Dubbele Cilinder @ Piaggio

InIMoeK said:
Dit is idd dat zelfbouw blok. Er zitten 2 Corsa's op met 2 Team pijpjes en 2 keer een 21 mm Dellorto. Maar ik denk dat dual Team 06 wel leuk wil, maar of die krukas verbinding dat gaat houden is een tweede.

Is gewoon een fabrieks-af blok hoor, italjet heeft vroeger 2 cilinder blokken geleverd...
 
Pronk said:
Is gewoon een fabrieks-af blok hoor, italjet heeft vroeger 2 cilinder blokken geleverd...


Van welke bedoel je precies? Ik heb toendertijd heel die site zitten bekijken van IMBA ofzo. Daar zag je hoe ze heel dat blok zelf in elkaar hadden geknutseld.

http://www.imbaracing.it/ -> Prototipi

Volgens mij is dit blok zelfgebouwd
 
InIMoeK said:
Van welke bedoel je precies? Ik heb toendertijd heel die site zitten bekijken van IMBA ofzo. Daar zag je hoe ze heel dat blok zelf in elkaar hadden geknutseld.

http://www.imbaracing.it/ -> Prototipi

Volgens mij is dit blok zelfgebouwd

ik weet alleen dat italjet motorscooters heeft geleverd, 100 cc... en daar zat een blok onder met 2 50cc cilinders. We hebben bij Koopmans zelfs zo'n cilinderset gehad, zijn geen losse cilinders, gewoon 2 aanelkaar...
 
Klopt. Zoon blok werkt ook met zoon tussen carter. Alleen zijn ze zwaar bagger afgewerkt. Hier @ lokale bromshop had ik er 1 onder mn neus gekregen, Maar er is genoeg ruimte voor 2 mina cilinders :W. Alleen het vario gedeelte ed. zuigen zwaar.
 
Pronk said:
ik weet alleen dat italjet motorscooters heeft geleverd, 100 cc... en daar zat een blok onder met 2 50cc cilinders. We hebben bij Koopmans zelfs zo'n cilinderset gehad, zijn geen losse cilinders, gewoon 2 aanelkaar...

Dit Italslet twin is een 125cc ...
Je ziet ze erg weinig.
 
Miscchien een oud topic naar boven halen.

Maar ik kwam dit tegen op een italiaans forum:
gp1016kgk3.jpg

gp1002kps4.jpg

gp1003kyk2.jpg

motoregp1013kiy7.jpg

gp1005kuf6.jpg

gp1015kaj4.jpg

gp1026kzr8.jpg

gp1052kqa7.jpg

bicilindrico2fastcem1.jpg
 
Wat ik me dan afvraag he, hoe doen ze dat met dat waterkanaal dat door het carter heenloopt.

Het water moet immers door cylinder 1 en 2. Er vanuit gaande dat ze std waterpomp gebruiken.
 
Het is goed dat een topic omhoog wordt gekickt voor dit, maar hou het aub wel een beetje op niveau met de reacties erop...

Ik zelf ben van mening dat dit Te veel is voor de cvt.. aangezien nu al met een 2fast veel slip in de overbrenging is te vinden.. Dat neemt niet weg dat het natuurlijk een leuk blokje is, maar imo hadden ze beter een meteen een aangepaste overbrenging naar het achterwiel kunnen maken.

denk overigens niet dat ze met originele pomp rijden, gewoon in het tussencarter een verbinding gemaakt tussen de waterkanalen. (de meest simpele oplossing imo)
 
Ja, maar omdat water de kortste weg stroomt, vraag ik me af hoe de 2e cilinder wordt gekoeld als je vanaf het punt kijkt, waar het water het blok ingaat.
 
ja klopt ja, de eerste cilinder zal idd meer gekoeld worden. Ze hadden beter 2 aparte circuits kunnen maken aangesloten op 1 rad. Of de inlaat in het middenste carterdeel maken met de originele uitgangen op de kop.

Gelijke koeling bij zo'n geval is belangrijk, of ze hebben er niet over nagedacht. of er zit wel degelijk een soort systeempje in het carter die het gekoelde water goed verdeeld.
 
Back
Top