dubbele carb

Speedyrules

180cc koning
ergh nu zat ik bij mezelf te denken, zou het niet mogelijk zijn om een scoot met dubbele carb te bouwen (zwaardere setups) ?

'gewoon' een dubbel spruitstuk fabriceren dat aan beide kanten dezelfde afmetingen heeft en bv 2x (iets gemodde) 12mmen de gaskabels in 'serie' zetten, zorgen dat ze beiden delelfde manier zijn afgesteld en zorgen dat de bochtjes hetzelfde zijn

ik zou is een poging willen doen om dit te maken , zou zoiets werken ?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou je dit willen? En carbs kan je niet het zelfde afstellen, die moet je LATEN sinchroniseren. En je mengsel dat in je spruitstuk komt gaat elkaar toch alleen maar in de weg zitten, waardoor de flow kut wordt. Lijkt mij dan.
 
Bij een puchje werkt het:p , dus in principe ja..

Maar als je vacuum heb, en oliepompje, dan lijkt me de aansluiting niet leuk. Benzine dat stroomt toch wel door, als je een splitter in de slang zet.
 
als de mengsel`s samen komen in het spruitstuk zal je inderdaad de flow zo min mogelijk moeten verstoren kan je doen door een hele scherpe splitsing te maken daar ze samen komen maar turbulentie hou je
Carbs synchroniseren moet gebeuren met speciale meters daarvoor mer 2 gekoppelde mengsel meters doen ze het geloof ik.
Heb ooit zo een ding gezien om een v8 maserati blok aftestellen met 8 carbs dus 8 van die meters hadden ze die pcies zelfde aan moesten geven
 
ik was van zin om een soort .. afgebogen V vorm te maken, dus een V die die vanbovenaan wat afrond zodanig dat ik de carbs horizontaal kan laten liggen en idd HEEl scherp te laten lopen wanneer de mengsels samen komen

het enige waar ik nog wat mot over nadenken is om die carbs syncroon hun ding te laten doen

hetgeen waar ik me ook vragen bij stel is het geluid, normaal in linkeroor dat schorre diep geluid en land de andere kant een krijsende uitlaat, nu komt er nog een carb bij, mij maakt dat niet uit maar ik denk dat ik dan een evt cirquit geluidsgrens doorbreek

en waarom wil ik dit doen ?

de opper keihin 28 mm is wel vet maar met spruitstuk kost mij zo'n geval mss 230€

als ik 2 x 12 mm (mss beetje geboord) mss zelf 17.5mm (moet ik eerst even rekentoestel bijhalen :)) kan vinden met vacuum aansluiting, zonder olie aansluiting, dan kost mij all in mss dat zaakje 70€
(zelfbouyw spruitstuk)

rekening snel gemaakt ? (ja ik weet dat dat letterlijk cheap klinkt maar ja, ik ben niet zo kapitaalkrachtig :s)
 
zoals al in dat topic staat wat hier boven gelinkt is, 2 x 12mm is geen 24mm

Het gaat namelijk om het opervlak. die 12 mm is de diameter
dan is het oppervlak r^2 x PI dus

2x 12 mm: 6^2 x PI x 2 = 226 mm^2
1x 28 mm: 14^2 x PI = 616 mm^2

om een beetje in de buurt te komen van het oppervlak moet je rond de 2x 19 of 2x 21 mm hebben:

2x 19 mm: 9.5^2 x PI x 2 = 567 mm^2
2x 21 mm: 10.5^2 x PI x 2 = 693 mm^2


Maar dan nog iets, ook al ligt het oppervlak dan wel bij elkaar in de buurt lijkt het me sterk dat de prestaties dat ook doen (als je het al afgesteld krijgt).

Kortom leuk idee, maar snel weer vergeten. :)
 
drmee dat ik zei even rekenmachientje erbij nemen :)

ik ga het toch is proberen, eerst wat rondhoren en wat vragen stellen voor wat er zou nodig zijn

als de kosten boven de 230 € komen om alles goed te laten lopen neem ik gewoon de keihin

ALs het lukt en het is functioneel, 8) dan
 
Originally posted by goot
als de mengsel`s samen komen in het spruitstuk zal je inderdaad de flow zo min mogelijk moeten verstoren kan je doen door een hele scherpe splitsing te maken daar ze samen komen maar turbulentie hou je
Carbs synchroniseren moet gebeuren met speciale meters daarvoor mer 2 gekoppelde mengsel meters doen ze het geloof ik.
Heb ooit zo een ding gezien om een v8 maserati blok aftestellen met 8 carbs dus 8 van die meters hadden ze die pcies zelfde aan moesten geven

