[Ervaringen] Eraan beginnen of stoppen.

Weet je wat het is, je moet zo'n ding met een doel bouwen. Ik heb mijn Zip SP nu 5 jaar en ik vind het nog steeds leuk omdat ie nog gebruikt wordt om mee te racen. Als jij er mee wil crossen dan moet je dat doen alhoewel er vrij weinig competitie daarin is volgens mij... Als je het ding alleen op een zondagmiddag bijv eens uit de schuur trekt en je zegt zelf dat je niet echt ruimte hebt om er mee te rijden zou ik het niet doen..
 
In het begin had ik er echt mega zin in,beetje berekend en dacht naja dit kost dat kan ik wel waar maken.....

Naja dat pakt dus geheel anders uit, je bent gewoon maandelijks een boel geld kwijt aan onderhoud aan zo hok (Als je het vermogen hoog wilt houden)

Mijn sr gaat dit jaar de deur uit en ga dan rustig met me zip die ik ook al een jaar heb verder .
Bouw dat ding gewoon rustig op, dan is het ook het leukst:)
 
Tuurlijk kan je je Budget aanpassen, alleen wat ik denk, uiteindelijk wil je toch wel sneller en als je dan eerst een Stage 6 koopt, dan een ProRace en dan een Speed kost het je bij wijs van spreken 3 Cilinders...

Ik zeg: Als je het doet doe het dan goed.
 
Het onderhoud kost geen bakken met geld, je bouwt zo'n ding op dat kost veel geld. Stelt et af en daarna druk je er eens af en toe een nieuw zuigertje in en wat verse rollen. Je moet het wel in 1x goed doen idd.
Ook zie ik dat mensen vaak teveel haast hebben met het opbouwen. Die moeten perse in een week zo'n ding in mekaar trappen, dan lukt het niet en dan gaan ze alle shit weer verkopen omdat ze geen geld hebben voor der vakantie, uitgaan of andere zaken. Daar gaat het fout en zijn er naar mijn mening zoveel kansloze projecten de laatste tijd. Neem er de tijd voor en maak er wat van wat kwaliteit uitstraalt, en zorg dat het een doel heeft...
 
Ik ben het niet eens met: Als je het doet, doe het dan goed. Moet een stage 6 kan je net zo veel lol hebben als een speed. Bedenk gewoon van te voren wat wil ik, hoeveel wil k uitgeven, enz, enz

Ik wist al van begin af aan dat ik tevreden ben met 15 pk. Wil ook graag geld stoppen in in andere dingen, uitgaat/vriendin enz. Het voordeel hieraan is dat je je zelf ook sneller een stop kan toeroepen. Als je begint met de beste cilinder/krukas/uitlata ben je snel gegeneigd om dat alles maar het beste te nemen. Als je droomt van een 20+ setup, oke dan moet je het doen, maar als je net als ik te vreden bent met een snelle setup waarmee je gewoon flink hard kan rondknallen, moet je cker dat laatste doen!!!
 
Erik. said:
Tuurlijk kan je je Budget aanpassen, alleen wat ik denk, uiteindelijk wil je toch wel sneller en als je dan eerst een Stage 6 koopt, dan een ProRace en dan een Speed kost het je bij wijs van spreken 3 Cilinders...

Ik zeg: Als je het doet doe het dan goed.

En nee hoor, zo ben ik echt niet.
Zijn genoeg jongens die met snellere onderdelen er steeds eronder deden.
Ik was meer het `brave`jongentje. Ik heb 1 keer een top performances 50cc gehad op peugeot en dat deed het best leuk, verder heb ik 7 uitlaten ofzo gehad en 2 vario`s. 1 multivar die ik gebruikt had, en de hebo die ik meteen weer heb door verkocht omdat ik op dat moment me geld harder nodig had.
Ik denk dat in een stage 6 veel potentie zit. Hier heeft er al eens iemand 20 pk mee gehaald door te tunen, dus ik hoef echt niet perse naar duurder materiaal te grijpen. Ik zeg ook niet dat ik 3 cilinders koop. Als ik iets koop dan is het ook meteen zeker.

