Easy Riders 491 Scooter Special Sprinter

Een maatje van me werkt bij een autospuiterij en die gaat het regelen. Het leuke is alleen dat als ik de kappen kom brengen, ik zelf in de verfmengkamer samen met hem een kleurtje kan gaan fixen. Momenteel heb ik zwart metallic in gedachten. Misschien nog met een raar tintje erin oid. Maar misschien zie ik daar ter plekke wel iets super vets en dan wordt dat het.

dat is idd wel handig ;) maar dan kijk je je ogen uit, er zijn zoveel kleuren :)
 
T komt er op neer dat het beestje wat opstart probleempjes heeft. Zal wel zenuwachtig zijn voor SBO ofzo..

Maargoed feit is dat het nog geen meter op straat heeft gereden en dat van fatsoenlijk afstellen op de testbank nog geen sprake is geweest omdat de boel steeds op een hoop loopt.


Schade tot nu toe:

2 splinternieuwe Cross zuigers
Verbrandingskamer
Cilinder wand lichtjes

Voor de nieuwsgierigen onder ons;

16032007grafiek-kop170320.jpg


16032007grafiek-zuigers170329.jpg

De linker (eerste zuiger) is het gevolg van een combinatie van squish/ontsteking problemen..

De tweede zuiger duidt op iets van 'vuil' wat in het blok terecht is gekomen. Of het een afgebroken deeltje van een lagertje is ben ik nog niet achter.

Maargoed gaat me dus weer schijt veel geld kosten wat flink balen is zo vlak voor het begin van het seizoen maar...

Gewoon doorgaan, Ik zal aan de start staan in meppel!

Nog ff kijken hoe en wat, misschien knal ik mn oude 6t cross met halve wand op het blok en anders las ik fietstrappers op het blok oid
 
Owww, is dat alles? :P Dacht al aan inbeslagname oid :+

Mja, tis wel kut. Maar je overleeft het wel :P

Nja dit is ook zeer kut..


Lucas ik wist al dat het al een keer mis was gegaan maar het moet geen feest blijven met kapot maken:rolleyes:

Kom binnenkort wel weer ff langs als je bezig ben met je benelli:7
 
De linker (eerste zuiger) is het gevolg van een combinatie van squish/ontsteking problemen..

lucas ik vraag me dan af op welke waarde deze stonden?
wel zonde maar je komt er wel weer overheen.

trouwens maar is goed kijken of er geen naaldlager is gesprongen oid, aangezien je het zelf hebt over een "vuiltje"

de wand zou ik evt wel voor je kunnen poetsen op me werk ligt natuurlijk aan de schade die gemaakt is, maar mocht je daar baat bij hebben je weet waar het is :)
 
Ontsteking stond niet op een dodelijke stand hoor :) Maar ik twijfel een beetje of dat wel een betrouwbaar feit is, aangezien ik tussen de twee kapotte zuigers door ook al een keer heb moeten stoppen met banken omdat de ontsteking er mee kapte. Mja zooi is gewoon behekst ofzo, maar uiteindelijk zal de aanhouder winnen. 3 maal is scheepsrecht, knallen met dat ding :winner:
 
beide zuigers hebben last gehad van een vuiltje als ik het zo bekijk.
met detonatie (krappe squish) word de zuiger aan de rand erg schraal en brand dan weg tot zuigerveer. met een te vroege ontsteking komt er eerst een putje in het midden te staan (als je er vroeg bij bent) dit lijkt net een centerpuntje. ik kan zo niet zien of dit bij jouw zuigers zo is maar lijkt er niet op.

wat jij hebt lijkt meer op een vuiltje wat in het blok heeft gezeten.

denk aan stukje pistonpenveertje
stukje naaldlager enz iets dat niet direkt alles totalloss verklaart maar dit soort dingen achterlaat :D

+ dat je detonatie erg snel ziet op de testbank.
 
beide zuigers hebben last gehad van een vuiltje als ik het zo bekijk.
met detonatie (krappe squish) word de zuiger aan de rand erg schraal en brand dan weg tot zuigerveer. met een te vroege ontsteking komt er eerst een putje in het midden te staan (als je er vroeg bij bent) dit lijkt net een centerpuntje. ik kan zo niet zien of dit bij jouw zuigers zo is maar lijkt er niet op.

wat jij hebt lijkt meer op een vuiltje wat in het blok heeft gezeten.

denk aan stukje pistonpenveertje
stukje naaldlager enz iets dat niet direkt alles totalloss verklaart maar dit soort dingen achterlaat :D

+ dat je detonatie erg snel ziet op de testbank.


2e zuiger is idd een gevolg van een stukje losvliegend staal in het blok.

1e zuiger is kapot gedetoneerd door een erg krappe squish in combinatie met klooien met voorontsteking. Deze zuiger vertoond ook de eigenschappen van een gedetoneerde zuiger, de rand is schraal en de zuigerveer vast gesmolten.

Kortom gewoon dubbel puur pech gehad.. en waar het stukje staal vandaan is gekomen vraag ik me nog steeds af want ik heb het blok vandaag weer aan de praat gekregen met andere cilinder en liep gewoon normaal.

Zal zo ff grafiek opzoeken en posten samen met de foto van de rampcilinder die er nu op zit :P
 
Back
Top