Ervaringen LOI

Peterr

Well-Known Member
Ik zit er aan te denken om een HBO opleiding van de LOI te gaan doen, waarschijnlijk bedrijfskunde, omdat het naar een hogeschool gaan op zich niks voor mij is en ik werk nu ook al full-time, deze studie zou ik dan in de avonduren willen doen.
Kan er iemand zijn ervaringen met mij delen over de LOI en het zoeken van een goede baan daarna...

Advertisement - register to remove this

mag ik je erop wijzen dat dit dus absoluut nix voor je is, als je niet zelf aan het werk kan, (like me) er is namelijk niemand die je erop wijst wat en wanneer je 't moet doen, dus uitstellen gebeurt vaak. uiteindelijk doe je hellemaal nix meer. i know, heb er ervaring mee....

Dat zou best kunnen maa ik werk bij me nieuwe werk maar 4 dagen per week. dus heb mezelf voor genomen IPV die 1 vrije dag in bed te besteden dat ik ga studeren het zijn 9 hoofdstukken dus ik kan er in 9 weken vanaf zijn :D
tot nu toe gaat het goed...

ja maar om een complete hbo studie in 2 jaar tiijd elke avond te gaan doen. dat lukt niet, bijna niemand heeft genoeg dicipline om door te blijven gaan,

en maar 20% van de mensen die een loi opleiding doen maken hem maar af, en dat zijn meestal de simpelere curcussen

Inderdaad. Je kan veel beter gewoon inschrijven bij een hogeschool voor iets 1 avond in de week ofzo, in elk geval contactonderwijs...

Mn broer heeft gepoogt een cursus Italiaans te doen via de LOI.

Volgens mij was al het cursusmateriaal prima in orde. Probleem is dat je jezelf achter je kont aan moet zitten. Als je je werk niet naar hun opstuurt, laten zij ook niets van ze horen. Als ze jouw spul niet hoeven na te kijken is dat alleenmaal goedkoper voor hun.
Hetzelfde met mn schoonzusje welke bedrijfseconomie zou gaan doen. Na een maand heeft ze er nooi tmeer aan gezeten, ondanks de 2 multomappen vol stencils en de stapel euro's die het heeft gekost.

Het is dus afhankelijk van je eigen dicipline of het slim is om te doen. Als je jezelf kunt en zult dwingen er elke dag aan te zitten, en regelmatig werk in te sturen, lijkt het me een prima lesmethode

Als je het leuk en interessant vind is het niet moeilijk om jezelf er toe te zetten.

Ik wil het volgend jaar doen, 1 jarig engels vertaler.

C4rN said:
Maar ik denk dat er maar bar weinig mensen zijn die zichzelf kunnen dwingen om te gaan leren.
Daarom is het met mij ook misgegaan toen de "2de fase" werd ingevoerd op de HAVO :X :'(

Maar is ook erg leeftijdsafhankelijk. Ik weet van mezelf dat ik het nu wel zou kunnen. Als je 16 bent vind je school alleen maar dom en irritant, maar later besef je dat je het allemaal voor jezelf doet, en niet voor je docenten of ouders.

Back