Selettra duidelijkheid voor altijd!

Ik heb een tijdje terug mijn selettra eens gecontroleerd met een stroboscoop.

Kijk en huiver. :)

IMG_0071_1.JPG

IMG_0073_1.JPG


Nu snap ik ook waarom sommige mensen met 2,4mm voorontsteking konden rijden :)
 
Het is toch wel duidelijk? Zuiger in BDP, en groene streepje dat dichtst bij de S van selettra zit gelijk zetten met het streepje op de stator en dan zit je automatisch op 1,4mm...
 
Enrico@Sprinter said:
Het is toch wel duidelijk? Zuiger in BDP, en groene streepje dat dichtst bij de S van selettra zit gelijk zetten met het streepje op de stator en dan zit je automatisch op 1,4mm...

Als hij vonkt bij de streepjes.. :X

Ik rij btw met 3,25mm voorontsteking, daar gaf hij het meeste vermogen....
 
mhr#27 said:
Ik heb een tijdje terug mijn selettra eens gecontroleerd met een stroboscoop.

Kijk en huiver. :)

Nu snap ik ook waarom sommige mensen met 2,4mm voorontsteking konden rijden :)

Wel een behoorlijk verschil inderdaad. Ik heb hem bij Niels een paar keer op 1.8 mm gezet (dus met het rode streepje) en dat ging best goed.
Alleen naarmate de scooter meer koppel kreeg moest ik steeds later gaan om detonatie te voorkomen. In Staphorst stond ie geloof ik op 1.2 mm.
 
Een stroboscoop heeft een aansluitkabel voor over je bougiekabel en pikt dat signaal op. De stroboscoop flitst precies bij elke ontsteking en als je die flitst op de rotor richt zie je hem gewoon stilstaan, in de postitie waar er een ontsteking plaats vind. Zo kun je zien waar het streepje van de rotor op dat moment is en of het klopt met de streepje op je stator. Regelmatig kloppen de streepjes dus niet :+
 
Back
Top