This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ervaringen met n00bs zonder scooter

De mensen hierboven en hiervoor beschreven: daar repareer ik dus in mijn weekend scooters en brommers voor.

Je lacht je rot:# soms.

Originally posted by Th@ De@LeR
Mjah je ken wel goed aan die n00bs verdienen :d Al maak je het niet dan denken ze nog dat ze zelf iets fout deden hehe mjah is wel lullig

Mja zo ben ik niet... Alhoewel.... een beetje dan. Als ze er echt om vragen :#

Ik vind het allemaal wel best, heb geen interesse in onwetende scooterfriendjes, en al helemaal geen zin om me er druk om te maken. Zoals Bart al zei, op den duur heb je dat wel gehad.

Laatst hoorde ik dat je met std50 120 digi kan halen, dus ik leer nog steeds van 16 jarige friendjes!

bij mij hier in de buurt:ben ik voor een jonge zen scoot vast aan het houden,is hij de cilinder erop aan het zetten.Wilt hij de circlipjes erin zetten springt er ene uit,ik zo van "is hij niet het carter ingesprongen?"
hij zo:"wat maakt dat nou uit?mijn scooter loopt altijd"!!!!

paar maanden geleden toen mijn speedfight nog liep,gingen we ff testen op de dig autoteller hoe hard hij ging.Dus een vriend met zijn runner achter mij aan.Ik had op mijn sfR70,Nr-nix,gewoon 12mm carb.Hij op zijn runnertR70,laser x-pro,17,5mm carb.Dus wij rijden op een stille weg(die anderen wilden het op de dorpsstaat doen )Ging ik 95 dig.Hij rijd naast mij precies even hard,beweerd hij dat hij 105 op die dig teller ging.Dat is pas noob-ig.Hij beweerde dat hij met corsa70,forrace en 17,5 carb 128 dig ging.JA HOOR!!!

Gisteren weer zoiets grappigs
Wij hebben een soort van grote groep gehad maar die is uit elkaar gevallen en die jongen zat daar ook bij.Hij heeft dus een nrg thuis staan en die staat te koop voor 350 euro.Dat ding is dus pannegaar,ik hem dus gevraagt wat dat ding moest kosten hij 350 euro.Komt hij gisteren naar mij toe"Moet je die nrg nog hebben".Ik:"Nee"
En een vriend van mij wil hem wel samen met mij kopen en dan krijgt hij een paar onderdelen en ik de rest v/d scoot.Daar weet hij dus niets van.Hij dus:"Ik heb misschien nog een andere koper(die vriend van mij dus"Tim")
Ik:"Ik zal wel eens met Tim praten"
Hij dus:
Hij wou dus weer opscheppen:"Die Nrg is best een bom"
Ik dus:En wat ligt eronder?
Hij dus:"Hetzelfde als eerst:corsa70,gsp uitlaat en 17,5 mm carb"
Ik dus:"Nou nou wat een getjoende setup"
Hij weer:"Corsa is de snelste cilinder wat er te krijgen is"

Toen ben ik weggelopen>>>>>>>>>>>>>>Hier krijg ik dus erg poep van in me hol.

Ik vond vroeger (nog steeds hoor) de TP carterdeksel zo mooi en die wou moest ik echt op me zip sp hebben
Een jonge bij mij op voetbal had net een di-tech;
ik vraag aan hem hoe hard 'ie gaat.
Zegt hij 95.
Ik:Oh mag ik even kijken hoe het rijdt.
Hij: Ja best hoor.
Ik: Leuk starten, weg rijden en op de teler niet boven 82 komen.
Telleur gesteld kom ik terug zeg ik zo van ik krijg em niet boven de 82.
Hij: Ja

:|

Sja, wie was er niet een noob...k heb ook een nrx gekocht in die periode en toen pas dit forum gaan lezen, waar die uitlaat natuurlijk al helemaal werd afgekraakt :d. Dus toen wist ik al genoeg, nu weet ik wel wat het gaat worden als ik geld heb!!
Beetje jammer alleen dat vrienden van 17/18 nog steeds denken dat je met een 70 cc cilinder 140 makkelijk haalt....mja k bemoei me daar ook niet meer mee.

