Elektrische start en toeten doen het opeens niet meer

Jenteb

New Member
middag,
Vandaag aan het rijden op me scooter en toen was ik ergens gestopt en wou ik mijn scooter starten met elektrische start toen deed die helemaal niks. heel vreemd dus ik kickte hem aan dat deed het gelukkig wel maar toen die aan was drukte ik op mijn toeter deed die ook heel vreemd net zoals die kapot gaat dus heb alles veder getest en me knipperlichten doen het goed teller doet het goed voor en achterlicht ook maar me toeter doet het niet als de scooter uit is iemand een idee wat het probleem hier van is? Neem aan dat de accu nog goed is toch?

Info:
Piaggio zip 4t
2017
50cc
Alles standaard
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt als een lege of kapotte accu . Wordt deze wel geladen als de motor loopt ? Met een multimeter over de accupolen meten bij versneld stationair draaien , moet dan tussen 14 en 15 v zitten. Als de motor loopt krijg je via de stator en spannings regelaar weer overal spanning op , vandaar dat alles het met een lopende motor weer doet , alleen zal de claxon waarschijnlijk wat meer stroom pakken , en doet daarom vreemd.
Gaan de lampen ook gelijk aan als de motor loopt?
 
Klinkt als een lege of kapotte accu . Wordt deze wel geladen als de motor loopt ? Met een multimeter over de accupolen meten bij versneld stationair draaien , moet dan tussen 14 en 15 v zitten. Als de motor loopt krijg je via de stator en spannings regelaar weer overal spanning op , vandaar dat alles het met een lopende motor weer doet , alleen zal de claxon waarschijnlijk wat meer stroom pakken , en doet daarom vreemd.
Gaan de lampen ook gelijk aan als de motor loopt?
Dank voor de snelle reactie Me voor en achterlicht gaan meteen aan als de motor loopt maar me ledlichten voor doen al een tijdje wat slecht maar dat lijkt me sterk dat dat hier iets mee te maken heeft toch of ben ik nu heel dom bezig?
 
Dat kan ik zo achter de computer niet zien , maar als je accu al slecht was , kan het zijn dat je led licht ook vreemd doet .
Hoe oud is je accu , weet je dat ? Maar eerst eens meten. wordt hij niet opgeladen door de scooter , kan je hem opladen via een lader en kijken of hij goed blijft , en zou je de spanning regelaar moeten vervangen , als de stator goede spanning afgeeft , wat je ook moet meten , voordat je dingen besteld die niet nodig zijn .
 
Klopt bij versneld stationair draaien , dus gas klein beetje open . Maar de accu geeft in dit geval niets af , hij ontvangt , en als de accu in orde is wordt hij dus geladen , en dat , regelt je spannings regelaar die op zijn beurt weer de spanning aangevoerd krijgt van de stator , achter je vliegwiel.
Dus begin eerst met stilstand te meten hoeveel volt de accu nu is , en dan met versneld draaien .
 
Met lopende motor zal hij wel een spanning geven van 14 a 15 Volt.
kijk met een multimeter even naar het voltage als je start als hij dan erg in elkaar duikt naar bv 9 volt is je accu stuk.
Een accu die stuk is zal gewoon 14 a 15 volt ontvangen.
Een accu die kapot is kan gewoon 12,7 Volt laten zien met een mulimeter maar als hij belast wordt (bv starten)
kan hij helemaal terug gaan in voltage en dit duid op een kapotte accu.
Uiteraard zal het Voltage met het starten altijd wel iets inelkaar zakken maar lager als 11.5 mag het zeker niet worden.
Dus ff meten met een multimeter en dan starten.
 
Met lopende motor zal hij wel een spanning geven van 14 a 15 Volt.
kijk met een multimeter even naar het voltage als je start als hij dan erg in elkaar duikt naar bv 9 volt is je accu stuk.
Een accu die stuk is zal gewoon 14 a 15 volt ontvangen.
Een accu die kapot is kan gewoon 12,7 Volt laten zien met een mulimeter maar als hij belast wordt (bv starten)
kan hij helemaal terug gaan in voltage en dit duid op een kapotte accu.
Uiteraard zal het Voltage met het starten altijd wel iets inelkaar zakken maar lager als 11.5 mag het zeker niet worden.
Dus ff meten met een multimeter en dan starten.
Dankje zal morgen even kijken heb op dit moment geen multimeter bij me
 
Kijk ook je zekering even na.
Want ik krijg het idee dat die defect is.
Knipperlichten en remlicht zullen het ook wel niet doen als de motor niet loopt.
Als de motor gestart is neemt de spanningsregelaar het als het ware over van de accu.
Maar als de verbinding naar de accu onderbroken is door een kapotte zekering is deze spanning is erg pulserend afhankelijk van het toerental van de motor.
 
Kijk ook je zekering even na.
Want ik krijg het idee dat die defect is.
Knipperlichten en remlicht zullen het ook wel niet doen als de motor niet loopt.
Als de motor gestart is neemt de spanningsregelaar het als het ware over van de accu.
Maar als de verbinding naar de accu onderbroken is door een kapotte zekering is deze spanning is erg pulserend afhankelijk van het toerental van de motor.
Kijk hier komt de electra man weer om de hoek kijken
Had ik nog niet aan gedacht.
 
Kijk ook je zekering even na.
Want ik krijg het idee dat die defect is.
Knipperlichten en remlicht zullen het ook wel niet doen als de motor niet loopt.
Als de motor gestart is neemt de spanningsregelaar het als het ware over van de accu.
Maar als de verbinding naar de accu onderbroken is door een kapotte zekering is deze spanning is erg pulserend afhankelijk van het toerental van de motor.
Idd knipperlichten en remlicht doen het niet als motor uit is, sorry dat ik dat er niet bij heb vermeld. Maar als een zekering kapot is zie je dat wel toch neem ik aan? En zo ja aan wat?
 
Vindt het wel een vreemde reclame , 10 amp speciaal voor scooters , knap aan de prijs ook , voor deze speciale , denk dat ik er daar 6 voor heb , kosten ze nog 30ct p/st , maar zijn dan wel weer gewone , voor gewone stroom , geloof ik. :D kunnen niet in een scooter .
 
Dit soort zekeringen kun je de kapotte snel herkennen

Vindt het wel een vreemde reclame , 10 amp speciaal voor scooters , knap aan de prijs ook , voor deze speciale , denk dat ik er daar 6 voor heb , kosten ze nog 30ct p/st , maar zijn dan wel weer gewone , voor gewone stroom , geloof ik. :D kunnen niet in een scooter .
Ja heb wel een andere deze die er in zit zat er al in toen ik hem heb gekocht, maar het ligt niet aan de zekering want deze is nog heel ik ga morgen even me accu checken met multimeter hopen op meer antwoord van me scooter dan
 
Back
Top