Drag-Racer, Dijkman

Made in AJ

Fobia Vulcar Speed
jos_dijkman_geheel.jpg


het is de bedoeling 3 mina blokken in rij te zetten en een 180 cc pia blok voor de aandrijving te laten zorgen.

(ps. klein vraagje, zijn er nog meer soort bekende projecten bekend, zo jah graag linkie:p)

8923project002.jpg


voorkant met dragster arm

9212project004.jpg


achterwiel(tje)

8922project001.jpg


Het het frame, met 1 blok die helemaal verstelbaar zijn voor het spannen van de tandriemen die gebruikt gaan worden als overbrenging.

PS sorry voor de size, als een mod dit kleiner kan maken, :* )
Hier de beloofde foto's :

Voorkant:
S4300035.jpg


Achterkant:
S4300023.jpg


Voorvork:
S4300024.jpg


Blokken in Rij:
S4300026.jpg


Achterwiel met Grote Schijf:
S4300037.jpg


Andere Kant:
S4300038.jpg


Boven/Achterkant:
S4300028.jpg


En de Laatste:
S4300036.jpg

FF een lekkere lange update met veel lekkere foto's !!! haha

De Yasil Krukassen

21071project009.jpg


Krukassen geplaatst

21323project010.jpg


As voor de overbrenging van de Linker na Rechterkant

21327project012.jpg


Overzichtje

21328project013.jpg


Past net: ligt nou een 140/60/13 Michelin Pilot Sport

21331project014.jpg


Zijn alweer een stukje verder maar dat zien jullie zo snel mogelijk !!!
Update 14 Februari

Ophanging voor de Overbrenging

21805project015.jpg


Ophanging van het Runnerblok en Overbrenging

21809project016.jpg


Nog 1tje

21810project017.jpg


Lagerhouders

21820project018.jpg


Ophaning van de plaat die over de hele lengte van de blokken loopt

21821project019.jpg


Over de plaat: Er komen hier extra lagers in zodat de krukas in 3 lagers zit en perfect in balans ligt.
Ook worden er nog Sleuven gefreesd zodat de blokken nog opgespand kunnen worden.

binnenkort meer foto's
Idd, en hier komen de pics :D

22207project020.jpg


22203project022.jpg


22209project020.jpg


22221project021.jpg

fotocarb001.jpg


fotocarb002.jpg


fotocarb003.jpg

fotolager001.jpg

lager wat weer in 1 centrale plaat komt te zitten.
met mogelijkheid om de ketting te spannen.

fotolager002.jpg


fotolager003.jpg

de plaat van de binnenkant.

fotolager004.jpg

Wat Foto's;; maar nog wel zonder voorwiel

fotocompleet001.jpg


fotocompleet002.jpg


fotocompleet003.jpg


fotocompleet004.jpg


fotocompleet005.jpg


fotooverbrengpia001.jpg


fotooverbrengpia002.jpg


fotooverbrengpia003.jpg


Wat foto's van de overbrenging van de centrale as naar het Piaggio 180 Blok.
Uiteraard is dit nog het ruwe aluminium, Wordt later nog netjes bewerkt.
fotoevos.jpg


tadaa, De Cilinders zijn gearriveerd......
fotogold001.jpg


fotogold002.jpg


fotogold003.jpg


Cilinder en carb zijn teruggekomen van een goudbad.
Over de carburateur zijn we te spreken, maar de cilinder is niet helemaal wat we zoeken.

heeft iemand suggesties over kleur van de carters en cilinders?
we denken zelf aan Blackchroom / Geanodiseerd blauw / Titaniumlook..
fotokrukas180.jpg


fotokrukas1801.jpg


De standaard krukas van het 180 blok is vervangen door een zelf gedraaid exemplaar, dit omdat de drijfstang uiteraard niet gebruikt word. De normale krukas zal anders veel te veel onbalans hebben. Nu is er 1 gedraaid die 100% in balans loopt.
Met dank aan Dhr. Maarten Blind, voor het maken hiervan..
+ralf+ Jippie.... +ralf+

Carters zijn gister terug gekomen...

Er zit een Titanium achtig kleurtje op.

