This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

EPC/RST tuned black sonic #238

Ik zou wel eens willen zien of je dit beunhok ook op 23.5 had gezeten als hij onafgesteld was. Het is immers een miniscule winst en met genoeg testwerk kan iedereen van 23.3 naar 23.5 gaan maybe was de winst veroorzaakt alleen al door de andere omgeving. Het is immers geeneens een goed vergelijkbare meeting tov van een normale tovami dus naar mijn mening niet echt waardevol.
Niet verkeerd bedoeld maar zo zie ik het.

En steef succes verder nog ik zie je de 13e wel. Kunnen we ook als het niet te druk is een sprintje doen. RST sonic vs RST sonic

Groetjes Fouad

Last edited:
Ik zie Stefan nergens een vergelijking maken. Hij heb bij TJ op de bank 23,5 pk gescored, that's it. Dit was puur om dingen uit te proberen en te testen wat beter was.

TJ zegt trouwens ook nergens dat hij nu een hoger vermogen heeft als bij jullie.

ik ben blij dat ik dat vermogen aagetikt heb idd.

Met al het testwerk heb ik wel aardig wat vermogen gewonnen.
Ik gooi hem binnekort ook eens op een TOVAMI. en dan eens zien wat er gebeurt

Ik vergelijk ook alleen wat er op onze bank gebeurd is. Het verschil tussen binnenkomst (bij ons) en vertrek is groot en dat is altijd een mooi gegeven.

En nee ik baseer dit niet op 1 run, want Steef zijn scooter heeft bij binnenkomst en vertrek meerdere runs gemaakt waaruit blijkt dat de toestand gewoon stabiel is.

Daarbij vind ik het juist raar wat jij doet, jij vergelijkt de ene met de andere testbank en dat is imo nooit een goed idee, want iedere bank geeft net iets anders aan. Ik kijk zelf alleen naar de verbetering die op onze bank heeft plaats gevonden en die is noemenswaardig!!

tim je hebt gelijk idd.

Kwam binnen met een 19pk, maar de carb bleef overlopen. toen dat verholpen scoorde die al meer. na wat flenstjoening. scoorde die constant 0.6pk meer. een paar runs achterelkaar. dit is dus ook op een andere bank gewonnen vermogen. daarna met nog wat andere dingen vermogen gewonnen.

Tim en Twan hebben mij zelf ook gezegd dat de banken niet te vergelijken zijn met elkaar, maar dat iedere gewonnen tiende pk er wel 1 is

Waarom ben je eigenlijk bij TJ gaan banken dan als het eerst @ epc afgesteld is ? Sonicje heeft iig een flinke bak vermogen :W

was eerst idd bij epc op de bank geweest. daarna vroeg tim of ik bij hun ook nog eens op de bank wou om wat dingen te testen. En met resultaat!

Had je er in de tussentijd zelf nog aan lopen beunen dat die met 19 weer binnenkwam dan?

En van dat verhaal van Fouad. Ik denk dat hij dacht dat jij daar gewoon met 22,5/23 binnen kwam en dat doen de 23,5 werdt aangetikt.

Last edited:
Idd dat is wat ik d8 , en ik vergelijk niks stefan heeft zelf gemeld in post 228 dat een bank met roteg software minder aangeeft, Ik ging er idd vanuit dat stefan zijn scooter meer had wat dus niet was vermeld met hoeveel hij binnenkwam.

Ik vergelijk btw geen testbank want als je mijn post goed leest zeg ik dat ik het geen goede vergelijking vind.(ivm met andere software volgens stefan een die minder aangeeft, en andere omstandigheden) En uiteraard ging ik uit van de 23 +. Ik vind het zeer vet voor stefan dat hij dit vermogen nu heeft.

Groetjes Fouad

Maarjah ik doelde er dus meer op dat ik d8 dat jullie van 23... van 23.5 zijn gegaan sorrie als ik dat verkeerd heb begrepen door info die niet vermeld stond. Verder heb ik er nogmaals geen verkeerde bedoelingen bij ik vind het vet voor stefan dat hij zon dik vermogen heeft.

Nogmaals succes verder groetjes

Last edited:
Ik denk eerder dat dat te maken heeft met z'n carbprobleem, dit kwaaltje kreeg hij last van nadat hij op de bank was geweest.

izi klopt. bij die 19pk gooide de carb aan de zijkant een paar liter benzine naar buiten. dit kwam omdat het vlotterklepje niet goed zat. na dit gebogen te hebben, had ik weer een degelijke score.

@fouad. was niet aanvallend bedoeld sorry. mijn excuses hiervoor als het zo overkwam.
Het was idd een beetje onduidelijk uitgelegd.

Maakt niets joh uit er zijn geen gewonden gevallen . En tot de 13e.

Succes verder met je project.

Groetjes fouad

vandaag heeft tim mijn en doom's frame gelast :W superdegelijk,blokophaning weegt geen drol en is superstevig. ook is er een stang geplaatst. morgen pics!

Hier nog fotos van het verlengen. zijn helaas van mijn gsm D900(niet al te best dus)

Sonic is best een stuk verlengd en er is ook een frameverstevigingsbuis gelast. omdat het frame op de testbank toch flink deed inveren. buis weegt mischien 150gram, dus voor het gewicht boeit het ook niet.

Weer een gezellig avondje gehad met tim, denna,en jurgen

Very nice sprinter. But i wondering, what is the very idea behind lightening the "windwheel". Personally, ive experiencet that my sonic just got faster, when ive put some more weight on the flywheel etc.?. Finally i gues, its only reply to the HK, making its lighter?.

But defineltly a very nice sprinter. Like you costum parts

A standard 'half poulie' generates a airflow and that gives a resistance costing bhp's

Yeah, but that has nothing to do with the weight?. For instance, i drive with an polini evo windwheel, it weith much more than bothe the OR, stage6 etc.