Kwikkolom jah..

en euhmz V6 zal het geweest zijn, de V8's van Masa hebben injectie
 
hhmm en als ik nu de linkse en de rechtse carb mengsels pas laat samenkomen vlak boven de membramen ? zodanig dat het linkse membraam enkel van de linkse carb wordt gevoed en de rechtste membraam wordt gevoed door de rechtse carb ?

zover ik er iets van ken heb je dan pas turbulentie in het carter en das toch een goede zaak (of ben ik hier fout in)

(we hebben het hier over mina horizo eh)
 
Als je dan zo nodig 2 carbs erop wil en het l33t wilt doen.
Monteer ze dan vlak onder de spoelers ofzo (flinke carter verbouwing dus) ofzo.
Of 1 op de normale plek en 1 waar de ontsteking normaal zit.
Dan een "vliegwiel-loos-op-de-accu" ontsteking erbij..
 
hhmm dat gaat wat over mij pet :) wil ik wel doen maar heb er niet echt het juiste materiaal en de kennis niet voor (materiaal kan ik aanraken maar kennis op zo'n korte tijd dus niet)

ik ga proberen om het te regelen met dubbelspruitstuk, werkt het niet , kan ik 2 carbs verkopen en w@ opleggen voor een keihin :)
 
wat moet jij eigenlijk met die 28mm keihin flat, als je dezelfde setup heb als in je profile (onbegrensd ongeveer) lijkt hij mij aardig nutteloos
 
lol :)

ten eerste, offtopic :p

ten tweede das niet voor mijn peusjo hoor :)

das voor mijn project , wordt iets in de aard van : C20 , MHR 70 (IS getuned) getuned carter (IS) , overrange, 2G koppeling, evo krukas, C4 lagers, HPI of CGC binnenrotor , ziek nog wel ... , originele waterpomp elektrisch ( 'intiligent' ) aangedreven en std speedfight rad

en dan zou ik dubbelcarb of 28 mm nemen
 
dan zou ik toch liever een 28mm nemen

hoewel dubbel carb. natuurlijk wel grappig is zal het naar mijn idee minder goed werken. Die twee dingen synchroon gas laten geven kan gewoon met een gaskabelsplitter, zoals er ook in je gaskabel (bij nsr iig) waarbij dan de andere aansluiting naar je oliepomp gaat
 
oliepomp ? :p

neenee, gaskabel is het probleem niet (ik kan het systaam van een fietsrem nabootsen, dat is de zaak nu niet)

kijk ,mijn project wordt hopelijk iets unieks, en ik hoop daarom ook die 'twinner' carb te kunnen maken dan is hij motorisch ook uniek :)

als ik 2x 19 mm heb dan zou ik ong het resultaat van 29 mm moeten hebben , ALS de flow niet te hard wordt verstord, heb al wat liggen tekenen en rekenen, zal morgen wss uppen
 
Originally posted by Speedyrules
oliepomp ? :p

neenee, gaskabel is het probleem niet (ik kan het systaam van een fietsrem nabootsen, dat is de zaak nu niet)

kijk ,mijn project wordt hopelijk iets unieks, en ik hoop daarom ook die 'twinner' carb te kunnen maken dan is hij motorisch ook uniek :)

als ik 2x 19 mm heb dan zou ik ong het resultaat van 29 mm moeten hebben , ALS de flow niet te hard wordt verstord, heb al wat liggen tekenen en rekenen, zal morgen wss uppen

lees mijn post eens goed, als je het effect van een 29 mm wilt zul je iig minimaal 2 21mm carbs moeten hebben. maar ik denk niet dat het hetzelfde resultaat zal geven.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ach, ik ben i.i.g. benieuwd wat voor spruitstuk je gaat fixen...

ik zal daar al mee beginnen, zal wel picjes of zoiets uppen als het klaar is, zal ook is kijken of ik wat tekeningen kan uppen , volgens mij moet het haalbaar zijn :)

als het niet werkt met 2 x 19 (of idd zelf 21) mm (als hij dus te warm wordt en als hij niet zoveel vermogen levert als de 28 mm keihin dan wordt het een projectje voor de zolder

als het werkt, 8)
 
Originally posted by Honda NSR-II

Dan een "vliegwiel-loos-op-de-accu" ontsteking erbij..

hoe werkt zo'n ontsteking dan juist ? is dat zo het principe van ja, een verklikker ? bv iemand komt in een winkel en er gaat een belsignaal (cal op krukas komt voorbij LDR weerstand en geeft een signaal naar de bobine ?
 
Back
Top