Vooral wat makkelijk is, als je bijvoorbeeld zandstraalt enzo, is wel mooi, alleen het blijft niet mooi (zwarte vingers, benzine enzo) dit kan je nou zo met een doekje schoonmaken en je ziet er nix meer van.


[ir]http://www.josdijkman.nl/images/project/23620cartersterug.jpg[/ir]


Nou de blokken weer in mekaar zitten en gemonteerd zijn kunnen we verder met de andere dingen zoals de voorvork/voorwiel en ophanging:

23640project023.jpg


Hier zie je de plaat die op het frame word gemonteerd en de "buis" die tussen de voorvork komt.

23642project024.jpg


Nog een x van de andere kant.

23667project025.jpg


Beide kanten aan mekaar gelast.

23661project026.jpg


Hier de Adaptor tussen de schijf en de Kiesler Velg.

23668project028.jpg


Nog een Xtje

23663project027.jpg


Hier de Plaat voor het 3de lager van de Krukas in het Piaggio blok. Het is vastgemaakt op de ophangpunten van de uitlaat.
23877project029.jpg


23875project030.jpg


De voorophanging schiet nu ook mooi op.
De arm is glanzend zwart gespoten en de velgen worden deze week verchroomd,
ook diverse andere delen liggen bij de verchromerij.
de plaat die je achter de vork ziet, wordt gebruikt voor de montage van de stuurinrichting, en de ophanging van de radiateur..
We wachten met smart op Yasuni C21 uitlaten.
lelystad004.jpg

lelystad009.jpg


Zoals je ziet, en de meesten wel in Real hebben gezien, zijn we dus afgelopen weekend in lelystad geweest...

Was erg gezellig en erg druk !!!
Alleen de weergoden waren niet goed gezint.

De dragster zit nou in een Glazen kist die we pas vrijdag kregen, zijn dus tot in de nacht bezig geweest alles klaar te krijgen aan de dragster (polijsten, opbouwen, enz)

Heb je zelf nog foto's van de dragster...post ze met alle plezier :D
[ir]http://www.josdijkman.nl/images/project/25273stuur001.jpg[/ir]

[ir]http://www.josdijkman.nl/images/project/25274stuur002.jpg[/ir]

[ir]http://www.josdijkman.nl/images/project/25275stuur003.jpg[/ir]

[ir]http://www.josdijkman.nl/images/project/25277stuur004.jpg[/ir]

[ir]http://www.josdijkman.nl/images/project/25279stuur005.jpg[/ir]

[ir]http://www.josdijkman.nl/images/project/25280stuur006.jpg[/ir]

Héhé, eindelijk weer is een update.
Nou de zomer eindelijk voorbij is en de donkere dagen er weer aan zitten te komen, word het allemaal wat rustiger met het race-gebeuren.

Dus komt er weer meer tijd vrij voor de Dragster.

Hij stond al op de wielen, het achterwiel gebeuren is al klaar, maar aan de voorkant zit het wiel alleen nog maar vast aan de ophanging van F50 swingarm.

Dus er moet gestuurd worden, en mag natuurlijk weer niet standaard blijven, dus zodoende zijn we druk bezig met de inrichting van het stuur.

Om te beginnen is er een balhoofd op de hoek van het boven-frame gekomen, zodat het stuur vrij kan draaien in de lagers.

Het stuur is gemaakt uit een aluminium plaat die helemaal is uitgefreesd voor de bevestiging van de stuurstang. Zodat die hem uiteindelijk een kant optrekt/stuurt.

De andere kant van de stuurstang is bevestigd aan een scharnierende plaat zoals op de foto’s te zien is.

Aan de onderkant van de scharnierende plaat is een 2de stuurstang bevestigd, die naar het stuurgedeelte op de velg gaat.

