p

Nog een laatste (klein) updateje dan maar met me verdere plannen voor de komende weken :) ... jah nog enkele weken :p het duurt al lang genoeg ! Maar dit omdat me exames er aan komen en ik er WEER goed van af moet geraken !

Wat er deze week op het programma staat is alles mooi netjes afschuren voor naar de coater te brengen.

zijnde :

-me sp '98 velgjes
-stuurklamp
-volledige frame
-carterkap
-spiraaltjes van me veren ( heb ondertussen ook al een kortere voorveer zodat hij wat lager tegen de grond komt te staan :p )

verder heb ik vandaag maar eens al me kapjes er nog eens opgezet met me nieuwe velgjes :) die ik nog moet afwerken !

en me clampje afgedraaid zodat me M-stuurtje zou gaan passen ! :7

Hier dan enkele foto's

P2100058 (600 x 450).jpg

hier dan weer het gewone veertje :)

P2100068 (600 x 450).jpg


P2100069 (450 x 600).jpg


P2100060 (600 x 450).jpg


comment altijd welkom :)

GREETZ FeleMele :p
 
Last edited:
Gilera ICE veer niet doen man, staat hij veelste hoog denk ik zo :)
Zou lekker dat oude veertje houden, en dan bijv. een Malossi veer oid nemen ;)
 
Gilera ICE veer niet doen man, staat hij veelste hoog denk ik zo :)
Zou lekker dat oude veertje houden, en dan bijv. een Malossi veer oid nemen ;)

Vond ik dus ook man ! :p maar als ik het niet geprobeerd had, wist ik het nooit :p Wat de veertjes betreft worden die wel vet ;) mooi gecoat in dezelfde kleur als de velgen en het frame etc... :p

Verder bedankt voor je update :)

GREETZ FeleMele :)
 
haha, hij gaat mee doen aan de Dakar :+
Maar je veertjes zullen dan wel mooi worden, maar gaat die lak/coatlaag er niet langzaam af als je vaak veert ? :)

Sinds waneer heb je die chrome/gepolijste velgen :W
 
haha, hij gaat mee doen aan de Dakar :+
Maar je veertjes zullen dan wel mooi worden, maar gaat die lak/coatlaag er niet langzaam af als je vaak veert ? :)

Sinds waneer heb je die chrome/gepolijste velgen :W

Die heb ik sinds eergisteren :) dacht dat me viper GTS concept nu helemaal geslaagd zou zijn :) een extra setje velgen kan volgens mij nooit kwaad ;)

en de veertjes :) zijn toch ook al gecoat :) dacht ik zelf :) dus zou niet weten hoe de lak daar kan van afbrokkelen :p

Paris dakar ? :p hell yeah :p
 
Velgjes staan em wel nice...
Ice vering is uit de mode, dus maw, NIET doen :-p
Ziet er goed uit jongen...
 
Hooi, :7

Nog maar eens een update'tje om jullie op de hoogte te houden van volgende dingen die gebeurd zijn en nog gaan gebeuren.

Eerst en vooral ga ik beginnen bij het blokje ! Waar ik zeer veel tegenslag mee heb gehad. Zoals eerder vermeld, was het blokje dus gescheurd en opnieuw opgelast :) Nog eens proper gestraald en netjes getuned ! Wanneer ik dan uiteindelijk me cilindertje op moment wou gaan aandraaien...BRAK er een schroefdraad in me blok waardoor ik dus genoodzaakt was alles weer uit elkaar te halen en de schroefdraad te herstellen. Helicoils hielden niet.. dus ben ik maar over gegaan tot het groter tappen van het gat tot M8 :) en daar een draadstang van genomen en gelast aan me M6 draadstang [ moest dit het nog niet houden, ga ik over tot het afdraaien van een volledige M8 draadstang tot een M6 zodat de cilinder nog overheen zou gaan ]


Voor zover dit verhaal dat toch tot een goed einde kwam :)

Wat er nog gaat gebeuren vooraleer ik nu weer begin met de opbouw van me blokje is het volgende...

-carter nog eens wat beter op het cilindertje afwerken
-nog maar eens proper stralen
-grondplaat wat beter afwerken
-vertandingen in elkaar persen [ Heb een 15/38 primaire en 14/47 secundaire vertanding van Malossi wat een RF zou geven van 8.503 ]
-En me torque drive monteren op me 134mm poulies :)
-Verder heb ik er ook een Malossi Delta Clutch bij

Verder alles in elkaar zetten en scherp zetten voor meeting HEULE :p

De spullen die ik naar de coater bracht zouden binnen 2 weken klaat moeten zijn :) Dus hopelijk heb ik tegen dan alles mooi in elkaar gezet !


Als laatst heb ik een vraagje voor jullie : Op welk moment zetten jullie jullie cilinder kop vast. Want met amper 10 N/m brak er dus 1 van me schroefdraden in me carter ! Ga nu voor een 7 N/m met geborgde stalen moeren... :p

Alvast bedankt !

Hier enkele pics van me BLOKJE en Jawel ;) Me mascotte ! DIe me hopelijk wat geluk brengt ! Tijdens die heftige strijd :)

P3160101 (600 x 450).jpg


P3160094 (600 x 450).jpg


P3160095 (600 x 450).jpg


P3160102 (600 x 450).jpg


P3170104 (600 x 450).jpg


Dit was het ! Graag reacties :)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top