Duidelijkheid over: Van AC naar LC piaggio...

dus als ik alles goed lees. geeft de rechtercarter (variokant) de problemen om van ac naar lc te maken. Maar dat met die externe waterpomp vind ik wel interresant trouwens. Is er niet wat meer info over. ik zit aan te twijfelen om een ac zip te kopen. maar aangezien een ac beetje gevoelig is op warmlopers enz. en een kort blok moeilijk te vinden is (denk ik) lijkt me dat ook wel een interresante optie om lc te maken.

dus dit past niet ?
5851780.jpg

Originally posted by Mark@Typhoon
Doed dat is een electrische daar hebben we t nu niet over.

OK Sorry ;) was enkel uitleg erover dan maar plaatje van mecht aangedreven water pomp van polini.
Normaal had ik nog ergens plaatje van een mech waterpomp op scoot maar dat vind ik nu niet...

KLein koper kleurig poli op krukas bevestigen met riem naar de poli van de waterpomp.

pompe%20aqua.jpg

Originally posted by Gizmotreme
dus met dit ding ken je een lc cilinder op een ac zetten. wat moet er dus nog meer worden aangepast ?

14mm gat boren in kleine carter helft daarop een piaggio water bocht plaatsen (dat zwart ding waar je dan je waterslang opzet en de pomp in je LC circuit plaatsen.

Dan natuurlijk radiator, expansie reservoir,...

Originally posted by Wille
OK Sorry ;) was enkel uitleg erover dan maar plaatje van mecht aangedreven water pomp van polini.
Normaal had ik nog ergens plaatje van een mech waterpomp op scoot maar dat vind ik nu niet...

KLein koper kleurig poli op krukas bevestigen met riem naar de poli van de waterpomp.

pompe%20aqua.jpg

Ik snap t ff niet.. waar plaats ik dit ding dan? @ Ontstekingkant? Of @ vario kant? en hoe bevestig ik t dan??? Vind t nog een beetje onduidelijk

zijn er mensen die dit hebben getest met externe waterpomp ? en ken het trouwens op een pia korte blok. dus zip blok ? want die pom ken extern maar hoe zit het met de aandrijving ?

Originally posted by Mark@Typhoon
BARTJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :D

Bart ik wil meer infoooooo :)

Ik zal morgen Anthony wel ff bellen als ik tijd heb, ik heb geen ervaring met zo'n ding...

Wille; bedankt voor het plaatsen van het juiste ding :)

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan,

met elektrische waterpomp kun je (mits je goeie accu hebt) makkelijk 3 uur rijden

misschien is het ook een optie om een minarelli pomp te gebruiken , dit is ook wel pas te maken

o ja Gizmotreme , het linker carter geeft het probleem , en als je goed kijkt naar de pics zie je dat mijn lc cilinder op een ac blok zit
als je meer info wilt pm je me maar , pics genoeg

Wel veel langer dan 3 uur zelfs!!

Mijn mercedes pompje bevalt me uitstekend. Gewoon af en toe de spanning op je accu tjekken.

Originally posted by Tim
Een minarelli pomp eropbouwen kan ook ja, is nog vet ook!

Denk je?? Ik zat er zelf ook al aan te denken.. Als t gaat werken ben ik heel blij :D MAAR hoe ga ik t aansluiten? en gaat dit ook werken op een binnenrotor??? Dus kan ik m ook daar op plaatsen :)

Mensen een mina pomp vind ik een super idee. iemand die heel creatief kan denken en wat tips heeft om het juist te plaatsen @ een Pia?

Back