Dat de scooter nu mooi loopt is natuurlijk welkom, maar om de zoveel km een nieuwe sensor plaatsen kan aardig in de papieren lopen.
De katalysator houdt het wel wat langer vol, maar ook hier kan het zijn dat je dan een compleet nieuw uitlaat moet monteren.
En je bent niet de enige die met dit vervelende probleem te maken heeft.
We komen dit vrijwel wekelijks tegen helaas....
Vaak hebben de A klasse (25km/u) scooters hier meer last van als de 45km/u varianten.
En het heeft zowel met de stationaire als hoofdsproeier circuit te maken, zie bestanden hieronder:
Het kan ook nog te maken hebben met de positie van de gasklep.
Het komt wel eens voor dat deze verkeerd staat vanuit de fabriek.
De gasklepsensor stuurt een signaal naar de ECU over de gasklepstand.
Dit signaal wordt gebruikt om het optimale meng- en ontstekingstijdstip te berekenen.
Meting van TPS (gas gesloten, ± 10%):
Weerstand 1-2: 0,84 KΩ
Weerstand 1-3: 4,9 KΩ
Weerstand 2-3: 5,42 KΩ