DR70 op Firefox, wat moet er bij?

T1m0thy

Well-Known Member
hallo , ik heb nou eindelijk een flinke smak geld en ik denk ik ga dat dan ook eens mooi uitgeven

ik wil graag me scoot opvoeren * malaguti firefox DD LC *

nu heb ik al een DR 70 cc std
nu wil ik nog aanschaffen
een andere vario , koppeling ( meschien ook torque drive)
carberateur 17,5 of 19
luchtfilter ( originele vind ik niet mooi ) ( nee ook geen power filter )
en meschien een krukasje

mijn vraag is
iemand suggesties of ervaringen wat ik kan doen
greetz

ps : sproeier en rollersetjes
roller hoog of laag gewicht , en sproeier groot of klein ?

het hoeft niet hard wil het liefst rond de 80 km/h zitten of anders een begrenzertje
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat is heel goed mogelijk.
Aangezien je carberateur zelf groter is!
Maar dat is allemaal een kwestie van testen.
Je kan niet zeggen maat *...* loopt goed, want de ene scooter met jou setup heeft een sproeier 90 nodig, de ander een sproeier 60.

Ik zal zeggen, doe hem er eens in en kijk wat hij doet.
Loopt hij stationair, en zodra je gas geeft valt hij uit, dan weet je dat hij te klein is.
Mocht hij wel draaien, en misschien zelfs redelijk goed lopen..
Dan moet je even de bougie test doen.
 
ok want ik dacht dat dat niet kon en dat de spoeier wel groter moest vanwege 70 cc, ik had er met een anderblok rond de 80 inzitten , maar 78 heb ik al gehad en die liep goed alleen was bang dat die te klein was, ik heb nu alle sproeiers behalve 80 t/m 88 =_= mrja nu met 90 / 92/ 94 stottert hij heeel erg dus denk wel dat ie rond de tusse de 78 / 86 moet zitten.
 
Als hij even inhoudt als je gas geeft, voordat hij toeren oppakt, moet je groter in sproeier. Dat hij zonder luchtfilter goed lijkt te lopen en zelfs al weg wil rijden komt omdat hij dan veel te arm staat. Je moet een scooter dan ook met alle onderdelen die er uiteindelijk onder moeten komen afstellen, want al veranderd je alleen je gasschuif of v-snaar dan kan de afstelling al niet meer kloppen. En afstellen als je scooter GOED WARM is
 
Als die met 78 wel loopt maar uitvalt als je niet met het gas blijft spelen dan zou 82/84 voldoende moeten zijn met wat geluk, maar je zit dan wel aan de grote kant als je je originele filter nog hebt incl resonantiebuisje (dat gebogen buisje voorin je luchtfilter)?
 
ja die heb ik nogmaar hij is ontgrenst, en ik moet nog een andere luchtfilter hebben aangezien deze niet past ( ik wil die kap weg hebben :P )

edit begrijp me iet verkeerd hea ik ben van 12mm en 50 cc , naar 17,5 naar 70 cc dus ik denk dan tog eerder 86 -88

ik heb nie 86 erin zitten en hij stottert een beetje in het begin , tog maar een kleinere ?
 
Last edited:
ik nee ook met vol gas morge ff kleinere sproeiers halen en nieuwe dingetjes ik zette hem netop zijstandaart en stotterde heel erg en viel uit, daarna ook moeilijk aan dus hij verzoop zichzelf

nog een vraagje , als ik van 15 naar 25 watt lampjes ga , moet er dan nog iets aangepast worden , of verbruiken ze alleen wat meer ?
 
Last edited:
edit: +

mijn Bidalot S2 is erg veroest en ik heb nog een stage 6 proreplica'tje liggen, is het het waard de moeite te doen om die eronder te leggen, of kan iemand nu al zeggen dat dat rampzalig word
( dr 70 untuned 17,5 carb)
 
ja die bidalot loopt goed en is niet let alleen dat was zeg maar voor crossen en niet voor de looks :P, en nu wil ik heb verkoop klaar maken, en dan komt het probleem, hij ziet er niet uit is ook al een kee rop in gereden en gewoon met de hand terug gebogen en verder gereden :P mrja ik ga t zo even proberen


edit begrijp me niet verkeerd , het is wel een replica he geen pro
 
Jah en het is maar een DR70, het is niet zo dat je met een onwijs zware cillinder rijd, dus die pijp moet het gewoon goed doen.
Kijk dat je er met een Yasuni meer uit haalt, spreekt natuurlijk voor zich.
 
ok , ik heb hem eronder gehad en was niet leuk met die bidalot ( exact hetzelfde als yasuni R ) rijd ie lekker met die stage 6 rijd ie slecht en een takke herrie.

dus nu rijden :
ik heb er nu onder :
dr 70
malossie rode drukveer
witte trekveertjes
rolletjes 3,6
17,5 carb
sproeier 82
( kan nog wel iets kleiner morgen bougie test doen )

nog iets waar ik aan moet denken
( behalve dan extra smeren ?)
 
Last edited:
edit
verder heeft iemand nog toevallig een idee of ik nu zwaardere trekveren, lichtere drukveer of zwaardere rollen moet hebben ?
( heb net gereden op een max van 78 km per uur )
trouwens iemand nog een site voor euro begrenzers
 
Back
Top