Elektrische start zip

Zippie11

New Member
Hoii,
Ik heb sinds gister mijn 2e zip en gister starte hij bijna meteen met de elektrische start zonder gas bij te geven, maar nu 1 dag later moet ik gas bij geven om hem te starten.
Ik had dit ook bij mijn vorige zip en vraag me af hoe dit kan?

Zip 4takt brom 2010
 
Advertisement - register to remove this

Een scooter moet zondermeer zonder gas te geven starten.
  • Carburateur schoon maken.
  • Choke controleren op werking.
  • Luchtschroef goed inregelen bij warme motor en niet klakkeloos op 1,5 slagen uitdraaien en er dan van uitgaan dat het wel oké zal zijn.
Bij een tweedehandse scooter is het altijd aangewezen om een grote beurt te doen want je weet namelijk niet hoe de vorige eigenaar hiermee om gegaan is.
 
Een scooter moet zondermeer zonder gas te geven starten.
  • Carburateur schoon maken.
  • Choke controleren op werking.
  • Luchtschroef goed inregelen bij warme motor en niet klakkeloos op 1,5 slagen uitdraaien en er dan van uitgaan dat het wel oké zal zijn.
Bij een tweedehandse scooter is het altijd aangewezen om een grote beurt te doen want je weet namelijk niet hoe de vorige eigenaar hiermee om gegaan is.
Okee ik zal het even nakijken, maar hoe kan het dan dat hij het eerst wel goed deed en na een paar dagen en in dit geval na 1 dag al minder goed doet?
 
voor 1985 was even een minuut of 10.... NA 2000 is even een zeer ruim begrip.

Einstein had dit al eerder in de gaten. ;)

Er was letterlijk een tijd vóór en een tijd na Einstein. Zijn relativiteitstheorieën veranderden de tijd van een vaste en onveranderlijke grootheid in een elastisch verschijnsel dat van snelheid wisselt, afhankelijk van waar wij ons bevinden.
 
moet je eens naar een autogarage/schadebedrijf gaan.. daar rekenen ze per 7 minuten.....
2 eenheden om een logo op een deur te plakken!....
en ik moet mandagen registers inleven voor ik een factuur betaald krijg....TOP
 
Ben blij dat ik bij een garage kom en je vraagt of ze iets willen doen, bv uitlijnen, na het vervangen van de banden, omdat de auto naar links trekt.
Het bleek niet nodig te zijn, dus is het ook niet uitgevoerd, stap maar in, proefrit gemaakt met de monteur, rijden en remmen is nu goed.
En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Maar zulke scooterdealers zullen er toch ook wel bestaan ?
De indruk is dat het allemaal oplichters zijn, dat komt, denk ik, omdat alleen de negatieve ervaringen op internet geplaatst worden.
 
En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Maar zulke scooterdealers zullen er toch ook wel bestaan ?
De indruk is dat het allemaal oplichters zijn, dat komt, denk ik, omdat alleen de negatieve ervaringen op internet geplaatst worden.
Dat klopt inderdaad.
Een zelfstandige kan nu eenmaal niet alles voor nop doen er moet immers ook iets op zijn brood.
Verder, verdiep je maar eens in de kosten die bijvoorbeeld een scooter zaak moet maken of de rest van de werkzaamheden die een zelfstandige moet doen om zijn klanten uberhaupt te kunnen bedienen.
Waar ik persoonlijk meer moeite mee heb is dat de internet scooteronderdelenshops floreren terwijl de lokale scooterzaken nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden omdat iedereen liever op de courier van Post-nl wacht dan even om de hoek de scooterzaak z'n kaas op de boterham gunt.
 
Back
Top