Toscana Gts start niet

Thir

New Member
hoi allemaal,
Ik weet het even niet meer. De scooter van m’n dochter, Toscana pure GTS, start niet meer. Ik heb de zekering nagekeken, accu zit vol, tank zit vol, ik heb net de bougie vervangen.. Als ik het contact aanzet doet de toeter het. Zodra ik probeer te starten hoor je gewoon het “opstartgeluid” maar hij pakt niet door zeg maar. De kickstart heeft het nooit gedaan sinds mijn dochter hem heeft, ongeveer een half jaar. Ik ben een best handige moeder maar ik weet het even niet meer. Ik heb dit forum al doorzocht en aan de hand daarvan vandaag de bougie vervangen.. misschien iemand nog tips? Of gewoon naar de garage brengen.. Alvast bedankt! Groet Thir
 
Advertisement - register to remove this

Hoi Thir,
wat is de verdere staat/geschiedenis van de scooter? van welk bouwjaar, hoeveel km gedraaid, onderhoud gehad?
en "tank zit vol": met wàt? oude verschaalde benzine van een maand of twee (of meer, nog erger) stilstaan na vakantie? of met verse premium benzine zoals Shell V-power of BP Ultimate (om er even twee te noemen)
heb je met de nieuwe bougie in de bougiedop ook getest of deze vonkte (vasthouden met (werk)handschoen aan, metalen rand van de bougie tegen de cilinderkop waar hij in hoort, dan starten en kijken naar de "neus" of die mooi blauw vonkt)
en als je een tijdje gestart hebt en de bougie eruit draait, is deze dan nat?
 
Back
Top