Elektrische start Kymco dink classic.

Semarang

Samarang
Beste lezers, een vraagje.
Ik heb een Kymco Dink Classic 2 takt 70cc.
Nu is het zo dat bij mij en zo ver ik weet ook anderen een zelfde probleem hebben. Namelijk dat de startmotor niet krachtig genoeg is voor een 70cc cilinder.
Heb al gekeken naar een startmotor zelfde merk, maar dan voor een grotere cilinder. Echter deze past dan niet.
Iemand een idee?
Bij voorbaat dank.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je uberhaupt wel eens de compressie gemeten van de 70cc?
Want vaak zie je dat men de 50cc cilinder vervangt voor een 70cc maar men de 50cc kop blijft gebruiken.
Men moet dan het volume dat met een factor 1,4 is vergroot in de verbrandingsruimte persen van een 50cc kopje.
Gevolg, compressie wordt veel hoger, misschien wel te hoog, wat allerlij nadelen met zich meebrengt.
 
Heb de compressie (nog) niet gemeten. De cilinder is met de kop gekocht (malossi) Hoorde bij elkaar. Zou voor deze Kymco moeten zijn. Maar ga van de week de compressie meten.
Trouwens, loopt prima, start met 1 trap. Met de elektrische starter net niet. Heel soms pakt hij, maar in 90% net niet.
 
Bij een Kymco hebben we een grotere Fulbatt accu geplaatst.
Vorige accu was ook alweer 3 jaar oud en was een paar keer leeg gegaan door een kapot contactslot.
Deze accu blijft in rust zelfs op 13 volt.
Net even wat meer cca.
 

Attachments

  • IMG_4035.jpeg
    IMG_4035.jpeg
    95.2 KB · Views: 1
Mag ik vragen wat de specificaties zijn van deze accu?.
Post automatically merged:

Mag ik vragen wat de specificaties zijn van deze accu?.
Welke accu is het. Fulbatt heeft er nogal wat .
Post automatically merged:

Bij een Kymco hebben we een grotere Fulbatt accu geplaatst.
Vorige accu was ook alweer 3 jaar oud en was een paar keer leeg gegaan door een kapot contactslot.
Deze accu blijft in rust zelfs op 13 volt.
Net even wat meer cca.
Ik ga morgen kijken, wat mijn huidige accu aangeeft in rust. Kom hier morgen op terug. Zou wel wat zijn, als dit de oplossing is. Ik weet wel dat het mogelijk is om een grotere accu te plaatsen.
 
Last edited:
Bij een Kymco hebben we een grotere Fulbatt accu geplaatst.
Vorige accu was ook alweer 3 jaar oud en was een paar keer leeg gegaan door een kapot contactslot.
Deze accu blijft in rust zelfs op 13 volt.
Net even wat meer cca.
Ik heb vandaag gekeken naar mijn accu, in rust is hij 12.2 volt.
Echter mijn huidige accu heeft 70 cca. Nu zijn voor mijn scooter (zelfde maat) accu's verkrijgbaar met 70, 80 en 100 cca.
Ben geneigd die van 100 cca te kopen. Meeste start stroom.
Mijn vraag is nu, kan mijn bedrading dit aan?
Orgineel 70 cca.
 
Ik heb vandaag gekeken naar mijn accu, in rust is hij 12.2 volt.
Echter mijn huidige accu heeft 70 cca. Nu zijn voor mijn scooter (zelfde maat) accu's verkrijgbaar met 70, 80 en 100 cca.
Ben geneigd die van 100 cca te kopen. Meeste start stroom.
Mijn vraag is nu, kan mijn bedrading dit aan?
Orgineel 70 cca.
De bedrading kan dat wel aan, vraag is of hij in de accubak past.
 
Back
Top