elektrische oliepomp

chezzmo

Retired for now....
ik ben voor een 4 takt project op zoek naar een elektrische oliepomp. Heeft iemand toevallig ervaring met deze dingen ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Neem aan dat je weet dat olie bij 4t langs alle motordelen gepompt moet worden? Langs nokkenas, krukas lagers ect ect. Dit pompen is meestal iets mechanisch. Of hier ook klijne pompjes voor zijn weet ik niet. Ik denk dat je bedoeling is om vermogen te winnen door de oliepomp niet door de krukas aan te laten drijven. (of hoe dat orinfineel dan ook zit bij een 4t scooter....)
 
Neem aan dat je weet dat olie bij 4t langs alle motordelen gepompt moet worden? Langs nokkenas, krukas lagers ect ect. Dit pompen is meestal iets mechanisch. Of hier ook klijne pompjes voor zijn weet ik niet. Ik denk dat je bedoeling is om vermogen te winnen door de oliepomp niet door de krukas aan te laten drijven. (of hoe dat orinfineel dan ook zit bij een 4t scooter....)

Het is meestal idd mechanisch... alleen voor eigenbouwprojectje is het makkelijker om je carter zo ver mogelijk te vereenvoudigen. Vandaar de externe pomp, dan hoeft er tenslotte alleen maar een krukas te draaien int carter :)
 
**zucht** :D

STD gebeurd het mechanisch daarom vroeg ik me dus af waarom hij het electrisch wil... Maar hij wil zelf dus iets fabriceren en waarschijnlijk met zoveel mogelijk vermogen en zo min mogelijk weerstand op de krukas, dus dan kan ik het wel begrijpen.
 
Back
Top