Duidelijkheid over: Van AC naar LC piaggio...

Originally posted by 46:TheDoctor
Mooi blokje niet echt bijzonder, maar zie ik nou nog die stelmoer voor de oliepomp daar zitten?

ja klopt heb ik ook op men scooter, mijne staat ook wat rijker dan std.
 
Vet blok trouwens! Wat is dat voor cilinderkop? En waarom is 1 carterhelft aan de binnenzijde zo glad?

Ik denk dat het inderdaad meer problemen op gaat leveren dan ik dacht...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Vet blok trouwens! Wat is dat voor cilinderkop? En waarom is 1 carterhelft aan de binnenzijde zo glad?

Ik denk dat het inderdaad meer problemen op gaat leveren dan ik dacht...


Is volgens mij een VHM cilinderkop.
 
Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden..

Maar jullie moeten weten dat ik op LC gebied toch vrij weinig weet.. Heb altijd AC gehad ;)

Jullie hebben t steeds over een pen??? En welke aanpassing zou ik ongeveer moeten doen om m LC te maken???
 
Ok ik snap iets niet..

Op deze foto:
johancarterlinks.jpg

Zeg maar waar de rode pijl naartoe staat daar zit normaal bij een LC carter je waterpomp.. Je waterpomp zit op het soort van tandwiel achter de vario waar ook je oliepomp op zit. Het snaartje op je krukas drijft dus je oliepomp aan en dus ook je waterpomp omdat dit op t zelfde tandwiel zit??

Bij AC is dus zeg maar het gangetje waar de aandrijving van je waterpomp doorheen gaat dicht gemaakt met een ren.

Is t niet mogelijk om die pen te verwijderen? Dat er op die manier wel gewoon ruimte ontstaat en dat ik zo een waterpomp erin kan stoppen??
 
Is het niet mogelijk om die pen lekker te laten zitten en er een electrische waterpomp in te zetten en die aan te sluiten op een accu/hpi met spoel of wat dan ook? op die manier haal je ook weer wat belasting van je krukas af.
 
Cilinderkop is trouwens VHM (scheelde 6a7 graden in temp)

en naar mijn weten is het niet mogelijk* om die pen te verwijderen en daar dan een gat in te maken waar je zowel de lagers als de zege ring(borgclip) en keering mooi in kwijt kan.

*tuurlijk alles is mogelijk maar of het de moeite/kosten waard is ??

trouwens de makkelijkste manier om van ac naar lc om te bouwen is -->elektrische waterpomp (van mercedes verwarmings systeem)-->14mm gat boren in rechtercarterhelft-->origineel piaggio pijpje er in-->waterslangen + radiateur en expansie tankje met dop.

duidelijk genoeg toch??
o ja en om nog meer carter vragen te verhelpen
Het is vaak niet mogelijk om links een ac carter te pakken en rechts een lc carter te pakken (of anders om).
Bij mijn lc carter scheelde dit ten opzichte van mijn ac carter meer als 1mm , als je dit toch wilt doen moet je deze laten vlakken en zit je weer met een kosten plaatje of het wel de moeite waard is.

ok info genoeg lijkt me
greets
 
Originally posted by Mark@Typhoon
Is t niet mogelijk om die pen te verwijderen? Dat er op die manier wel gewoon ruimte ontstaat en dat ik zo een waterpomp erin kan stoppen??

Daar heb ik het dus al de hele tijd over :D

Je moet hem dus eruit persen, kijken of er groeven in gedraaid zijn voor de Seeger-ringen/spanringen... Zijn die aanwezig en loopt het gat door en door, dan moet je een pompsetje scoren [dus vin, 2 lagers, 2 spanringen, en tandwieltje]... Daarna het advies van joophans opvolgen, en een gat van d.14 boren in de korte carterhelft, op de aangewezen plaats... Daar kan je een origineel Piaggio-bochtje monteren...
 
Electrische waterpomp is ook een optie, en op een willekeurige plaats aan te brengen... Zorg gewoon dat het op accu werkt, en zorg dat je de afgegeven spanning op het dashboard kunt meten [of heel zeker zijn van goede staat van de accu op elk moment]... Informeer eens bij Joor, hij heeft ook electrische waterpomp... Kan ook bij Ivo, volgens mij heeft hij Mercedes-pomp die joophans noemt...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Electrische waterpomp is ook een optie, en op een willekeurige plaats aan te brengen... Zorg gewoon dat het op accu werkt, en zorg dat je de afgegeven spanning op het dashboard kunt meten [of heel zeker zijn van goede staat van de accu op elk moment]... Informeer eens bij Joor, hij heeft ook electrische waterpomp... Kan ook bij Ivo, volgens mij heeft hij Mercedes-pomp die joophans noemt...

enig idee hoe lang je met zoiets kan blijven rijden?

en zou het een idee zijn om een hpi met lichtspoel te nemen en dan je lichtspoel aan te sluiten op je accu (zodat ie em bij laad) dan kun je er een stuk langer mee rijden denk ik.
 
Gaat Mark met HPI rijden? Met standaard ontsteking is het best te doen, maar ik denk persoonlijk dat de lichtspoel van die HPI niet veel nuttigs oplevert... Maar dat weet ik niet zeker...
 
mischien ook wel grappig om te weten:
als je gaat rijden met een standaard waterpomp moet je niet vergeten het tandwiel voor de olie(en water dus)pomp te vervangen voor een LC exemplaar, anders pompt ie niet namelijk.
wel grappig voor ons als we de foto's zien van je vastegnaaide cil., maar mischien wat minder voor jezelf :)
 
Originally posted by JohanV

wel grappig voor ons als we de foto's zien van je vastegnaaide cil., maar mischien wat minder voor jezelf :)

:p Eikel :D

Nee t gaat zeg maar nu even om t idee..

Kijk ik kan natuurlijk gewoon een LC carter halen maar veel mensen doen gelijk t makkelijkste! Als ik me ac carter kan benutten waarom niet ;)

Electrische waterpomp lijkt me geen succes.. Ik wil wel redelijk wat kunnen vlammen @ meetings enzo en niet dat ik dan zonder stroom zit :p

Dus t moet echt worden aangedreven.. Maar jah of dat gaat lukken met me ac carter???
 
Er zijn ook universele mechanisch aangedreven pompen in de handel... Volgens mij hangt er 1 op de Beta waar Tina aan heeft gewerkt, en bij Twins heb ik dat setje zien liggen [van Polini btw]...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Er zijn ook universele mechanisch aangedreven pompen in de handel... Volgens mij hangt er 1 op de Beta waar Tina aan heeft gewerkt, en bij Twins heb ik dat setje zien liggen [van Polini btw]...

Ja??? Maar waar plaats je die dan??? Of zijn deze precies zoals orginele PIA pompen??? Op plaats je ze anders ofzo???

mmm.. Hoop dat Valentino hier ook leest ;) Zou wel graag een pic daarvan willen hebben..
 
Back
Top