We zitten nou nog met een paar probleempjes omdat dit nog het “prototype” is
1. Als hij in veert, gaat hij sturen, dit waarschijnlijk doordat de stuurstang en de swingarm niet evenwijdig aan mekaar zijn. Hier gaan we proberen het Trapezium te maken zodat het allemaal evenwijdig aan mekaar loopt en ook tijdens de veerweg.
2. Er zit een dood punt aan de eind van de besturing. Dit heeft ook o.a. te maken met de lengte van de stuurstang

Als er nog iemand enige suggesties heeft of opmerking over de inrichting horen we het graag !!!
Eindelijk weer een update'je':

De complete stuur inrichting is weer veranderd, namelijk weer terug naar het eerste ID.
Namelijk de Orginele stuurinriching maar dan in het miniatuur zeg maar.

Het Stuur etc wat al gemaakt was, word gewoon behouden:

Foto=NBJVFYOQ


Verder heeft Jos nou een plaatje gemaakt voor de Remcilinders van een Typhoon/NRG/NTT.
Voor en Achter komen de zelfden te zitten, naast mekaar:

Foto=ND7CPQE4


En hier van voorop, hoe hij uiteindelijk komt te zitten:

Foto=6MKQK6XQ


Nu nog een paar fototjes van het balhoofd van de Dragracer:

Foto=GNFUREJA


Foto=FSWKMF4Z


Dit was het weer, volgende week weer meer nieuws ;)

Dan zit hopelijk de koeling erop, of nou jah iig een groot gedeelte !

PS, dit zijn tijdelijke foto's rest staat op de vaste server en komen ook op de site te staan.
Update 28-11-05:

Stuurinrichting is klaar:

Foto=7MYUP344


Foto=3T33QOO4


Foto=PFYGJWEN


Foto=VHLHBM7A


+ de koeling is al vergevorderd:

Foto=ZWUJSQFN


Foto=FAIVPXS8


En nog 1 extra van het hele stuur/voorwiel gedeelte:


Foto=RCATO8TI

anodised004.jpg

De waterpompen zitten ook alledrie op z'n plek;

anodised005.jpg

De rempompen gemonteerd;
Er wordt vanaf de remgrepen met een kabel gewerkt die naar deze pompen lopen. Vanaf hier worden de remslangen gelegd naar voor & Achterwiel.

anodised006.jpg

anodised007.jpg

En de Achterremklauw ;

anodised008.jpg

Made in AJ said:
Tis niet alleen Anne-Jan hoor ;)

Tis meerendeel Jos en Oscar +ralf+

+ Martijn en Ik voor de Pica's...


Precies ;)


6195project046.jpg

6196project047.jpg

Wat nieuwe foto's;
De CDI, Bobine en Expansievat Steun.
De waterslang loopt in een frame, zoals je rechts op de foto ziet.


6223project049.jpg


6221project048.jpg

We zijn bezig met de brandstoftank, er wordt eerst een mal gemaakt voordat er definitief een Alu tank gelast wordt.

6307project052.jpg


De meeste kabels zullen zo weggewerkt worden, in een RVS huls;

6309project053.jpg

Een deel van de tank is afgelast;



6318project056.jpg



6319project057.jpg

rob#10 said:
en de dophouder vast lassen:)


De dop is al vastgelast, aan de binnenzijde.

6320project058.jpg

Kasper, Goed Bezig !! ;)

6324project059.jpg

De tank is deels klaar, ( Kraan zit er op )alleen de steunen moeten er nog aangelast worden waarmee de tank aan het frame wordt bevestigd. Uiteraard hangt dit alles in rubbers.

6345project060.jpg


6347project061.jpg


6348project062.jpg

Update;;

Vandaag zijn er weer veel delen naar de verchromer gegaan, naar verwachting komen begin volgende week ook de bestelde koelvloeistofslangen binnen. kan Jos weer verder met opbouwen ;)

Membraan ook gereed;

6378project064.jpg


De "Beugels" waar de waterslangen in komen te hangen zijn terug van de verchromer.

6390project065.jpg

Koelvloeistofreservoirtjes;
6395project066.jpg


Steuntjes ervoor;
6396project067.jpg


Bobine Steun;
6397project068.jpg


Uitlaatsteunen zitten ook al op de juiste plek;
6401project069.jpg

Bouten voor de achtervelg ook teruggekomen na een goudbadje :)

6402project070.jpg

De definitieve steun voor de ophanging van de Bobine & CDI;

6427project071.jpg

Uitlaten klaargemaakt voor de verchromer ;
Eerst gepolijst,

6455project072.jpg

In het Runner carter is een overbrenging gemaakt dmv. kettingen, dit om eerst de blokken allemaal op de testbank af te stellen.
Uiteraard gaan we later over op de normalen manier dmv Vario & Koppeling.

