DR70 op Firefox, wat moet er bij?

T1m0thy

Well-Known Member
hallo , ik heb nou eindelijk een flinke smak geld en ik denk ik ga dat dan ook eens mooi uitgeven

ik wil graag me scoot opvoeren * malaguti firefox DD LC *

nu heb ik al een DR 70 cc std
nu wil ik nog aanschaffen
een andere vario , koppeling ( meschien ook torque drive)
carberateur 17,5 of 19
luchtfilter ( originele vind ik niet mooi ) ( nee ook geen power filter )
en meschien een krukasje

mijn vraag is
iemand suggesties of ervaringen wat ik kan doen
greetz

ps : sproeier en rollersetjes
roller hoog of laag gewicht , en sproeier groot of klein ?

het hoeft niet hard wil het liefst rond de 80 km/h zitten of anders een begrenzertje
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hmm ben ik het toch niet helemaal met lodyx eens. laagtoerige 70cc maakt namelijk verwaarloosbaar weinig uit met een std 50cc. Dus op de rollerbank ben je met beide even hard de lul, dat lijkt me dus geen argument om bij de 50cc te blijven. 70cc + begrenzer die hem begrenst op rond de 65 - 70 lijkt me een stuk beter voor de TS, dan heeft ie wat ie wil en iig lagere boetes, zelfs lager dan wanneer ie zn 50cc houdt.
 
Het ging mij er om dat je een 70cc niet moet willen begrenzen, een 50cc eigenlijk ook al niet maargoed. Een laagtoerige 70 met originele pijp zal idd niet veel harder lopen dan de originele 50cc maar ja dat is toch al wel en goeie 80 a 90 op je teller (70 a 80 echte). Optrekken zal je dan zeker wel goed doen ja
 
Ik had het trouwens over een eurobegrenzer hè, tegen boetes ;). niet over dat je een prop in de uitlaat stopt of een variobegrenzing met 70cc, want dan ben ik het volledig met jou eens natuurlijk.
 
ja en daar had ik het ook over :p

maar ik heb nu 17,5 dell ortho carb gekocht , polini vario koppeling en achter poelie houd ik nog even std aangezien dar op een eerdere zelfde setupje zich ook wel staande hield.

verder zit ik nu echter wel met een probleem
ik heb de scoot voor de strenge vorst nog weg gezet , en nu wil hij dus niet meer starten , dus ik heb een nieuwe bougie gehaalt, nieuwe accu, en nu wilde hij nog niet starten , heb even gekeken naar m;n carb en die heb ik schoon gemaakt en de schuif even een beetje gesmeerd aangezien die bleef hangen door de kou ook , clipje op standje 2 , en ook al terug naar basis instellingen van de carb gegaan , 1,5 slag enzo ,

nu start hij nogsteeds niet en vraag ik me af ,

kan het zijn dat de bobine of een ander onderdeel kapot gevroren is

( ja speitig genoeg maar hij staat buiten omdat de schuur volstaat met spullen van de verbouwing )
 
mja ik ga ook zon handmatig choke kitje kopen.
of ik dat ding nu naar de tering kick maakt mijzelf niet uit, ga hem toch volledig reviseren over een paar maanden. Maarja, als dat niet in je planning zit, is een werkende choke wel een idee ja :p.

Strenge vorst -> ik weet zelf niet helemaal waar het toe KAN leiden ivm elektronica, maar mijn elektronica deed vandaag ook een beetje raar (lampen gingen zachter branden als ik meer gas gaf, na een paar minuten was het gewoon weer normaal en gingen ze weer hárder branden als ik gas gaf), en mn km-teller is opeens spontaan kapot :S. Vonkt je bougie wel gewoon?
 
gloed nieuw en bobine kan niet kapot zijn die is ook net nieuw net als de onsteking en het heeft al gereden compressie zat zal wel door de kouw kopen :p want als ik de eerste keer wil kicken gaat het heel stroef gister ookal gedaan cilinder is gewoon goed ik ga straks wel ff proberen met wat benzine in de cilinder te doen en dan starten ;p

ok ik heb dus nu dr 70 , 17,5 carb en 12 nog even , polini vario , en bidalot s2 en voor m'n 50 cc blok stage 6 pro replica ( natuurlijk een beetje aangepast )
verder nog iets ?
 
