Hey, hier in België begint het stilletjes op gang te komen, ik zou een jaar moete wachten tot ik bij mijn dealer kan voor het opvoeren via ecs met een computer , hij ging proberen een vroegere afspraak te maken wss iemand uit nl . Het is ook bekend dat a klasse brommers in belgie moeilijker op te drijven zijn door een missende sensor... allemaal opgeopgezocht via internet hier in belgie willen er weinig werken aan chinese scootersscootersDus ze hebben de software ook niet om het aan te passen?
Heb je nog een manier gevonden hoe je af kan raken van dat ecs systeem?Nieuw bougi, carburateur ziuver gemaakt. Ik heb zelf in weert een nieuwe ecs gaan kopen voor 70 euro om die scooter op te voeren tot max. 32km, maar werkt niet, want in nederland werken die scooters blijkbaar met een sensor in de carterpan die de toerental meet, maar bij ons neco is er geen sensor voor de toerental daarom gaf die een foutmelding
Post automatically merged:
Scooter rijdt enorm benzine arm, ik zou echt een manier moeten vinden om van euro4 af te geraken, die solenoids die e carburateur regelt deug niet
Hoezo er vanaf, heb je problemen?Heb je nog een manier gevonden hoe je af kan raken van dat ecs systeem?
Ik kan u eventjes niet volgen, ik moet naar een kleinere sproeier gaan.
Ja ik heb dus een 24mm carburateur maar die functioneert niet volledig vanwege de ecs kabel, maar ik heb eigenlijk echt de 24mm carburateur nodig voor mijn setupHoezo er vanaf, heb je problemen?
Er helemaal vanaf zal moeilijk gaan.
Er zitten allemaal sensoren op die aangesloten zijn op het ecs systeem.
Dan kom je de hele bedrading aan het aanpassen andere carburateur erop.
Kan je beter een ander blok eronder hangen en bedrading helemaal aanpassen.
Kan je hem beter verkopen en een andere scooter nemen.
Of je moet er veel tijd en geld in steken, en hopen dat het lukt.
Hey@D.M het is nu al een behoorlijk poos terug dat je bovenstaand probleem had.., maar ik heb een soortgelijk probleem met een onlangs aangeschafte scooter.
Nu zag ik pas na de aanschaf dat er 1 slangetje los zat van de solenoids dus dacht eerst dat is het probleem van het stotteren wat die soms doet., maar niks was minder waar scooter liep daarna nog beroerder dus snel los..., had ondertussen de sproeiers nog gedaan (groter) en choke vernieuwd en nu aan het zoeken op internet wat het kan zijn.
Ben dus erg benieuwd of je nog lang ben doorgereden op deze manier of het anders heb opgelost?
het testen om ze allebei los te koppelen heb ik nog niet gedaan.
Te laat… heb hem alHey
Nog steeds rij ik met gesloten solenoids, ik moet wel zeggen dat ik per jaar 5 tal keer mijn bougie moet vervangen 5x 3,95 Euro. Maar moet zeggen dat ik nog nooit met die scooter zoveel plezier heb gehad als nu . Beste is volledige ECS dellorta systeem verwijderen, maar lukt nier. Goede raad: is u scooter uitgerust met ECS dellorta , weg blijven.
ik ben er ook in gestonken.. Kymco agility 50"i" 2019, gewoon Dellorto ECS dus.Te laat… heb hem al
Denk je een nieuwere scooter te nemen…
De sproeier is 84 wat is je advies hier in
Zonder lijkt die al wel beter te lopen
Als ik mag vragen, welk buisje van de scooter moet op dit tutje aangesloten worden?Dat de scooter nu mooi loopt is natuurlijk welkom, maar om de zoveel km een nieuwe sensor plaatsen kan aardig in de papieren lopen.
De katalysator houdt het wel wat langer vol, maar ook hier kan het zijn dat je dan een compleet nieuw uitlaat moet monteren.
En je bent niet de enige die met dit vervelende probleem te maken heeft.
We komen dit vrijwel wekelijks tegen helaas....
Vaak hebben de A klasse (25km/u) scooters hier meer last van als de 45km/u varianten.
En het heeft zowel met de stationaire als hoofdsproeier circuit te maken, zie bestanden hieronder:
Het kan ook nog te maken hebben met de positie van de gasklep.
Het komt wel eens voor dat deze verkeerd staat vanuit de fabriek.
De gasklepsensor stuurt een signaal naar de ECU over de gasklepstand.
Dit signaal wordt gebruikt om het optimale meng- en ontstekingstijdstip te berekenen.
Meting van TPS (gas gesloten, ± 10%):
Weerstand 1-2: 0,84 KΩ
Weerstand 1-3: 4,9 KΩ
Weerstand 2-3: 5,42 KΩ
De scooter heeft vandaag 2 keer gestart, liep heel hoog stationair en viel daarna uit. Ook bij gas geven viel hij uit. Nu wil hij niet meer starten. Dit is hoe de buisjes nu zitten, klopt dit?Daar hoort geen buisje op dit is enkel een gaatje bij de inlaat van je carburateur.
Meer lucht, indien nodig, wordt bijgevoegd bij het stationair circuit door het luchtklepje rechts boven.
De sturing van dit klepje gebeurt middels een pwm signaal door de ECU die op basis van andere sensoren dit klepje meer of minder open stuurt.
View attachment 79189