Duidelijkheid MVT binnenrotor

Chiel

Well-Known Member
Mijn broertje heeft een MVT binnenrotor van een scooter afgehaald, nu zit ik dus met de vraag hoeveel mm voorontsteking MVT aanraadt en wat voor onderdelen bij deze ontsteking zitten?

Op het plaatje is de rotor/stator en bobine te zien. Ook nog een derde "ding" wat tussen de draden van de stator naar de bobine zou moeten komen. Nu de vraag is dit een normale cdi die altijd geleverd wordt bij een MVT binnenrotor of die vervroegingsbox?

Alle ervaringen zijn welkom :) en eventueel de internetsite van MVT

MVT_binnenrotor.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Voorontsteking zeggen ze 1,5 mm bij deze MVT.
Dat extra kastje wat je erbij hebt liggen word geadviseerd niet te gebruiken omdat de vervroeging niet goed is oid en hij dan vast loopt. ( advies van de Jager scooters.)
Ff geadd want was in de war met me andere binnenrotor :D
 
Last edited:
Zo te zien heb jij de mina versie en die heeft 1,5mm voorontsteking nodig.

Het extra kastje nooit gebuiken. De kans dat je gaten in je zuigers fikt is dan veel te groot. Vraag maar aan Chezzmo :rolleyes:
 
Ik zat me laatst al aftevragen wat voor prijzig rotertje dit was @ fastparts:


MVT
Integral DigiMax
MINARELLI

Deze binnenrotor ontsteking is digitaal, met behulp van de DigiBoxbox kan je kiezen (instelbaar) uit 18 curvers. Een erg handig systeem.
zonder licht aansluiting.
Nr:22M-DM0

€ 419.95

Redlijkprijzig iniedergeval.
 
Originally posted by JohnB
Zo te zien heb jij de mina versie en die heeft 1,5mm voorontsteking nodig.

Het extra kastje nooit gebuiken. De kans dat je gaten in je zuigers fikt is dan veel te groot. Vraag maar aan Chezzmo :rolleyes:

welke CDI moet je dan gebruiken, standaard?
 
volgens mij zie ik maar 1 cdi , dat andere ding is een vervroegingsbox

En die digimax is niet echt nuttig , het zijn ook geen 18 curves , maar je kan de onsteking met o,1mm steeds veranderen
 
Stiekem spammen he ;) /edit: dat was dus bedoeld voor Lennart :D

Originally posted by $aint
welke CDI moet je dan gebruiken, standaard?

De begeleverde cdi, enkel dat extra kastje niet gebruiken.

/edit: JohnB was me voor :+
 
Originally posted by JohnB
Zo te zien heb jij de mina versie en die heeft 1,5mm voorontsteking nodig.

Het extra kastje nooit gebuiken. De kans dat je gaten in je zuigers fikt is dan veel te groot. Vraag maar aan Chezzmo :rolleyes:

Mina versie idd.
Cdi en bobine in 1 dus en dat losse "ding" is dus die vervroegingsbox.

Begin wel met 1mm voorontsteking en dan rusting aan een stapje verder :) Thanks iig
 
1,5 mm is inderdaad aangeraden op mina door MVT.
Ik kan wel het boekje inscannen, maar ik neem aan dat jullie me maar gewoon geloven :p
 
Originally posted by Raki
1,5 mm is inderdaad aangeraden op mina door MVT.
Ik kan wel het boekje inscannen, maar ik neem aan dat jullie me maar gewoon geloven :p

Ik wel :) ,zet ik m op 1,5mm

Ik neem aan dat deze ontsteking dus een vast ontstekingstijdstip heeft!?
En met die digimax? Is dat echt alleen om een telkens 1 graad te vervroegen/verlaten of geeft deze wel een variabel ontstekingstijdstip (vooral gezien de prijs)
 
Hoe dat precies met die digimax zit weet ik niet, maar je hebt wel gelijk wat betreft het ontstekingstijdstip. Dat is idd vast.
Gevoelsmatig denk ik ook dat de MVT een verrekt licht rotortje heeft, en dat is altijd leuk.
 
De rotor is niet lichter dan een die van een selettra.

De ontsteking is zo vast als een huis.

De Digimax heeft 3 curves, die je over 6 graden kunt verschuiven. Vandaar dat ze het over 18 curves hebben, dat is gewoon een verkooppraatje.
 
Ik meen dat de selletra hetzelfde type ongeveer heeft als een HPI rotor qua dikte. De MVT is meer dan de helft zo dun
 
UPKICKEN - ja beetje laat maar ik ben wel geinteresseerd in die MVT's.


Chiel heb je het gewicht al bepaald van de rotor? en hoe zit het met die digimaxen?
 
Back
Top