EPC/RST SBO2010 Zip

Ik heb afgelopen Woensdag bij EPC een nieuwe achterkap aangeschaft. De sideskirts en het accukapje zijn besteld en zullen binnenkort bij EPC binnen komen.
De velgen, het ronde gedeelte van de achterkap en de achter/knipperlichtglazen liggen bij de spuiter, deze worden gespoten in Kamp Limburg kleuren.

Onder het mom: ik wil rijden met vers spul ben ik Vrijdag nog even naar EPC geweest voor de krukas af te leveren:P. Ik ben toch maar voor zeker gegaan, op aanraden van Vasco en laat hem even nakijken of hij nog mooi recht draait. Blokje word dus netjes gestraald, zoals het hoort en er komen dus weer nieuwe malossi lagers en viton keerringen in;).

Ook wil ik meteen goed beginnen met een nette start van het sprintseizoen en heb ik besloten om een nieuwe 7T te kopen en deze gelijk door Meran te laten tunen:~. Het duurt natuurlijk nog eventjes voor de cilinder klaar is, dus ik moet even geduld hebben.

Vrijdag heb ik ook even 2 bestellingen gedaan.

1 bij Euroscooters:

-Achterrem kabelklem
-Waterpomp revisie set
-Lager - 638Z - kickstartdeksel
-Dop kickstartdeksel
-Shims set - 14.8x20.0
-Naaldlager MHR - 12 mm. - 12x16x16
-Krukas lagerset - inclusief Viton Keerringen
-Vloeibare pakking - Zwart

1 bij JS:

-Membraam Piaggio
-Uitlaatflens JS70 2009 Piaggio

De uitlaatflens van de 2fast pijp ligt bij Jordi. op het moment. Daar worden 2 uitsparingen in gedraaid voor viton keerringen en hij word conisch gedraaid aan de binnenkant. Straks kan ik dus de JS70 pijp en de 2Fast80 pijp dus eerlijk met elkaar vergelijken op mijn blok.

Komende week verwacht ik ook nog een zip type 1 vork per post binnen, die moet dan even getuned worden :+ en dan kunnen het frame en de voorvork netjes gemaakt worden. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben zou theoretisch het spul van de spuiter terug moeten zijn en kunnen we beginnen met iets op te bouwen. Ik verheug me er nu al op :winner:.
 
Klinkt goed den:W

Ga je de 140 kg redden?:)

Ik eis iig een sprintje tegen je:W

Thx Osc :+.

Neuh in het begin iig niet. Ik ben nog te dik, dus ik zit er net overheen :D.

1 ijssprintje, dank je wel!

Seht gans schön aus Denna!

Succes ermee!:)

Thx Mike, je Jogybear wordt ook stoer denks :W.

Ik zeg: Gouwd bezig jungke :D
Ben benieuwd wat het gaat geven 8)

Thx Yannick. Ik ben zelf ook benieuwd :rolleyes:. Ga jij je nou maar fijn inschrijven :+.
 
Update 26-03-2010:

Ben ik weer met een lichte update. Ik heb in de tussentijd niet veel meer kunnen doen, door het feit dat mijn grote compressor naar de klote is gegaan. Dus ik kan niks meer stralen of spuiten eigenlijk. Dat betekende dat mijn blok, voorvorkpoten en carterdeksel maar weggebracht moesten worden. Het frame zou ik eigenlijk schuren en spuiten, aangezien dat nu nietmeer kon ( behalve met spuitbussen, maar dat is er zo weer af als dat kapwerk eroverheen schuurt) heb ik het maar geverft met de kwast, zodat het iig niet meer kan roesten. Gelukkig zie je het frame haast niet onder al dat kapwerk.

Ik baal er wel verschrikkelijk van dat ik weer niet de dingen zo kan doen als dat ik dat wil en dat alles weer door de war gegooid word. Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat stress aan de kop van deze scooter, dus dan hoop ik dat hij maar hard zat loopt straks :+.

Ondertussen ben ik dus maar wat onderdelen gaan verzamelen hier en daar. Ik heb alles op de grond gelegd en er ff een fototje van getrokken om toch het topic wat op te leuken, hebben jullie ook nog wat te kijken ;).

