DR70 op Firefox, wat moet er bij?

T1m0thy

Well-Known Member
hallo , ik heb nou eindelijk een flinke smak geld en ik denk ik ga dat dan ook eens mooi uitgeven

ik wil graag me scoot opvoeren * malaguti firefox DD LC *

nu heb ik al een DR 70 cc std
nu wil ik nog aanschaffen
een andere vario , koppeling ( meschien ook torque drive)
carberateur 17,5 of 19
luchtfilter ( originele vind ik niet mooi ) ( nee ook geen power filter )
en meschien een krukasje

mijn vraag is
iemand suggesties of ervaringen wat ik kan doen
greetz

ps : sproeier en rollersetjes
roller hoog of laag gewicht , en sproeier groot of klein ?

het hoeft niet hard wil het liefst rond de 80 km/h zitten of anders een begrenzertje
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik vind die clips met 2 haakjes echt het slechtste.
Het beste zonder haakjes of met 1 haakje.

Die met 2 clipjes willen die uitsteeksels nog wel is eruitspringen.
En clips nooit nijpen met een tang ofzo.

Gewoon een stukje in het gleufje steken en met schroevendraaier er rustig induwen.
 
ok een andere vraag:

bij mij is de half poelis ( de losse ) een stukje log gelopen geweest omdat sterdingetje in de poeli was geschaafd of iets ( afijn het was kapot) , mr goed heb ik vervangen alleen nu zit er een ring in de kruk as de tandjes zijn er dus af,

is het erg nodig om de krukas dan maar te vervangen of kan het wel
want hij rijd wel gewoon prima
 
ja ik had ook al zoeits van ja als het dan kapot gaat dan gaat het maar kopt :p maar het werkt gewoon en het kan er niet afschieten ofzo want de moer zit er nog voor mr ik ga straks ff nieuw kickstart rondseltje erop zetten ( heb me helemaal wezeloos gekicked door die kou, dan maak ik wel ff foto's
 
nou was niet veel aan de hand eigk nietz o erg als ik de vorige keer in een oogopslag gemerkt had
de half peolie zat nog gewoon vast

ik heb nu net de dr 70 erop gezet en de 17,7 carb , ik hadf met 50 cc std en yasuni R en 12 mm carb

sproeier 78, hoeveel zou ik dan moeten zitten ongveer tussen 70-80 of 80-90 ? of hoger ?
 
Cillinder: DR70 naar de tuner (opsturen naar Twins), voor toch wat extra's.
Hoeveel extra je eruit wil halen ligt aan jezelf.
Ik zou hem alleen niet max tunen, maar gewoon een stock of medium tune beurt geven.

Medium zou ik dus doen:

1. Uitlaatpoort en Timing aanpassen.
2. Bewerken spoelkanalen.
3. Onregelmatigheden in poorten wegwerken.
4. Afbramen van alle ramen in de cillinderwand.

Kost je misschien 50-75 euro.

Krukas: Standaard houden, tenzij de krukas meer dan 7500 km heeft gelopen.
Dan een Power One of Doppler krukas. 100 euro.

Uitlaat: Standaard onbegrensd, Sito +, of iets van een Yasuni R. 100-200 euro.
Of die Bidalot die je al hebt eronder leggen, scheelt weer wat euro's.

Vario: Power One, prima dingetjes. 25-50 euro.
Koppeling: Stage 6, in plaats van een Hebo. 50-75 euro.
Ook een goede v-snaarerin doen, en natuurlijk je afstel spul, denk aan rollen, trekveren, drukveren en sproeiertjes. 50-100 euro.
Ligt ook aan hoe goed jij hem afgesteld wilt hebben, en hoe goed je daar in bent.
Wil je toch nog wat meer snelheid/optrekken, dan zou ik wel een Overrange-Setje halen.
Iets wat ik niet zou doen, aangezien dat toch wel even een stukje duurder is, en het weinig nut heeft op een straat setupje.

Carberateur: Stage 6/Dell'Ortho 17.5mm, voor de brandstof besparing en toch leuk rijden.
Groter heeft weinig tot geen nut op jou setup.
Alleen maar zonde van je geld, want je moet dan wel gelijk een goede inlaat set hebben.

Luchtfilter heb je niet echt veel keuze in.
Je hebt eigenlijk 3 opties..

1. Standaard houden.
2. Powerfilter.
3. Zelfbouw Filter maken, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.

Verder weet ik niet wat de bedoeling is van de scooter zelf..

Maandje plezier en dan de deur uit?
Minimaal 2 jaar houden?
Straat Racertje van maken?
Of het begin van de overstap naar een betere cillinder, en een sprinter van maken?

Maar als je de scooter voor woon-werk verkeer gebruikt, dan zou ik dus mijn bovenstaande verhaal doen.
Zal je toch wel leuk rijden, niet ingehaald worden door de meeste, en toch niet veel harder dan 90 rijden.

Verder kan je een Euro-Begrenzer kunnen installeren.
Zeer mooi begrenzertje, die niet zo snel je onsteking sloopt, en hij valt bijna niet op!
Want Morse-Code & Pinasco begrenzers worden bijna altijd gevonden, en ze slopen ook nog is heel snel je onsteking.
 
Met luchtfilter doet hij dus niks?
Doe is bij je carberateur je luchtschroef helemaal dicht draaien, en dan 1/1.5 slag open zetten.
Dan nog is kijken of hij wil starten.

Nog niks?

Sproeier 2 maten groter pakken.
 
ik heb nog niet eens luchtfilter erop gehad :p
maar hij rijd nu al zonder gas te geven dus zo eerst ff met luchtfilter proberen

btw nog een vraagje , mijn benzine tovoer werkt op vacuüm kan ik dat ok permanent afsluiten of is daar iets voor ? ander kraantje meschien ?
 
Volgens mij heb je die vacuum nodig om je benzine aan te zuigen, of je dat kan op lossen met een ander benzine kraantje, weet ik niet.
Misschien dat iemand anders je daar antwoord op kan geven.
 
ikheb het al opgelost , ander slangetje dat wel vacuüm maakt
maarnu blijft er benzine uitme vlotterbak stromen , dus vlotter even na kijken
verder : hij loopt stationair , maar als ik gas geeft hapert ie even , grotere of kleinere sproeier , ben nu van 94 naar 90 gegaan en daarvoor had ik er 78 in zitten die deed het wel goed maar aan de top ging die stotteren
 
Back
Top