Gts toscana dellorto ecs

Maik45455

New Member
Hallo,
Op dit moment heb ik een GTS toscana met de dellorto ecs, aangezien ik hem wat langzaam vind optrekken zou ik er graag een 72cc cilinder op zetten. Nu vraag ik me alleen af of dit mogelijk is door alleen de sproeier nog daarnaast te vervangen of dat het hele ecs systeem moeten worden aangepast.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Als ik jou was zou ik even bellen met die site.
De sproeier vergroten zou ik niet doen.
Heb ook al vernomen dat ze in de ECU de software aanpassen dat hij meer benzine krijgt, dus grotere sproeier hoeft dan ook niet.
Stel hun jou vragen en je krijgt wel antwoord.
Alleen was er laatst iemand die hun belde en wat ze bij mij gedaan hadden was niet mogelijk bij die scooter.
Weet alleen het merk niet meer.
Dus gewoon even bellen.
 
Heb ook al vernomen dat ze in de ECU de software aanpassen dat hij meer benzine krijgt, dus grotere sproeier hoeft dan ook niet.

Waar heb je dat vernomen dan? Een sproeier is sowieso niet elektronisch aan te sturen in een carburateur.
Een (brandstof) injector echter wel, hoe lang deze open moet staan en hoeveel deze in moet spuiten wordt door de ECU geregeld. Maar dit is dan weer in combo met een gasklephuis i.p.v. een carburateur. Bij het ECS systeem met een CVK carburateur worden alleen de solenoid kleppen elektronisch aangestuurd.

De beide solonoid kleppen worden tegelijkertijd aangestuurd door de ECS unit.
Door continu te controleren voor het juiste mengsel wordt naar gelang lucht toegevoegd in het stationair en/of hoofdcircuit.
Dit is zowel in stationair, deel- en volbelasting van de motor. Dit wordt dus continu aangepast.
De lambda (zuurstof) sensor speelt daar echter ook een belangrijke rol in.
Ook moet men niet vergeten dat de gasklepsensor dan goed afgesteld dient te zijn voor een goed lopend en rijdend scootertje.

Alleen was er laatst iemand die hun belde en wat ze bij mij gedaan hadden was niet mogelijk bij die scooter.
Weet alleen het merk niet meer.

Dit was een Kymco (of een Sym) als ik het goed heb.., in ieder geval geen Chinees dus dat bied hoop.

@ de TS.

Een 72cc cilinder kan dus wel, echter dient dan nog steeds de ECS unit aangepast te worden op meer dan 63 km...
Hierdoor kan het best zijn dat men een maatje (of 2) groter moet dan de standaard sproeier.
Aan de andere kant is 65 km de max met de huidige ECS units dacht ik.....

Maar goed, even contact opnemen en je vraag daar voorleggen is het beste wat je kunt doen.
 
Last edited:
Oke bedant voor de tip in ieder geval ga morgen zeker even bellen. Ben wel benieuwd of het nodig is aangezien de topsnelheid niet hoger hoeft, het gaat mij meer om het sneller optrekken.
 
Back
Top