Digicam Topic

maar de kwaliteit van de foto's gaat toch om het aantal megapixels? 5 megapixels is toch gewoon goed? dat is aardig veel toch?

verder heb ik er niet zoveel verstand van.....

nee, het aantal megapixels is de groote van de foto's die je kan maken...

zo gaat mijn canon digital ixus v2 met 2.2 megapixels tot fotos van 1200X1600 wat meer dan genoeg is voor internet gebruik, kleine posters, grote fotos

wil je hele grote foto's, grote poster oid maken, dan is een camera van 5 megapixels handig, ook omdat na verkleinen de foto's dan erg scherp blijven

Originally posted by Miksin' Mike
ej kneusje, als ik om dit soort opmerkingen had gevraagd, had ik t wel gezegd :|

geef is normaal antwoord, ik vraag of die cam wat is..

Als je uit dat antwoord niets kan opmaken, dan ben je pas een kneus

Over het algemeen goede merken:
  • Canon
  • Casio
  • Fuji
  • Hewlett Packard (HP)
  • Kodak
  • Minolta
  • Nikon
  • Olympus
  • Pentax
  • Sony

Over het algemeen minder goede merken:
  • Medion
  • Sweex
  • Trust

Zijn weinig miskopen dus... De meest gemaakte fout is een camera ZONDER optische zoom, en met alleen digitale zoom.

Voorbeeldje, originele foto:
kikkernormaal.jpg

Zelfde als origineel, met 2.5x optische zoom:
kikkeroptical.jpg

Zelfde als origineel, met 2.5x digitale zoom:
kikkerdigital.jpg

Die optische is veel scherper dan de digitale zoom, want bij de digitale zoom wordt er niet echt gezoomed met de lens, maar wordt het beeld softwarematig (digitaal dus) opgerekt. Een groter beeld met hetzelfde aantal beeldpunten, wat dus resulteert in een onscherp beeld.

precies...
mja, en miksin' mike, nou kan je wel geirriteerd reageren, maar rikkard heeft gelijk, beter had je dit topic eerst ff doorgelezen... dat had je vanzelf gezien dat het een flutapparaat is. zowiezo voor dit soort dingen moet je nooit naar de kijkshop gaan.

Ik zit te twijfelen tussen die 300D en de Sony F828.
Die 300D is wel een beetje een heel erg gedowngrade EOS 10D, en die Sony heeft erg leuke specs. Alleen jammer dat je geen andere lenzen op die Sony kan schroeven, maar gelukkig zit er een vrij goede lens op (7x optical zoom)

Originally posted by SanderB
Ik zit te twijfelen tussen die 300D en de Sony F828.
Die 300D is wel een beetje een heel erg gedowngrade EOS 10D, en die Sony heeft erg leuke specs. Alleen jammer dat je geen andere lenzen op die Sony kan schroeven, maar gelukkig zit er een vrij goede lens op (7x optical zoom)
De CMOS chip en andere sensoren in de 300D zijn wel hetzelfde als de 10D. Je kan inderdaad wat minder instellen, maar de plaatjes die je ermee schiet zijn van 10D kwaliteit.

En de lenzen van Canon's analoge camera's met het EF systeem passen er ook op. Je hebt de keuze uit meer dan 50 lenzen.

En hij's nog goedkoop ook voor een D SLR :)

Ja, de kwaliteit is wel in orde, maar het blijft natuurlijk weinig geld voor een DSLR, dus een boel handmatige settings zijn vervangen door automatische.
En echt goede lenzen zijn NIET TE BETALEN... heb even zitten kijken, en als je een goede close-up, wide angle en telelens wilt hebben (3 lenzen die in totaal ongeveer evengoed zijn als de Sony lens) ben je nog eens een dikke 1000 euro extra kwijt.

Originally posted by SanderB
Ja, de kwaliteit is wel in orde, maar het blijft natuurlijk weinig geld voor een DSLR, dus een boel handmatige settings zijn vervangen door automatische.
En echt goede lenzen zijn NIET TE BETALEN... heb even zitten kijken, en als je een goede close-up, wide angle en telelens wilt hebben (3 lenzen die in totaal ongeveer evengoed zijn als de Sony lens) ben je nog eens een dikke 1000 euro extra kwijt.

Ik heb hem net in m'n handen gehad en heb er wat foto's mee geschoten.

Paar dingen die opvallen.
- Ondanks de 'plastic' body voelt hij heel solide aan.
- De vertrouwde Canon interface. Denk dat ik 80% van de functies meteen kon gebruiken zonder de manual in te zien.
- Verschrikkelijk snelle autofocus.
- Geen merkbare shutterlag
- Verschrikkelijk veel in te stellen

Ik zit er heel erg over te denken om deze in de toekomst te kopen

Hmm dat je geen shutterlag hebt is wel superrelaxed natuurlijk.
Zal ze tegen de tijd dat ik de centjes bij elkaar heb eens gaan vergelijken bij de betere fotoboer. De Sony is nog niet eens uit op dit moment.

Als jullie de keus kregen tussen de canon a60 of de nieuwe hp 635 waar gaat jullie voorkeur naar uit? Want zit te twijfelen tussen beide.

Originally posted by Arnie
Als jullie de keus kregen tussen de canon a60 of de nieuwe hp 635 waar gaat jullie voorkeur naar uit? Want zit te twijfelen tussen beide.

juist, zou ik ook wel willen weten, twijfel ook tussen die 2

Ik ben voor de canon gegaan door de zeer positieve berichten van veel mensen op tweakers. Echt veel in te stellen met dat ding, en gewoon erg goede kwaliteit foto's. Ik zie hp dat (nog) niet helemaal evenaren.

Ik wil er dus binnenkort ook 1 kopen en wilde in de 1e instantie gaan voor de A60, maar nu zie ik dat de HP photosmart 735 niet veel duurder is dan de A60, maar wel 3 megapixels heeft en volgens mij nog een paar handige functies (daarnaast geef ik er een voorkeur aan om niet helemaal met de grote massa mee te lopen :P).

De A60 is bewezen goed en heeft 4x AA batterijen en CF geheugen, wat mij een voordeel lijkt, hoewel het SD geheugen vd HP ongeveer net zo duur is als het CF geheugen.
Al weet ik niet zeker of er voor SD geheugen ook USB lezertjes te krijgen zijn ?
Over het algemeen heb ik het nl niet zo op de software die bij camera's zit, ik doe het liever zelf.

Iemand toevallig ervaring met (1 van) beiden ?
Ik geef de voorkeur aan zoveel mogelijk instellingen zodat ik lekker kan experimenteren, daar is het een digicam voor, schiet je lam en pik het goede er uit.
En het is ook wel prettig als ze snel reageren (oftewel: actiefoto's moeten wel enigszins fatsoenlijk kunnen).

Of iemand die nog een alternatief weet rond die prijsklasse (200-275 euro voor de camera) met ongeveer dezelfde functies (minimaal 2 Megapixels, fatsoenlijke lens en mogelijkheid tot filmpjes met video zijn een vereiste).
En Trust oid hoef ik niet, heb ik het niet zo op.

Back