ECS Dellorto 50cc

Dus ze hebben de software ook niet om het aan te passen?
Hey, hier in België begint het stilletjes op gang te komen, ik zou een jaar moete wachten tot ik bij mijn dealer kan voor het opvoeren via ecs met een computer , hij ging proberen een vroegere afspraak te maken wss iemand uit nl . Het is ook bekend dat a klasse brommers in belgie moeilijker op te drijven zijn door een missende sensor... allemaal opgeopgezocht via internet hier in belgie willen er weinig werken aan chinese scootersscooters
 
Nieuw bougi, carburateur ziuver gemaakt. Ik heb zelf in weert een nieuwe ecs gaan kopen voor 70 euro om die scooter op te voeren tot max. 32km, maar werkt niet, want in nederland werken die scooters blijkbaar met een sensor in de carterpan die de toerental meet, maar bij ons neco is er geen sensor voor de toerental daarom gaf die een foutmelding
Post automatically merged:

Scooter rijdt enorm benzine arm, ik zou echt een manier moeten vinden om van euro4 af te geraken, die solenoids die e carburateur regelt deug niet
Heb je nog een manier gevonden hoe je af kan raken van dat ecs systeem?
 
Heb je nog een manier gevonden hoe je af kan raken van dat ecs systeem?
Hoezo er vanaf, heb je problemen?
Er helemaal vanaf zal moeilijk gaan.
Er zitten allemaal sensoren op die aangesloten zijn op het ecs systeem.
Dan kom je de hele bedrading aan het aanpassen andere carburateur erop.
Kan je beter een ander blok eronder hangen en bedrading helemaal aanpassen.
Kan je hem beter verkopen en een andere scooter nemen.
Of je moet er veel tijd en geld in steken, en hopen dat het lukt.
 
Ik kan u eventjes niet volgen, ik moet naar een kleinere sproeier gaan.

Dat is raar aangezien je op dit moment de lucht selenoids dicht hebt gedaan.. Dat zou dus betekenen dat je sproeier gaatje iets te klein is. Want door de seleniods dicht te maken word het mengsel weer rijker. Ik had ergens al gelezen dat de waarde die op de sproeier staat niet overeen komt met het benzine mengsel dat er door hoor te gaan..
Bij een goede sproeier die genoeg mengsel zou geven moet je ook de selenoids niet meer dicht maken, die lucht kanaaltjes heeft de carburateur nodig om het vaste mengsel dat uit de sproeier komt bij te regelen met meer of minder lucht om zo een zuiver mengsel te verkrijgen waardoor je dan ook minder uitstoot hebt.

Dus de oplossing is: Er zijn geen andere sproeiermaten te koop voor dat ding.. Je kan wel een losse nieuwe sproeier kopen en die even testen, kan zijn dat die al gemodificeerd is.. En anders moet de sproeier aangepast worden met een sproeier ruimer setje en daarop iets meer benzine toelaten zodat de afstelling wel goed komt te staan.
 
Hoezo er vanaf, heb je problemen?
Er helemaal vanaf zal moeilijk gaan.
Er zitten allemaal sensoren op die aangesloten zijn op het ecs systeem.
Dan kom je de hele bedrading aan het aanpassen andere carburateur erop.
Kan je beter een ander blok eronder hangen en bedrading helemaal aanpassen.
Kan je hem beter verkopen en een andere scooter nemen.
Of je moet er veel tijd en geld in steken, en hopen dat het lukt.
Ja ik heb dus een 24mm carburateur maar die functioneert niet volledig vanwege de ecs kabel, maar ik heb eigenlijk echt de 24mm carburateur nodig voor mijn setup
 
@D.M het is nu al een behoorlijk poos terug dat je bovenstaand probleem had.., maar ik heb een soortgelijk probleem met een onlangs aangeschafte scooter.
Nu zag ik pas na de aanschaf dat er 1 slangetje los zat van de solenoids dus dacht eerst dat is het probleem van het stotteren wat die soms doet., maar niks was minder waar scooter liep daarna nog beroerder dus snel los..., had ondertussen de sproeiers nog gedaan (groter) en choke vernieuwd en nu aan het zoeken op internet wat het kan zijn.
Ben dus erg benieuwd of je nog lang ben doorgereden op deze manier of het anders heb opgelost?
het testen om ze allebei los te koppelen heb ik nog niet gedaan.
 
@D.M het is nu al een behoorlijk poos terug dat je bovenstaand probleem had.., maar ik heb een soortgelijk probleem met een onlangs aangeschafte scooter.
Nu zag ik pas na de aanschaf dat er 1 slangetje los zat van de solenoids dus dacht eerst dat is het probleem van het stotteren wat die soms doet., maar niks was minder waar scooter liep daarna nog beroerder dus snel los..., had ondertussen de sproeiers nog gedaan (groter) en choke vernieuwd en nu aan het zoeken op internet wat het kan zijn.
Ben dus erg benieuwd of je nog lang ben doorgereden op deze manier of het anders heb opgelost?
het testen om ze allebei los te koppelen heb ik nog niet gedaan.
Hey
Nog steeds rij ik met gesloten solenoids, ik moet wel zeggen dat ik per jaar 5 tal keer mijn bougie moet vervangen 5x 3,95 Euro. Maar moet zeggen dat ik nog nooit met die scooter zoveel plezier heb gehad als nu . Beste is volledige ECS dellorta systeem verwijderen, maar lukt nier. Goede raad: is u scooter uitgerust met ECS dellorta , weg blijven.
 
Hey
Nog steeds rij ik met gesloten solenoids, ik moet wel zeggen dat ik per jaar 5 tal keer mijn bougie moet vervangen 5x 3,95 Euro. Maar moet zeggen dat ik nog nooit met die scooter zoveel plezier heb gehad als nu . Beste is volledige ECS dellorta systeem verwijderen, maar lukt nier. Goede raad: is u scooter uitgerust met ECS dellorta , weg blijven.
Te laat… heb hem al
Denk je een nieuwere scooter te nemen…
De sproeier is 84 wat is je advies hier in
Zonder lijkt die al wel beter te lopen
 
Te laat… heb hem al
Denk je een nieuwere scooter te nemen…
De sproeier is 84 wat is je advies hier in
Zonder lijkt die al wel beter te lopen
ik ben er ook in gestonken.. Kymco agility 50"i" 2019, gewoon Dellorto ECS dus.
zeg je nou zonder sproeier?
in de mijne (brom) blijkt een 86 te zitten (en die werd ook aangeraden door de dealer).
 
Last edited:
Zonder slangetje moest dat zijn:)
Ik heb er nu 1 losgekoppeld met sproeier 80 met een koude motor duurt het voordat die op gang komt ca een kilometer
Daarna loopt de scooter goed
 
Back
Top