Ik wil twijfel om een 70cc cilinder te kopen, ik weet dat een dr70, malossi etc etc heel erg goed zijn. Maar ze zijn minder voor mijn portemonee. Airsal en dmp zijn veel minder gelieft. Over Nakaru zijn de verhalen altijd heel verschillend. En over de cilinders kan ik niet zo veel reviews vinden. Ik ben opzoek naar mensen met ervaringen van nakaru cilinders. Hoe is de afwerking, slijtvastheid & natuurlijk gaat het een beetje vooruit of je nu met een 50cc of 70cc hebt gereden maakt me niet zo veel uit ik ben gewoon benieuwd hoe ze zijn.
Als je een 70cc die vooruit komt zit je met een naraku verkeerd, gwn voor een paar tientjes extra een dr70 halen. Loopt 100 keer beter en heb je ook veel langer plezier van.
Als je een 70cc die vooruit komt zit je met een naraku verkeerd, gwn voor een paar tientjes extra een dr70 halen. Loopt 100 keer beter en heb je ook veel langer plezier van.
50cc van naraku loopt prima. Wel een hoog brandstof verbruik. 70cc naraku heb ik geen ervaring mee.
In ieder geval kan je beter een paar tientjes meer besteden en eentje van DR pakken.
Persoonlijk wil ik het liefst dr natuurlijk alleen het moet een beetje in het budget blijven waar ik eigenlijk al overheen ben, als ik het zo een beetje lees denk ik dat je met nakaru een mooie middenweg hebt. Dus tussen malossi en dmp in zegmaar
50cc van naraku loopt prima. Wel een hoog brandstof verbruik. 70cc naraku heb ik geen ervaring mee.
In ieder geval kan je beter een paar tientjes meer besteden en eentje van DR pakken.
Persoonlijk wil ik het liefst dr natuurlijk alleen het moet een beetje in het budget blijven waar ik eigenlijk al overheen ben, als ik het zo een beetje lees denk ik dat je met nakaru een mooie middenweg hebt. Dus tussen malossi en dmp in zegmaar
Post automatically merged:
Hoe komt het hogere brandstof verbruik? Gewoon door de afwerking bij de spoelporten ofzo?
De poorten zijn inderdaad de boos doener zover ik weet. Net ietsje te groot denk ik.
In ieder geval was het brandstof verbruik aardig hoog. Zo'n 6 liter benzine op 100km. Bijna net zo veel als een auto.
Qua geld kan je toch beter voor een DR gaan, bespaart je meer benzine op lange termijn en benzine = geld.
De poorten zijn inderdaad de boos doener zover ik weet. Net ietsje te groot denk ik.
In ieder geval was het brandstof verbruik aardig hoog. Zo'n 6 liter benzine op 100km. Bijna net zo veel als een auto.
Qua geld kan je toch beter voor een DR gaan, bespaart je meer benzine op lange termijn en benzine = geld.
Dr heb je uiteindelijk wel terug verdient met een lager gebruik. Bedankt voor de tips. Qualiteit is dus oke, gaat misschien niet zo lang mee als een dr maar het kan niet slechter zijn dan welke cilinder ik nu heb. Ik weet ff niet welk merk het was maar hij was nog geen €40.
Dr heb je uiteindelijk wel terug verdient met een lager gebruik. Bedankt voor de tips. Qualiteit is dus oke, gaat misschien niet zo lang mee als een dr maar het kan niet slechter zijn dan welke cilinder ik nu heb. Ik weet ff niet welk merk het was maar hij was nog geen €40.
Ik wil twijfel om een 70cc cilinder te kopen, ik weet dat een dr70, malossi etc etc heel erg goed zijn. Maar ze zijn minder voor mijn portemonee. Airsal en dmp zijn veel minder gelieft. Over Nakaru zijn de verhalen altijd heel verschillend. En over de cilinders kan ik niet zo veel reviews vinden. Ik ben opzoek naar mensen met ervaringen van nakaru cilinders. Hoe is de afwerking, slijtvastheid & natuurlijk gaat het een beetje vooruit of je nu met een 50cc of 70cc hebt gereden maakt me niet zo veel uit ik ben gewoon benieuwd hoe ze zijn.
