Cillinder: DR70 naar de tuner (opsturen naar Twins), voor toch wat extra's.
Hoeveel extra je eruit wil halen ligt aan jezelf.
Ik zou hem alleen niet max tunen, maar gewoon een stock of medium tune beurt geven.
Medium zou ik dus doen:
1. Uitlaatpoort en Timing aanpassen.
2. Bewerken spoelkanalen.
3. Onregelmatigheden in poorten wegwerken.
4. Afbramen van alle ramen in de cillinderwand.
Kost je misschien 50-75 euro.
Krukas: Standaard houden, tenzij de krukas meer dan 7500 km heeft gelopen.
Dan een Power One of Doppler krukas. 100 euro.
Uitlaat: Standaard onbegrensd, Sito +, of iets van een Yasuni R. 100-200 euro.
Of die Bidalot die je al hebt eronder leggen, scheelt weer wat euro's.
Vario: Power One, prima dingetjes. 25-50 euro.
Koppeling: Stage 6, in plaats van een Hebo. 50-75 euro.
Ook een goede v-snaarerin doen, en natuurlijk je afstel spul, denk aan rollen, trekveren, drukveren en sproeiertjes. 50-100 euro.
Ligt ook aan hoe goed jij hem afgesteld wilt hebben, en hoe goed je daar in bent.
Wil je toch nog wat meer snelheid/optrekken, dan zou ik wel een Overrange-Setje halen.
Iets wat ik niet zou doen, aangezien dat toch wel even een stukje duurder is, en het weinig nut heeft op een straat setupje.
Carberateur: Stage 6/Dell'Ortho 17.5mm, voor de brandstof besparing en toch leuk rijden.
Groter heeft weinig tot geen nut op jou setup.
Alleen maar zonde van je geld, want je moet dan wel gelijk een goede inlaat set hebben.
Luchtfilter heb je niet echt veel keuze in.
Je hebt eigenlijk 3 opties..
1. Standaard houden.
2. Powerfilter.
3. Zelfbouw Filter maken, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
Verder weet ik niet wat de bedoeling is van de scooter zelf..
Maandje plezier en dan de deur uit?
Minimaal 2 jaar houden?
Straat Racertje van maken?
Of het begin van de overstap naar een betere cillinder, en een sprinter van maken?
Maar als je de scooter voor woon-werk verkeer gebruikt, dan zou ik dus mijn bovenstaande verhaal doen.
Zal je toch wel leuk rijden, niet ingehaald worden door de meeste, en toch niet veel harder dan 90 rijden.
Verder kan je een Euro-Begrenzer kunnen installeren.
Zeer mooi begrenzertje, die niet zo snel je onsteking sloopt, en hij valt bijna niet op!
Want Morse-Code & Pinasco begrenzers worden bijna altijd gevonden, en ze slopen ook nog is heel snel je onsteking.