Wout@SR said:
Ik ben het niet eens met: Als je het doet, doe het dan goed. Moet een stage 6 kan je net zo veel lol hebben als een speed. Bedenk gewoon van te voren wat wil ik, hoeveel wil k uitgeven, enz, enz

Ik wist al van begin af aan dat ik tevreden ben met 15 pk. Wil ook graag geld stoppen in in andere dingen, uitgaat/vriendin enz. Het voordeel hieraan is dat je je zelf ook sneller een stop kan toeroepen. Als je begint met de beste cilinder/krukas/uitlata ben je snel gegeneigd om dat alles maar het beste te nemen. Als je droomt van een 20+ setup, oke dan moet je het doen, maar als je net als ik te vreden bent met een snelle setup waarmee je gewoon flink hard kan rondknallen, moet je cker dat laatste doen!!!

Ik kan er idd best tevreden mee zijn, en bekijk het zo het is toch best veel vermogen vergeleken met een giet 70 cilinder of een standaard cilinder.
 
Jaa maar al heb je die 15 pk en je zit tegen de 16 pk aan dan wil je de 16 pk ook halen lijkt me,
En zodoende heb je inderdaad dat je dadelijk toch wil eindigen met een 20 pk,
 
Maar zo zit helaas niet iedereen in elkaar. :p
En als je meer zou willen, dan bestaat er ook zoiets als tunen

Maar ik denk dat ik er wel mee doorga, maar niet dat er perse de duurste onderdelen eronder hoeft te zetten, het gaat dat je orgineel bent. Iedereen kan wel even de snelste cilinder eronder leggen en dan of dat zo`n gene de vetste scooter heeft. Je moet gewoon dingen kunnen wat een ander niet heeft, dan heeft een project in mijn ogen pas waarde.
 
Sfera LC said:
Net nog aangehouden onder het testen... :( op de meest afgelegen plek die er is! Gewoon een beetje de situatie uitgelegt van dat we aan het testen waren, en toen mochten we gaan. Moest alleen niet nog een keer gebeuren :p

:D

Ik weet niet of je mijn boen verhaal kent :rolleyes:
 
MinaRallyLC said:
Omdat?
Graag even je reden omschrijven...

Tsja, als je er goed over nadenkt zijn er alleen maar redenen om te stoppen he.. Ik ben een aantal maanden geleden gestopt en ik moet je zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad :)
 
MinaRallyLC said:
Maar zo zit helaas niet iedereen in elkaar. :p
En als je meer zou willen, dan bestaat er ook zoiets als tunen

Maar ik denk dat ik er wel mee doorga, maar niet dat er perse de duurste onderdelen eronder hoeft te zetten, het gaat dat je orgineel bent. Iedereen kan wel even de snelste cilinder eronder leggen en dan of dat zo`n gene de vetste scooter heeft. Je moet gewoon dingen kunnen wat een ander niet heeft, dan heeft een project in mijn ogen pas waarde.

Volgens mij lees je niet echt wat er gezegd word..

Oke jij begint met je scooter.
Dan koop je een Stage 6 cilinder, leuk en aardig. Maar wat heb je aan alleen een cilinder?
Dan koop je een MHR2000 en een koppeling, leuk uitlaatje en een 21mm carburateur.

Dan bied iemand een Selettra ontsteking aan en denk je van: hmm toch wel leuk.
Heb je dus een Selettra, dan bied iemand een Mikuni aan. Denk je weer: hmm leuk.
Enzovoorts enzovoorts en uiteindelijk rijd je niet meer met een Selettra maar met een HPI of Malossi en niet meer met een Stage6 maar met een Evo/Manston/Speed.

Tuurlijk kun je zeggen: nee hoor zo ben ik niet. Maar iedereen die een project scooter maakt wil iets unieks hebben. Ik kan je vertellen: iets unieks kost gewoon veel geld ;)

Uiteindelijk moet je het helemaal zelf weten, maar als ik jou was zou ik er nog maar goed over nadenken. :)
 
Ik ben 2 x een project begonnen en geen 1 afgemaakt.

Puur vanwege het nutteloos weg gooie van geld in een scooter, tis echt supervet hoor een knallend apparaat hebben.

Maar er gaat zo veel geld in zitten en je rijd er relatief te weinig op.

Het is en blijft een bodemloze put een project scooter, je blijft er maar geld in pompen.

Zelf ben ik tijdje terug gestopt en ik heb er echt geen spijt van!
 
Hetzelfde voor mij, alles is nu zo'n beetje verkocht met uitzondering van mijn Beta Ark en ik heb er ook totaal geen spijt van.