Cilinder zelf is wel aardig. (dmp is nog slechter)
Spoelkanalen zijn veelste ruim gemaakt. Afstelling komt nauwlijk overeen met een originele cilinder. Want na stationaire heeft hij best wel veel benzine nodig als die het gas op pakt. Als je niks met de gasnaald doet zou het goed moeten zijn bij een originele cilinder. Maar bij een Naraku loopt het dan iets te arm.. Rijd zelf momenteel met sproeier 64.. peugeot vertikaal, kan momenteel eigenlijk wel 66 gebruiken.
Zuiger is bruikbaar(geen hoge kwaliteit maar voldoende), alleen zuigerveren is pis bakken staal aka chinese troep.
Kan helaas niks hebben..
Positief is dat hij iets meer power geeft.
Nadeel is dat je nou met je benzine maar 2 dagen kan rijden en dan is je tank leeg. Waar je eerder met een originele cilinder zeker wel 6 dagen met de benzine kon doen.
Als ik dan toch iets moet aanraden.
Liever nog een airsal dan een naraku cilinder. DMP zit ook zo rond de naraku... Alleen daar is het gietwerk en afwerking van de cilinder nog slechter.
Maar daar zit je ook met het probleem dat die zuigerveren rommel is.
Mensen kopen de bekendere merken omdat je dan nog enig sinds kwaliteit terug krijgt.
Die goedkope cilinders zijn niet voor niets zo goedkoop. Zou ze vermijden als de pest. Je mag in je handen klappen als je er 10000km erop weet te zetten.. De mijne gaat volgende week de vuilbak in.. Dan rijd ik liever nog met een gebruikte originele peugeot cilinder met een nieuw setje originele peugeot zuigerveren erin. Dan maar minder power, maar wel elke dag probleem loos op je werk komen en langer met de benzine kunnen doen. Er verdwijnen lettelijk halve jerrycans in mijn scooter per tank beurt na de 2 dagen.
Dr heb je uiteindelijk wel terug verdient met een lager gebruik. Bedankt voor de tips. Qualiteit is dus oke, gaat misschien niet zo lang mee als een dr maar het kan niet slechter zijn dan welke cilinder ik nu heb. Ik weet ff niet welk merk het was maar hij was nog geen €40.
Bij DR heb je wel een betere zuigerveren setje er bij zitten, bij de naraku is het rommel voor de prullenbak. Zo`n setje voor naraku kost normaal ook niet meer als 10 euro.. Verklaard ook waarom de kwaliteit om te huilen is.
De DR heeft daarnaast ook redelijk normale spoel kanalen.. Niet die extra oversized van naraku die werkelijk niks toevoegen.
Cilinder zelf is wel aardig. (dmp is nog slechter)
Spoelkanalen zijn veelste ruim gemaakt. Afstelling komt nauwlijk overeen met een originele cilinder. Want na stationaire heeft hij best wel veel benzine nodig als die het gas op pakt. Als je niks met de gasnaald doet zou het goed moeten zijn bij een originele cilinder. Maar bij een Naraku loopt het dan iets te arm.. Rijd zelf momenteel met sproeier 64.. peugeot vertikaal, kan momenteel eigenlijk wel 66 gebruiken.
Zuiger is bruikbaar(geen hoge kwaliteit maar voldoende), alleen zuigerveren is pis bakken staal aka chinese troep.
Kan helaas niks hebben..
Positief is dat hij iets meer power geeft.
Nadeel is dat je nou met je benzine maar 2 dagen kan rijden en dan is je tank leeg. Waar je eerder met een originele cilinder zeker wel 6 dagen met de benzine kon doen.
Als ik dan toch iets moet aanraden.
Liever nog een airsal dan een naraku cilinder. DMP zit ook zo rond de naraku... Alleen daar is het gietwerk en afwerking van de cilinder nog slechter.
Maar daar zit je ook met het probleem dat die zuigerveren rommel is.
Mensen kopen de bekendere merken omdat je dan nog enig sinds kwaliteit terug krijgt.
Die goedkope cilinders zijn niet voor niets zo goedkoop. Zou ze vermijden als de pest. Je mag in je handen klappen als je er 10000km erop weet te zetten.. De mijne gaat volgende week de vuilbak in.. Dan rijd ik liever nog met een gebruikte originele peugeot cilinder met een nieuw setje originele peugeot zuigerveren erin. Dan maar minder power, maar wel elke dag probleem loos op je werk komen en langer met de benzine kunnen doen. Er verdwijnen lettelijk halve jerrycans in mijn scooter per tank beurt na de 2 dagen.
