Ervaringen Nakaru cilinders

Post automatically merged:

Rij een jetforce is geen dr cillinder voor te krijgen heb er oom
Een naraku onder liggen 70 cc 17,5 caberateur polini voor vario en een dopler s3r uitlaat loopt er 90 trekt super heeft met oude blok 2 vastlopers op de krukas mee meegemaakt maar cilindertje kras vrij en loopt nu weer onder en ander blokje dus kwaliteit voor lange tijd mee teneinde zeker maar verwacht geen top prestaties

Enigste keuze voor DR is de top performances cilinder. Is zo ongeveer het zelfde. Alleen de TP kan een beetje meer gekieteld zijn.
 
wat voor scooter heb je?

ik zou gewoon dr70 aanbevelen

met naraku heb ik zelf geen ervaring
Ie bestaat niet in DR 70 cc voor een GY6 motor maar in een DR 80 cc(50 mm boring) cilinder zoals ik heb en die eraf heb gehaald wegens te veel compressie en je startmotor kan het gewoon niet halen als je enigszins iets of wat gas geeft na lange stilstaand (3 dagen) en waardoor de compressie dus nog meer stijgt. .Jezus wat een vele onwetende jonge sulletjes hier soms die geen automechanica hebben gestudeerd als mij en dan nog die er niets van snappen.
 
Last edited:
Ie bestaat niet in DR 70 cc voor een GY6 motor maar in een DR 80 cc(50 mm boring) cilinder zoals ik heb en die eraf heb gehaald wegens te veel compressie en je startmotor kan het gewoon niet halen als je enigszins iets of wat gas geeft na lange stilstaand (3 dagen) en waardoor de compressie dus nog meer stijgt. .Jezus wat een vele onwetende jonge sulletjes hier soms die geen automechanica hebben gestudeerd als mij en dan nog die er niets van snappen.
Als jij denkt dat de compressie stijgt door stil staan, snap je er zelf ook niet zo veel van.
 
Als jij denkt dat de compressie stijgt door stil staan, snap je er zelf ook niet zo veel van.
De compressie stijgt zeker niet bij stilstand indien men correct mijn geplaatste review leest en snapt maar moet gemeten worden met de gashendel vol open op zijn maximum en merk je duidelijk bij een 4 takt omdat de startmotor het dan erg moeilijk krijgt wegens de verhoogde maximale compressie, een 2 takt geeft minder technische problemen dan een 4 takt en is ook vinniger in prestaties en neem dit maar aan van iemand die al 45 j sleutelt aan bromfietsen.
 
Als je vol gas geeft tijdens het starten gaat er hoe dan ook iets mis.

Een 2 takt heeft minder technische problemen als een 4 takt? Is dat zo ja?
Een 4 takt motor is veel betrouwbaarder als 2 takt.
 
Maar ook een lamzak in prestaties tegenover een 2 takt 50 cc tenzij men overgaat naar een moto beginnende met 125 cc en hoe hoger hoe beter. Nogmaals een 4 takt is niet echt geschikt als een 50 cc en zeker niet voor de weinig verkochte Kymco New Dink met hun gewicht van rond de 130 kg en een iets zwaardere cilinder erop kan wel wat soelaas bieden maar blijft nog altijd achter tegenover de eenvoudige 2 takt .
 
Back
Top