[Ervaringen] Thuistaps

Divided.

Well-Known Member
Na het sluiten van het cheers topic omdat er weer een bierdiscussie op gang kwam.

wil ik wel ervaringen horen van verschillende thuistaps.

WAT GEBEURT ER NIET.. EEN BIERDISCUSSIE SMAKEN VERSCHILLEN NOU EENMAAL.

beertender
Heineken, Amstel, Brand, Murphy's, Affligem, Amstel 1870, Brand Urtyp, Wieckse Witte, Amstel Bock

Perfect draft
Bavaria; Jupiler; Grolsch; Dommelsch; Hertog Jan

cheersch
grolsch


aanschafprijs van perfect draft is goedkoper maar de aanschaf prijs van de fusten zijn inverhouding per liter duurder
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb zo'n perfect draft ding, in belgie te verkrijgen met jupiler, stella artois en leffe. Ding werkt perfect, gekoelt op 3 graden. En zo'n tonnetje zit genoeg in. :W
 
Ik vind het wel grappig, maar geen werelduitvinding.

Ik had er eerst één, maar ik gebuikte hem amper. Dat is dan ook de reden waarom ik hem verkocht heb.
 
Het lijkt mij vooral een nadeel dat het vat een bepaalde houdbaarheid heeft, eens het geopend is. Dan moét je bier drinken thuis :p Dat doe ik eigenlijk liever in een kroeg.

En een flesje heeft ook wel wat...
 
ik heb de perfect draft en de cheersch
De cheersch is gewoon een leuk hebbedingetje

De perfect draft is ook geinig en wel makkelijk.

Het is alleen jammer dat het zo lang duurt voordat een fust gekoeld is. Met feestjes maakt dat het minder practisch dat een zooi blikken of krat
 
ik heb de perfect draft en de cheersch
De cheersch is gewoon een leuk hebbedingetje

De perfect draft is ook geinig en wel makkelijk.

Het is alleen jammer dat het zo lang duurt voordat een fust gekoeld is. Met feestjes maakt dat het minder practisch dat een zooi blikken of krat

van te voren bij een supermarkt in de koeling laten zetten
(doen ze wel als je het lief vraagt)
 
Perfect draft:
-koelt goed koud, te koud in het begin als je ervan drinkt
-Duurt redelijk lang voor te koelen (8 uur)
-Biertjes zijn wel perfect zoals op cafe.
-Duur voor de vaatjes, dat is wel een nadeel
-Er zit niet zoveel in als een krat
 
van te voren bij een supermarkt in de koeling laten zetten
(doen ze wel als je het lief vraagt)

Helaas is de supermarkt hier niet meer open na 8 uur savonds ;)

En die dingen in de koelkast plaatsen kan wel , maar neemt veel ruimte in.

Dus mijn oplossing is dat 1 vat in de pomp , misschien 1 in de koelkast en zowiezo gewoon was flessen
 
Als die zelftap biertjes nog steeds duurder zijn dan flesjes lijkt mij de keuze snel gemaakt. De laatste keer dat ik het had bekeken kostte een tapglas 50ct.
 
Ach als je jarig bent oid dan kijk ik niet zo op mn munten hoor. Ik vind het dan leuk om gewoon bier te tappen.

Voordat de zelftap systemen er waren huurde ik altijd een biertap. Was toch altijd wel een succes. Gewoon lekker een getapt biertje en uiteindelijk met je lamme kop onder de kraan hangen om direct in je waffel te tappen :D

PS: niet aan te bevelen :rolleyes:
 
Je eigen tap bouwen is ook wel leuk.
Tijdje terug is de zaak naast ons in vlammen op gegaan (werk in de horeca) en ze wouden de tapkraan plus koperen onderblad weggooien. Maar aangezien het ding compleet van staal en koper is, was het alleen een beetje aangebrand/gekoekt. Heb dat ding toen meegekregen en een dag lang gepoetst en gepolijst en alle rubbers en leidingen vervangen.
Voor de koeling heb ik een oude koelkast (waar precies een 50L fust in past) gepakt en daar een paar gaten in geboort voor de leidingen.
Werkt perfect, engiste nadeel is dat je zo'n fust maar paar weken kan houden, dus een feestje met wat meer man is een vereiste (of een paar alcoholisten is ook goed).
Zal deze week als ik even tijd heb fototje schieten.

Heeft me in totaal kleine 100 euro gekost voor nieuwe leidingen en koolzuurflesje. Maar na sponsoring van vrienden/vriendinnen die hier wel vaker komen eigenlijk helemaal niks.

Verder woon ik vlak bij de Duitse grens en daar haal je voor 30 (30L fust) à 50 (50L fust) euro erg goed te zuipen pils. Kan altijd goedkoper, maar dat is uit ervaring ook minder lekker.
 
Heb ooit eens voor 50 euro een praktisch nieuwe beertender gekocht en die word alleen met feestjes gebruikt.
In vergelijking met een krat bier is een krat bier goedkoper.
En ik vind dat ze kouder uit de koelkast komen.
Ook een nadeel is dat huje ze na gebruik goed moet renigen ivm dat je schimmell krijgt
 
Perfect draft staat thuis,

vind het heeel erg irritant dat de druk niet af te stellen is en dat de gashendel (zeg maar) terugslaat en niet open kan blijven staan,
En de inhoud van zon vaatje valt me tegen, (voor bij feestjes)
verder is het wel een grappig ding :)

Gr Kees,
 
Back
Top