Motorisch kan het altijd beter dus daar blijf je geld aan uit geven.
In jouw geval niet zoals je zei, maar meestal gebeurd dat wel ;)

Ach misschien komt het ook wel omdat ik al 2 projecten gehad heb.. Dat ik er nu zo over denk, misschien zou ik heel anders praten als ik geen projecten gehad had :p
 
[5th] Erik said:
Hetzelfde voor mij, alles is nu zo'n beetje verkocht met uitzondering van mijn Beta Ark en ik heb er ook totaal geen spijt van.

Motorisch kan het altijd beter dus daar blijf je geld aan uit geven.
In jouw geval niet zoals je zei, maar meestal gebeurd dat wel ;)

Ach misschien komt het ook wel omdat ik al 2 projecten gehad heb.. Dat ik er nu zo over denk, misschien zou ik heel anders praten als ik geen projecten gehad had :p

Ik zou best nog een nieuw project willen beginnen maar ik weet hoeveel het gaat kosten enz en wat je ervoor terug krijgt.
Dat is helaas te weinig in mijn ogen...

@ TS, denk ook aan het volgende: je leeft maar 1x, en tis heel vet om zoiets gehad te hebben (een vlammende scoot)
Ik heb ervaringen opgedaan die k nooit zou willen missen :)
 
ik ben nu ook geminderd met mijn project, ook omdat ik tot inzicht ben gekomen over hoe veel geld overal in gaat zitten.

ik had de scooter net lopend en toen ging de carb kapot, en dan koop je dus weer een andere, en dan kan je ook weer een andere gaskabel gaan halen (geen zin om aan te passen).
en toen zag ik de bui hangen. de v-snaar was niet meer zo goed, en de poulies moesten nog komen enz enz enz enz.

ik heb nu een wat mindere setup maar ik denk dat ik er net zo veel en misschien wel meer lol mee heb als met mijn evo setup.
 
Ik ben ook gestopt omdat een nieuw project gewoon weer te veel geld ging kosten en met dat geld kan ik ook veel meer leuke dingen doen.
Het is aan de ene kant wel jammer maar echt missen doe ik het nog niet. Soms heb ik wel weer de nijging om wat te bouwen, maja zo erg vind ik het ook weer niet...
 
Ik ben jaren geleden gestopt omdat ik het wel had gezien en de politie moelijk deed. Uiteindelijk na een jaar toch alles teruggehad van de politie en alles direct verkocht aan sukkels die er nog tijd en geld in willen steken. ;)
 
Tsja..

Als je op straat rijdt, dan is de kans dat je gepakt wordt.

Als je vaker wilt rijden, zet je scooter op een aanhangwagen en rijd naar het circuit, dan kan je voor 40 euro de hele godganze dag branden.

Als je niet wilt dat het kapot gaat, zet het dan goed in elkaar en doe geen half werk.

Ik ben het met jullie eens, het kost veel geld, maar wat denken jullie wat een auto/motor kost? Ik denk dat een hoop mensen zich daar ook op verkijken.

Ik vind een scooter een leuke manier van tijdverdrijf en het is een relatief goedkope manier om "hard" te gaan.

Ook komt de scooterscene natuurlijk steeds meer op hier in de benelux! Steeds meer legale meetings, een sprintcompetitie, SOWB dat erg leeft enz enz.

Het kost veel geld, mja, ik zou persoonlijk niet weten wat ik anders met het geld zou moeten doen.
 
Arno said:
Ik zou best nog een nieuw project willen beginnen maar ik weet hoeveel het gaat kosten enz en wat je ervoor terug krijgt.
Dat is helaas te weinig in mijn ogen...

@ TS, denk ook aan het volgende: je leeft maar 1x, en tis heel vet om zoiets gehad te hebben (een vlammende scoot)
Ik heb ervaringen opgedaan die k nooit zou willen missen :)

Het is ook niet de bedoeling dat ik zooi blijf kopen, ik zoek gewoon niet al te dure spullen waarmee het kan, en als het erop zit dan haal ik het ook niet meer eraf. 2 projecten begin ik nooit aan. 1 is al duur een leuk genoeg.
En het is idd 1 keer genieten in je leven, dus ik ga er wel mee door, maar de belangrijkere dingen gaan nou wel even voor, me computer en hierna de auto.
Ik kan ondertussen wel even een paar losse dingentjes kopen die in echt belangrijk zijn en dus moeilijk aan te komen.
 
Last edited:
Back
Top