Last edited:
mja ik ga ook zon handmatig choke kitje kopen.
of ik dat ding nu naar de tering kick maakt mijzelf niet uit, ga hem toch volledig reviseren over een paar maanden. Maarja, als dat niet in je planning zit, is een werkende choke wel een idee ja :p.

Strenge vorst -> ik weet zelf niet helemaal waar het toe KAN leiden ivm elektronica, maar mijn elektronica deed vandaag ook een beetje raar (lampen gingen zachter branden als ik meer gas gaf, na een paar minuten was het gewoon weer normaal en gingen ze weer hárder branden als ik gas gaf), en mn km-teller is opeens spontaan kapot :S. Vonkt je bougie wel gewoon?

dat is de accu die een soort van lam word :p
 
KM teller kan heel goed met de kou knappen, ik denk dat het komt door het vet wat er vaak aan de uiteinden aangesmeerd wordt.

Een scooter moet met -5 nog steeds na 2x kicken wel starten hoor, daar is de (electrische) choke voor. Ook als hij al een week in die kou in de schuur stilstaat, laat het dan 3x kicken zijn. Wel even goed laten warmdraaien voor je vertrekt en voorzichtig de hendels bedienen ivm mogelijk vastgevroren (dat je het niet kapotbreekt).

Om weer ontopic te gaan.. ik zou voor de originele firefox uitlaat gaan die wil heerlijk met een laagtoerige 70cc cilinder over het algemeen, die bidalot is een terugloper toch? Valt alleen maar weer meer op ;) 17,5mm is wel leuk en die vario ook mits je er een passende halfpoulie bij hebt en goede snaar. En goed shimmen indien nodig. Originele koppeling kan je gewoon houden die is meer dan prima.
 
de originele heb ik niet meer maar ik dacht eraan om gewoon de bidalot te houden aangezien deze toch al niet meer in een verkoopbare staat is , verder was ik ook al van plan om mijn koppeling te houden maar bedoel je ook andere achter poelies ?
 
verlichting werkt op lichtspoel, niet op de accu dus dat lijkt me niet..:p
En zelf heb ik geen choke, dus niet verrassend dat ik vaak moet kicken :p.

Sito+ kun je natuurlijk ook nemen, is ook niet duur.
 
ok ik heb een setje gekocht en vast 1tje ingepast die zit wel stevig denk ik zo
nog een klein vraagje ,

kan er een xenon lamp in een firefox voorlamp ? of moe tik uhm daarvoor helemaal ombouwen ?
of zijn er lampen die er zo inkunen en goed licht geven ?
 
Last edited:
zit er ook nog verschil in wat voor clipjes , ?

Yep, er zit zeker verschil in.
Je moet eerst al nakijken voor welke pen diameter het is, meestal @ scooters 10 of 12mm.

Maar je hebt ze ook in verschillende diktes.
Ik ben er al van die goedkope imitatie tegengekomen die dikker waren,
en die vielen dan niet goed in het sleufje en zitten dan ook niet goed vast natuurlijk.
 
ja ik heb er eens wat over opgezocht , en er schijnt dus nogmeer verschil in te zitten sommige zijn zelfs 3 hoekig dus je moet het sleufje van je zuiger goed bekijken om te zien welke er inhoort en welke geleverd zijn

verder , ik heb nou ff voor 50 cc een stage 6 pro replica gekregen alleen als ik gaf geef valt ie direct uit , nu draai ik me lucht schroef dicht en dan reageerd ie wel op gas maar moet wel rusitg gas geven,

dus grotere sproeier ( ja de choke stond er nog op )

zit nu op 78 ( had hier voor bidalot S2 maar omdat die plat was gereden bij een aanrijding heb ik dit prulletje even gekregen

dus sproeier 82 / 80 of juist lager ?
 
Back
Top