DR70 op Firefox, wat moet er bij?

T1m0thy

Well-Known Member
hallo , ik heb nou eindelijk een flinke smak geld en ik denk ik ga dat dan ook eens mooi uitgeven

ik wil graag me scoot opvoeren * malaguti firefox DD LC *

nu heb ik al een DR 70 cc std
nu wil ik nog aanschaffen
een andere vario , koppeling ( meschien ook torque drive)
carberateur 17,5 of 19
luchtfilter ( originele vind ik niet mooi ) ( nee ook geen power filter )
en meschien een krukasje

mijn vraag is
iemand suggesties of ervaringen wat ik kan doen
greetz

ps : sproeier en rollersetjes
roller hoog of laag gewicht , en sproeier groot of klein ?

het hoeft niet hard wil het liefst rond de 80 km/h zitten of anders een begrenzertje
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ok bedankt ,
jij hij maakt op de top erge over toeren, dus rond de 78 begint hij echt te jammeren en van 45 tot de 78 jammert hij ook echt
oja : ik had extra gesmeerd 3 dopjes olie? teveel
:P
en me carb bakje lekt weer benine doet ie steeds als hij na een stukje rijden stil staat.
 
Last edited:
edit :

ja 3 dopjes was teveel , dus zometeen maar me benzine tank leeg gooien en nieuwe benzine erin , moet ik hem dan eerst nog door speoelen met diezel ? of gaan die olie er gewoon mee uit ?
 
Last edited:
nee carb staat recht en nieuwe pakking tusse gedaan bij montage
heb net even de schroeven nog een tikje vaster gedraaid hoop dat dat wel genoeg is
maar 3 dopjes
is dat echt teveel dat ie daardoor niet meer zou starten
ik heb gister ook een kilometer of 2, 3 gereden en m'n bougie is niet eens bruin geworden
kan dat klopppen
of is ie dan veelste rijk ?
 
jezus of je scooter vliegt even in de fix :S

was bezig en zag dat ie steeds verzoop
dus ik boudie eraf gehaalt en weg gelegd
en kick een keer hard
komt benzine uit en nie zo;n beetje ook
en nog geen moment nadat alles eruit vloog vliegt ie ineens in de fik
dus snel ff blus deken erover heen
christ schrik me kapot,
 
Kan..
Maar ik denk eerder dat er een andere onstekings bron was.
Misschien was het kleine beetje stroom dat er door je bougiekabel/dop loopt genoeg om de benzine damp te doen onsteken.

Verder is benzine levens gevaarlijk, wat betreft een klein vonkje of iets dergelijks.
Dus je hebt toch iets zelf verkeerd gedaan.
En als een scooter verzopen is, moet je hem gewoon even een (half) uurtje laten staan, en dan opnieuw kicken.
Nou ligt je hele stoep/werkplaats vol met benzine, en als klap op de vuurpijl vliegt het ook nog in de fik.

Er is natuurlijk niets mis met een foutje maken, en lekker zelf sleutelen aan je brommer.
Maar op een bepaald punt houd het op, en dan moet je er gewoon mee kappen voordat er ergere dingen/ongelukken gebeuren..

Het is maar een advies, maar neem het ter harte.

I rest my case.
 
ik neem hety terharte en heb even een specialist erbij geroepen en die helpt me nu verder ( gaat het bezine probleem oplossen en ff mijn tank schoonmaken )
verder, zo levens gevaarlijk was het niet , alleen ff schrikken omdat ik nog nooit heb me gemaakt dat ik me contact was vergeten uit te zetten
 
omdat alles vol met benzine zat en hij onderdruk maakte met kicken waardoor hij helemaal niet eens meer wou kicken ( ontzettend verzopen dus) dus
nu heeft de man alles benzine vrijgemaakt, maar vet verzuipen wilde hij niks aan doen mrja , ik ga morge even membraam na kijken, en vlotter vandaag al vervangen just in case. en natuurlijk nieuwe bougie

natuurlijk had ik trouwens wel me bougie eruit :P
 
Kicken met je contact uit gaat hij juist van verzuipen aangezien er geen ontbranding plaats vind maar wel toevoer van mengsel...

Verder is het onzin dat je niet kan kicken als hij ontzettend verzopen is...
Bij een verzopen scooter is het vaak voldoende even de bougie schoon te maken..
 
ok je snapt het volgens mij niet helemaal , hij was niet meer verzopen maar hij stond letterlijk overal vol met benzine , me vlotter was kapot en daardoor bleef er gewoon benzine in me carters stromen en me cilinder en me uitlaat
alles stond onder benzine
dat zorgde ervoor dat er dus een vacuüm ontstond met de cilinder en spoelpoorten, waardoor de zuiger niet meer omhoog of omlaag wou gaan , dus bougie eruit, zoveel mogelijk uit de carters kicken ( daarbij was ik vergeten het contact uit te doen dus vandaar dat ie in de fik vloog ) en de uitlaat eraf gehaalt en leeg gegoten
me membraam gechecked en die was inorde en me vlotter vervangen en alles even schoon geblazen dus nu zou die het weer moeten doen .
 
Als je vlotter stuk is dan loopt je carburateur over tot je tank leeg is, het kan dan niet in je carter laat staan in je cilinder komen, omdat je vlotter gewoon via de overloop leegloopt of anders langs de lekke vlotterpakking..

Misschien is het makkelijk als je even een vers topic aan maakt met daarin alle info in de startpost (niet TE lang maken) want ik ben denk ik niet de enige die hier na 4 pagina's allang de situatie en het probleem niet meer weet
 
En dat is niet op te lossen door de stationairschroef af te stellen? Luchtschroef staat gewoon op 1,5? Loopt hij alleen hoog stationair of schommelt het toerental ook (stationair)? In geval van schommelen trek je ergens valse lucht en moet je daar dus op controleren. Gewoon een kwestie van afstellen wss.
 
Back
Top