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/Verzamelingonderdelen.jpg[/IR]

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/Verzamelingonderdelen1.jpg[/IR]

Er liggen nog wat onderdelen tussen die ik toevallig boven bewaard had, dus ik maak ff een lijstje met de onderdelen die ik aangeschaft heb en heb laten aanpassen:

- 2x sideskirt sp98
- 1x zip cilinderkap
- JS membraan met kleppen en stuffers
- plaatje voor de achterremkabel aan het blok te zetten
- achterremkabel typhoon/nrg
- voorremkabel zip type1 trommel
- gaskabel universeel
- MTB remhandles
- JS conische flens met viton ringen voor JS70 uitlaat
- 2Fast4Race flens conisch gedraaid en aangepast voor viton ringen door Jordi.
- Balhoofdset Zip type1/vespa Si
- Tankje universeel 1 liter
- 2x krukasmoer 12x1,25
- Domino snelgas met handvatten
- Putoline olie 1 liter
- Afdekdop carterdeksel piaggio
- Vloeibare siliconepakking
- Stage6 en topperformance shimsetje ( per ongeluk extra besteld 8P )
- T stuk voor benzineslang
- RMS waterpomprevisieset
- Massakabel rood
- Malossi krukaslagers + viton keerringen
- Malossi Denso W34eszu bougie
- Malossi zwarte trekveren voor deltaclutch
- Malossi Naaldlager pen 12
- Malossi v-snaar overrange
- Malossi pakkingset Speed 7T
- Doorzichtige KVS slang ( voor als die zwarte niet lekker passen, waren eigenlijk voor de NRG)

In het lijstje staat ook de 2f4r flens. Deze heb ik dus conisch laten draaien aan de binnenkant en aan de buitenkat heb ik 2 groeven laten draaien voor de viton ringen voor een goede afdichting van de flens op de uitlaat.

Ik heb ook nog 2 bussen laten draaien voor in mijn subframe van alu, dat scheelt weer wat gewicht en maakt het geheel wat stijver.

Dit draaien is gebeurd door Jordi. en ik wil hem hier nogmaals voor bedanken. Top werk geleverd!!!

Zoals ik al zei heb ik het frame/ subframe zwart geverfd. Hier een foto daarvan (is al droog):

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/Frameglanszwart.jpg[/IR]

Het kroonstuk, achterstaafje, achterlichtunithouder, buddy, buddybak en buddyscharnier zijn allemaal matzwart gespoten om iig dat wel nog netjes te maken :P. Dat is dan ook netjes gelukt. Ik hoop dat er niet teveel kleurverschil is met de sideskirts, anders oogt dat zo lelijk :X:

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/Matzwarteonderdelen.jpg[/IR]

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/Buddybak.jpg[/IR]

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/Buddy.jpg[/IR]

Ondertussen wacht ik dus nog op EPC voor:

- de nieuwe speed vers getuned door Meran
- carter
- krukas
- carterdeksel
- voorvorkpoten
- poullies

En ik wacht nog op de spuiter voor:

- achterkap
- voor en achtervelg

Dit was het voor nu weer eventjes :*.
 
Dat komt wel goed zo te zien..

En een leuk vermogen zal er ook wel uit moeten rollen denk ik zo :)

succes ermee ben benieuwd naar het totaal plaatje ;)
 
Ziet er goed uit den:W

Is de buddy nu nog een beetje stabiel ofwat?:)

Thx Oscar.

Dat valt te bezien of die het houd. De buddy was heel erg verneukt vantevoren, dus ik heb geprobeert er wat van te maken.

Dat komt wel goed zo te zien..

En een leuk vermogen zal er ook wel uit moeten rollen denk ik zo :)

succes ermee ben benieuwd naar het totaal plaatje ;)

Thx, dat vermogen dat zien we nog wel :P.

Haha Den eindelijk maar eens de boel bij mekaar geraapt:P Heb je lang moeten zoeken in die kelder?:+

Overdrijven is ook een vak he Ziggy. Het is iig weer netjes, totdat de zip opgebouwd moet worden, dan word het toch wel weer een zooi.

Lekkeurrrr Denna :D
Ben benieuwd hoe het uit ziet als het inelkaar staat 8)

Thx Yannick. Ik zelf ben ook zeer benieuwd.

Goed bezig, lijkt het zo of zijn die vorkpoten een heel eind ingekort?

Thx Martin.

Die voorvorkpoten zijn idd een heel stuk ingekort ja.

Die kan je tot 2cm lang inkorten Denna, scheelt zeker weer 200gram denk ik. ziet er netjes uit allemaal vers:)

Thx Martijn.

Tot 2cm is wel erg ver en zeer onverantwoordelijk vind ik. Ik wil best wat gewicht winnen hier en daar, maar het moet wel veilig blijven.

Hij moet volgens mij vering houden dus dan is een poot van 2 cm wat tekort :P

Vering is niet nodig in de 70B klasse, Martin. Anders was dat wel aangegeven :).

Vering wat is dat?:P Ik ken de reglement van 70b niet. Dacht in ieder geval dat je geen vering hoefte te hebben

nee hoeft niet toch:P

Zover ik weet niet, jongens. Mocht dat wel zo zijn, dan vind ik dat ze de regelementen wel eens duidelijk mogen schrijven.
 
Zijn stiekem toch wel een hoop spullen die je zo bij elkaar hebt!

Nooit gedacht dat dat frame nog ooit sbo zou gaan knallen :#. Frame ziet er op de foto's trouwens best netjes uit voor met de kwast?

Kom binnenkort xtje bewonderen :*.
 
Back
Top