Post automatically merged:
Met welke merken heb jij dan wel problemen gehad.. Vind het nogal raar aangezien mijn praktijk ervaring toch anders uit wijst.
Post automatically merged:
Bij DR heb je wel een betere zuigerveren setje er bij zitten, bij de naraku is het rommel voor de prullenbak. Zo`n setje voor naraku kost normaal ook niet meer als 10 euro.. Verklaard ook waarom de kwaliteit om te huilen is.
De DR heeft daarnaast ook redelijk normale spoel kanalen.. Niet die extra oversized van naraku die werkelijk niks toevoegen.
Ik heb de cilinder er vandaag eraf gehaald. En de originele van peugeot (2ehands 14xxxkm) + mahle zuiger die erbij zat en een setje nieuwe peugeot fox OEM (zelfde als voor vivacity / speedfight 2 ect) terug geplaatst.
Zag ook meteen het verschil in de cilinders.
Aan de uitlaatpoort zag ik eigenlijk weinig verschil. Al lijkt de originele iets groter te zijn. (vreemd)
De voorste spoelers van de naraku zijn groter en de achterste spoelers zijn kleiner.
Ook liggen de achterste spoelers meer naar het midden van de achterkant waar een boost poort zit.
De roestijzer is die naraku.
De bovenste is de originele Peugeot alu cilinder.
coating nog prima aanwezig op de zuiger.. Cilinder heeft ongeveer 2000km gereden vermoed ik.
Ik heb de cilinder er vandaag eraf gehaald. En de originele van peugeot (2ehands 14xxxkm) + mahle zuiger die erbij zat en een setje nieuwe peugeot fox OEM (zelfde als voor vivacity / speedfight 2 ect) terug geplaatst.
Zag ook meteen het verschil in de cilinders.
Aan de uitlaatpoort zag ik eigenlijk weinig verschil. Al lijkt de originele iets groter te zijn. (vreemd)
De voorste spoelers van de naraku zijn groter en de achterste spoelers zijn kleiner.
Ook liggen de achterste spoelers meer naar het midden van de achterkant waar een boost poort zit.
maar is het een laagtoerige cillinder of een hoogtoerige? kben er een aant inrijden 20km atm. dus met afstellen is dat wel handig om te weten. ik kan zelf niks anders ergens vinden via google. wat denken jullie?
maar is het een laagtoerige cillinder of een hoogtoerige? kben er een aant inrijden 20km atm. dus met afstellen is dat wel handig om te weten. ik kan zelf niks anders ergens vinden via google. wat denken jullie?
Deze van eurokit is laagtoerig te zien aan de schraperveren denk ik. Die moet je meestal volgens het boekje 500km inrijden.
Ik zelf neem het inrijden niet te serieus, de eerste drie x tanken een dopje olie extra in je tank, en rustig aan rijden
Maar daarna laat ik hem rustig warm worden, en rij ik gewoon normaal. Ik ben niet zoon racer dus mijn cilinder heeft t niet zo zwaar.
Heb mijn malossi sport 70cc er net afgehaald omdat ik de krukas ga vervangen, en hij ziet er perfect uit. Volgensmij is hij zoon 300km oud.
bij een hoogtoerige cilinder staat soms ook dat je hem een paar honderd km moet inrijden, maar dat heeft vrij weinig zin. Een tankje ff inrijden, goed warm laten worden en knallen.
ps, ik rij altijd met een wat te groote sproeier 2 maatjes ofzo. Geeft me een veiliger gevoel
De poorten zijn inderdaad de boos doener zover ik weet. Net ietsje te groot denk ik.
In ieder geval was het brandstof verbruik aardig hoog. Zo'n 6 liter benzine op 100km. Bijna net zo veel als een auto.
Qua geld kan je toch beter voor een DR gaan, bespaart je meer benzine op lange termijn en benzine = geld.
Rij een jetforce is geen dr cillinder voor te krijgen heb er oom
Een naraku onder liggen 70 cc 17,5 caberateur polini voor vario en een dopler s3r uitlaat loopt er 90 trekt super heeft met oude blok 2 vastlopers op de krukas mee meegemaakt maar cilindertje kras vrij en loopt nu weer onder en ander blokje dus kwaliteit voor lange tijd mee teneinde zeker maar verwacht geen top prestaties