Mja tis op een bepaalde manier ook frusterend, steek jer veel werk en geld in en ben je blij dat je rond de 100 echte haalt, zit er van die gastjes te zeiken dat ze 140 rijden met alleen andere uitlaat... En maar zeuren dat ze niet snappen dat jij maar zo langzaam gaat :+

Ik word altijd helemaal paronoide van die gasten die het hebben over voorkoppelingen, voorvario's, en een ring tussen de koppeling!!.. maar goed,

Dealer bij mij in de buurt is ook lol. Hij weet er de ballen van. Ik heb zo'n half jaartje terug een ventilvar voor zip sp besteld bij em. En hij houdt nog steeds vol dat ie besteld is, maar dat er vertraging is |(

Belt er een vriend aan...

Hij:Hey mag ik even die sleutel van jou lenen ?
Ik: Welke ?
Hij: Om rolletjes te vervangen
Ik: Oh ok...

Ik loop naar schuur geef hem die sleutel en ga weer naar boven

Kom 5 minuten later beneden... Staan er opeens 5 scooters op me oprit en staan allemaal rolletjes te vervangen of vario ringen te verwijderen ! En dan zitten ze op het muurtje onder de luifel een sigaretje te roken en doen net alsof ze thuis zijn... vage lui

achja.. sommige noobs kan je om lachen.. andere kan je agressief om worden als ik iemand help met z'n scoot en ondertussen vragen tussendoor krijg vind ik t altijd wel vet om te antwoorden 8) .. maar de laatste keer sloeg ik zo'n gast bijna op z'n bek

had ik net een 21mm carb (veel te groot voor die std 50cc van m :S maargoed) voor zo'n gast ingebouwd.. kicken maar zeg ik.. gast kicken als een malloot.. krijgt m niet gestart.. ik: laat mij maar.. kick => vroem..

gast maakt een testrit.. komt ie terug: hij pruttelt als een gek
ik: je moet m ook afstellen.. bougie eruit.. pikzwart en nat dus..

hoor die gast: sproeier is te klein? ik de bougiekleuren uitleggen.. gaat ie eigenwijs doen |( half uur lang een discussie houden met die gast.. vraagt ie t uiteindelijk aan een andere gast "hij weet toch meer dan jou" :?:?:? wat zegt die andere gast: "sproeier is te klein" :| tegen die gasten gezegd .. vooral een grotere sproeier in doen gaat ie goed lopen, mzzl .. en weggegaan

Originally posted by Hessman
Ik word altijd helemaal paronoide van die gasten die het hebben over voorkoppelingen, voorvario's, en een ring tussen de koppeling!!.. maar goed,

Anthony had het gister ook opeens over een voorvario, WTF.

Mja had dus laatst gesprekkie met Ralf waarom iceje zo beroerd liep, nja te kleine sproeier... nja ik naar me dealer, ja doe me ff 2 maatjes groter dan...... nja hij zegt waarom?? bbala jaaa dat kan toch noooit bba;ba;, ik zeg geef nou maar...

ik verwissel m dus... en nu loopt ie toppie, niet meer van die vage dippen en als ie warm is niet optrekt, Ralf nog maals bedankt

Hier ervaring met een noob met scooter. Verder wel coole gast alleen hier moest ik ECHT keihard om lachen. Z'n scooter trok valse lucht, dat was opgelost, en hij liep nog niet goed. Hij moest choken om een beetje fatsoenlijk te rijden, dus ik zeg sproeier is te klein.. maar met sproeier 108 had hij hetzelfde probleem (hij had 2 sproeiers om te testen, 86 en 108 ). Dus ik had em dat valse lucht gedoe uitgelegd, maar hij heeft em toch maar weggebracht naar een gast hier vlakbij die wel wat dingen van scooters weet (maak ik op uit z'n ScooterBase, MHR Speed met getunede carters, 24 vlakschuif, geloof ik).

Heeft die gast van wie die scooter is een 12mm gasschuif in z'n carb (19mm) gestopt.