6509project078.jpg


Eindelijk na lang gewacht te hebben zijn ze er dan eindelijk. de Koelvloeistofslangen.
Nu nog zorgen dat ze allemaal goed op de plek komen te zitten.

6510project079.jpg

Custom Aerox said:
Ach, problemen blijf je houden bij zo een project, en voor elk probleem is een oplossing he :)
Verder is het 4-seconden filmpje zeer tof :W en een kettingspanner zou geen overbodige luxe zijn denks...:D


Kettingspanners zijn geregeld;

26844project080.jpg

Vertaler gezocht ;)

Verslag Japans Moto Champ Scootermagazine;

motochamp800.jpg


Grote versie klik hierhttp://www.josdijkman.nl/images/project/motochamp.jpg

Soon nieuwe update.
Kleine Update,
momenteel vrij druk in de winkel hierzo, vandaar dat we niet zo heel veel tijd hebben voor updates, de meeste vrije uurtjes die jos nog heeft is hij wel te vinden in z'n werkplaats;

AIM ( Roteg Racing Zwolle ) Sponsort ons een zeer mooie meter;

7180aimteller.jpg


Starten via een startmotor van het runner 180 blok, gaat niet werken,
vandaar dat we het geheel nu starten door middel van een externe startmotor, ( wordt gebruikt in de kartsport )

7227startmech.jpg


Dempers ook gemonteerd ( Ixil ) ;

7231dempers.jpg


7228dempers.jpg


Binnenkort meer.



Eindelijk naar veel wachten en uren sleutelen heeft de dragster zijn 1e pk'tjes aan de wereld laten zien cq horen :)

De kwaliteit van het filmpje is om te huilen.
Het geluid al helemaal.
Lijkt alsof hij 4-takt, maar dit is zeker niet het geval.

Zoals je ziet houd jos de kraan lang open, en gelukkig kwamen er geen gebreken naar boven.
De kettingen brengen het vermogen netjes over, en de 3 motoren houden elkaar lekker bezig.

Vermogens willen we nog niets over kwijt.
Dit puur omdat we bezig zijn met een stukje betrouwbaarheid.
De basis voor een goed vermogen ligt er al wel degelijk.

Patrick is nu bezig met het fijnafstellen van de ontstekingen, en de overbrenging.

Binnen kort een uitgebreide update in de projectpage.

[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=4150861726958862976&hl=nl"]dijkman dragster2[/ame]

[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=-5793668064992985426"]dijkman dragster[/ame]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

wowwowow , ziet er gruwelijk uit als het gaat werken :W
Maarre , mischien wat meer uitleg over hoe je het wil laten werken.
 
hehe jah lennard, heb naar net ook ff weer wat bij opgezet ;)

maare ik dacht kijken wat ze er hier van zeggen...of iets vergelijkends weten...
 
koel id,

Maar je wilt dus die drie blokken koppelen aan dat 180cc blok?
Ik denk dat je dit met tandriemen niet echt fijn krijgt aangezien je die blokken nooit synchroon krijgt.
Ik zou dan eerder denken aan zo'n vespa overbrenging id.

succes iig, ben benieuwd
 
euhh hoe wil je die blokken starten of mag ik dat niet vragen
ik ben beneuwd of het zal lukken ik hoop het voor jullie veel succes
 
dani said:
koel id,

Maar je wilt dus die drie blokken koppelen aan dat 180cc blok?
Ik denk dat je dit met tandriemen niet echt fijn krijgt aangezien je die blokken nooit synchroon krijgt.
Ik zou dan eerder denken aan zo'n vespa overbrenging id.

succes iig, ben benieuwd


het hoeft niet perse synchroom te lopen, met een verschil van ongeveer 2 pk trekken de blokken elkaar erin mee.
 
Back
Top