DR70 op Firefox, wat moet er bij?

T1m0thy

Well-Known Member
hallo , ik heb nou eindelijk een flinke smak geld en ik denk ik ga dat dan ook eens mooi uitgeven

ik wil graag me scoot opvoeren * malaguti firefox DD LC *

nu heb ik al een DR 70 cc std
nu wil ik nog aanschaffen
een andere vario , koppeling ( meschien ook torque drive)
carberateur 17,5 of 19
luchtfilter ( originele vind ik niet mooi ) ( nee ook geen power filter )
en meschien een krukasje

mijn vraag is
iemand suggesties of ervaringen wat ik kan doen
greetz

ps : sproeier en rollersetjes
roller hoog of laag gewicht , en sproeier groot of klein ?

het hoeft niet hard wil het liefst rond de 80 km/h zitten of anders een begrenzertje
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk een andere krukas, ik denk niet dat de standaard krukas voldoet voor de 70cc.
En de sproeier sowieso wat groter. Denk dat je beter ook voor de 17.5mm carb kunt gaan. Schijnt dat er nog al eens problemen zijn met 19mm te passen, en de 17.5mm moet gewoon goed passen en voldoet ook.

Meer weet ik eigenlijk niet :D
 
Op dr 70 kan prima, natuurlijk bestaat altijd het risico dat de krukas kapot gaat, maar dat kan zijn omdat de krukas ook al oud en versleten was, verder zou ik gewoon een 17.5 pakken als ik jou was...
 
en iemand nog een iedee voor koppeling en vario
zat zelf te denken aan 2de hands polino vario
of anders gewoon powerone kopen en polijsten
en kwa koppeling iemand nog een beter idee zoals hebo verstelbaar ?
 
je kan ook voor een overrangesetje van Malossi gaan , heb ik ook , dan heb je de vario,halfpoulie,snaar,en beide poulies van malossi, dit scheelt wel zoveel , heb ik ook , als je veel toeren hebt is dit setje een must, je snaar ligt anders en grijpt eigenlijk meteen aan , met een Delta Clutch natuurlijk. misschien is een ander uitlaatje ook wel leuk , een bidalot s3r ofso.
 
nja ik wil er geen race monster van maken , t liefst geef ik er ook weinig aan uit om er toch een leuk dingetje van te maken , maar een bidalot S2 doet het denk ik ook wel leuk erop want die heb ik toch al liggen

verder die overange set lijkt me een beetje te, zolang ga ik er nou ook weer niet op rijden,
dus eigk wil ik gewoon wat wel leuk loopt maar niet super ik wil namelijk niet toren hoge boetes
 
gewoon de std houden ? want ik hoorde dat hebo makkelijk is af te stellen met veertjes
ow en heb ik meschien een miskoop gedaan , ik heb een stage 6 pro replica nieuwstaat gekocht voor 25 euro vanwege de looks en dat het redleijk presteerde , maar is het zo slecht zoals sommige mensen zeggen , aangezien een demper zo vervangen is
 
overrange -> niet heel nuttig bij een dr70 denk ik zo, investeer dat liever in een goede uitlaat, daar bereik je meer prestatiewinst mee. Als je voor een koppeling gaat, de stage6 koppeling is op zich handig met afstellen want dan kun je de trekveertjes vervangen zonder de koppeling eraf te halen (voor als je lui bent, ben het zelf wel namelijk :p).

T probleem is trouwens, als je kruk toch kapot gaat is hoooogstwss ook je cil kapot dus ben je gelijk een flinke smak geld kwijt. Aan de andere kant, dat ben je ook als je een nieuwe goeie krukas moet monteren :p.
 
T probleem is trouwens, als je kruk toch kapot gaat is hoooogstwss ook je cil kapot dus ben je gelijk een flinke smak geld kwijt. Aan de andere kant, dat ben je ook als je een nieuwe goeie krukas moet monteren :p.[/quote]

daar zit ik nie zo mee
ik heb er nog 2 liggen en nog 2 blokken :p maar krukasje is stevig zat
aangezien ik heb ongeveer tot max 80 / 90 wil laten lopen en geen tuning
ik zoek alleen iets om het vermogen goed over te brengen en geen auto wheelies maar wel een flink trek vermogen
 
Wheelies maak je met een std cilinder op een firefox ook al wel met een lichte ruk aan het stuur.. dus met die 70cc moet dat helemaal geen probleem zijn, gewoon alles goed afstellen dan wil het met de originele vario en koppeling en welke uitlaat dan ook jouw snelheid met gemak passeren op de teller en optrekken is dan ook geen probleem: gewoon ALLES goed afstellen.

Het enige wat je kan doen is een andere vario, koppeling sowieso originele houden, een andere doet gewoon niets meer op jouw setup dus is ZONDE geld
 
jawel 70 doe ik voor de extra koppen en vermogen , dat de vario die vermogen compleet afgeeft als ik gas geef is een kwestie van afstellen , daarom wil ik graag wat informatie

kijk dit is mijn wens :
ik wil meer koppel ( vandaar 70 )
ik wil niet ontzettend de lul zijn bij een rollerbank als die er dan toevallig een keer zijn vandaar de begrenzer
verder heb ik nu geld om alles een beetje op teknappen , en iedereen gaat altijd direct voor het uiterlijk en ik ik wil me blok een leuk beurtje geven dus reviseren en meschien wat leuks erin pleuren en iets waar ik rekening mee moet houden dat is de vraag
 
Last edited:
Ik heb nog nooit een scooter gezien welke geloofwaardig reed met een begrenzer. Zeker niet met een 70cc cilinder... Beter neem je dan gewoon een sito+ of originele uitlaat, dan komt het nog een beetje betrouwbaar over.
 
De originele uitlaat is perfect voor een 70cc. Als het je nog net iets te inhoud dan kan je hem openslijpen en het eerste schot verwijderen en dan weer dichtlassen (geen 20minuten klusje). Verder ben ik het met spNk eens, 70cc + begrenzer = houd dan gewoon 50cc. Kan je ook rap genoeg mee optrekken mits goed afgesteld
 
Back
Top