Drag-Racer, Dijkman

Tis wel lopend en startend te maken... denk ik!

Al zul je wel veel problemen tegen gaan komen maar da weet je vantevoren.. om te starten bv, zou het werken als je op ieder blok een startmotor zet, die je tegelijk met 1 knop bedient? Van de andere kant hoeft dat niet perse een oplossign te zijn... gezien de ontsteking dan nog niet synchroon loopt, wat denk ik toch wel belangrijk is... maar goed..

Heel veel succes:)
 
MADE in AJ werk je bij Jos?

Ik kom er ook erug vaak en jos had me het project al laten zien, erg vet.

Het heeft verder geen uitleg nodig dat ze bij Dijkman erg creatief en snel spul kunnen bouwen, dus dit zal ook wel lukken!

Succes

mzzl Wouter
________
brunette girl Webcams
 
Last edited:
Bruut project, alleen is het nadeel dat alle blokken hetzelfde toerental moeten draaien waarmee je vanwege het 180 blok dus beperkt bent.
Tenzij ze een reductie tussen de minarelli blokken en het 180 blok plaatsen om het toerenverschil op te vangen.

Maar, aan de andere kant, als je alle blokken 10000 rpm laat draaien komt er ook wel genoeg vermogen uit...

Ik ben zeer benieuwd hoe dit afloopt, ook of het heel blijft.
 
Joël said:
Bruut project, alleen is het nadeel dat alle blokken hetzelfde toerental moeten draaien waarmee je vanwege het 180 blok dus beperkt bent.
Tenzij ze een reductie tussen de minarelli blokken en het 180 blok plaatsen om het toerenverschil op te vangen.

Het is niet de bedoeling dat het 180cc blok gaat lopen, het dient alleen als overbrenging, de plaats van de krukas komt een as in met de waar ook de tandriem op komt te lopen, word helemaal dicht gemaakt, plaats voor cilinder spruitstuk enz. en word gevuld met olie voor de smering van de as en lagers.

voor de rest gewoon het zelfde principe dus vario (in die richting) v-snaar, koppeling en vertanding.
 
Speedyrules said:
langs de andere kant , tractor pullers hebben ook 4 of 5 motoren op 1 aandrijflijn he :!

idd maar die werken met een crossbox ipv snaren. die vangen de toerenverschillen op. komt er ook een koppeling aan ieder blok??? mss een goed idee wat info 3.5 ton of 4.5 tons klasse tractorpulling teams te halen. ik kan wel adressen voor je regelen.
 
blackwidow said:
idd maar die werken met een crossbox ipv snaren. die vangen de toerenverschillen op. komt er ook een koppeling aan ieder blok??? mss een goed idee wat info 3.5 ton of 4.5 tons klasse tractorpulling teams te halen. ik kan wel adressen voor je regelen.

Blackwidow, leg is uit, hoe werkt een crossbox precies...?
een beetje globale uitleg...maybe wel een goed id, maar het meeste staat al op papier, wat moet gaan werken...

ik denk ook niet dat je veel ruimte overhoud om zo'n crossbox te plaatsen om dat tractorpulling naast mekaar en tegenover mekaar hebben en wij 1 in lijn.
 
Er is nog een ander velgje gevonden, het is nog helemaal duidelijk als dat nou het voorwiel gaat worden of vervangen word door het "formula 3000" velg...het gaat iig om de: Kiesler velg Evo 1 13"

320b.jpg


(C) bij Kiesler-racing.de
 
Het word idd de Kiesler velg, het word dus de achtervelg ivm met de breedte van de "formula 3000" velg. dan zou er teveel uit het pia carter worden gehaald en dan zou het onstabiel worden

9456kieslerwheel.jpg


dit is hem dus, hij is vorige week binnen gekomen.

PS voor hij op de foto is gekomen hebben we hem goed opgepoetst vanwege ene Remie (chezzmo) die er al bij zat te kwijlen :D
 
Back
Top