Drag-Racer, Dijkman

Om een goede tijd te rijden (buiten dat je het ding moet kunnen beheersen) denk ik dat het gewicht vies tegen gaat vallen. Ik schat het ding rijklaar op ongeveer 150 KG inclusief rijder zou dit ongeveer 220 KG zijn. 0.22 PK per KG

Als je naar Heiko kijkt bijvoorbeeld denk ik dat hij ongeveer 30 PK heeft en 140 KG aan rijklaar gewicht inclusief bestuurder, dat zou 0.21 PK per KG zijn, dus zou de dijkman dragracer geen hele seconde ofzo sneller kunnen zijn op 150 meter...

Maja eigenlijk slaat mijn vergelijking nergens op omdat ik geen harde feiten heb :p en ik weet ook niet of ze er uberhaubt een 150 meter sprint mee zullen trekken, zou wel ubervet zijn, en ook de nodige (media) aandacht krijgen denk ik!

Ben erg benieuwd wanneer er getallen tevoorschijn komen!

maar als je kijkt naar al die italianen met dubbele cilinders en veel minder gewicht dan deze kettingoverbrengingen etc etc en je ziet dan dat ze vele malen zachter gaan dan WIJ ALLEMAAL, kan je dan niet beter of gewoon een 90cc sprinter maken en deze met een nos sproeier 26 monteren (ik reed zelf met 20)

in plaats van hier naar 50 pk streven???

voordat er negatieve reacties op mijn opmerking komen, zeg ik er zelf al bij, dat het een heel apart ding is, en zeker mooi in elkaar gezet.
 
maar als je kijkt naar al die italianen met dubbele cilinders en veel minder gewicht dan deze kettingoverbrengingen etc etc en je ziet dan dat ze vele malen zachter gaan dan WIJ ALLEMAAL, kan je dan niet beter of gewoon een 90cc sprinter maken en deze met een nos sproeier 26 monteren (ik reed zelf met 20)

in plaats van hier naar 50 pk streven???

voordat er negatieve reacties op mijn opmerking komen, zeg ik er zelf al bij, dat het een heel apart ding is, en zeker mooi in elkaar gezet.

je weet toch zelf ook dat dit project gewoon publiciteit betekent en dat is toch iets wat dijkman gewoon kan gebruiken:)
En tevens tonen de heren hiermee hun expertise!
Ik ben heel benieuwd naar een filmpje met de eerste testrit:W
 
gewoon het synchroniseren van de cilinders, ontstekingen en alles wat er bij hoort is al subliem. Het ontwerp is ook van topkwaliteit. Het zal zeker wel vooruit gaan :)
 
over het synchroom afstellen, worden de blokken nog synchroom afgesteld ten opzichte van elkaar net als er bij een auto / motor word gedaan met meerdere carburateurs+cilinders, of is dit niet nodig?
 
Made in AJ, wellicht kun je een nieuw topic openen en de huidige begin post kopieren (pm maar als je bepaalde posts in codes wil hebben)

Mvg,
 
Back
Top