Digicam Topic

Weet iemand of dit een geschikt toestel is?

- HP Photosmart 215
- Philips ESP60

Voor mij hoeven de fotos niet geweldig mooi te zijn en er hoeven ook niet veel functie op te zitten, alleen flitser, filmmogelijkheid en lcd schermpje. Thanx
 
Is het naar jullie idee verstandiger om voor een 4 megapixel camera te gaan, ipv een zelfde toestel met 3.2 mpixels die 40 euri cheaper is. Merk ik dit verschil.

Het gaat om de Olympus MJU 400 vs. MJU 300

bvd. :)
 
Originally posted by R5 man
Is het naar jullie idee verstandiger om voor een 4 megapixel camera te gaan, ipv een zelfde toestel met 3.2 mpixels die 40 euri cheaper is. Merk ik dit verschil.

Het gaat om de Olympus MJU 400 vs. MJU 300

bvd. :)

Op die 40 Euro zou ik zeker niet gaan besparen. De 4 megapixel is een nieuwere techniek dan de 3,2 MP. Waarschijnlijk is de camera intern ook stukken verbeterd, doordat de fabrikant geleerd heeft van het voorgaande model etc.
 
Originally posted by PsychoDude_666
Wij hebben sinds kort een Canon A80, fijn cameratje. Een vriendin van mij gebruikte haar camera weleens als webcam. Iemand een id hoe dat met deze camera kan?

Even je boekjes lezen en de bijgeleverde software installen? :rolleyes:
 
Zijn 2 prima camera's, nagenoeg identiek op de CCD en het goudkleurige "schuifdeurtje" op de MJU400 na.

Het prijsverschil is niet erg groot, het verschil in resolutie ook niet.
Voordeel van de hogere resolutie is dat je iets meer details ziet, en iets groter kunt afdrukken. Nadeel is dat de foto's meer geheugen innemen, maar het zal allemaal niet veel schelen.
Denk dat je eerder een afweging kunt maken op het uiterlijk, ik vind die goudkleurige look wel cool 8)

Een vriend van me heeft die MJU400 trouwens ook, en er komen prima plaatjes uitrollen. Leuk ding.
 
Mensen, ik zoek weer iets nieuws..

Ik heb nu een Kodak CX4230, maar dat ding heeft dus echt geen extra opties.

nadelen:

-ZUIPT batterijen
-Aanzetten duurt dik 5 sec
-Foto maken, duurt eerst 3 sec. scherp stellen en dan pas flitsen en dan pas de foto, bewegende objecten zijn dus neit mogelijk.
-Nachts doet ie altijd moeilijk, dan maakt ie gewoon geen foto's.
-Te dik en te zwaar

Verder heb dat dingetje 2.0 M en 3x opticsche zoom geloof ik.

Ik wil dus een neiwu cameraatje kopen, maar dan eentje met wat meer instellingen en eentje die snel reageert, vooral handig bij races ed.

Budget 300-350 euro..als et kan wel een camera met SD geheugen, want anders zit ik daarmee..
 
a60 is laatste maanden zwaar in prijs gedaald, voor 230 euro heb je hem namelijk al. a70 zal denk wel rond de 300 zitten, precies in je prijsklasse dus.

Enigste nadeel van deze cam's vind ik dat ze redelijk fors zijn.
 
Zo fors zijn ze niet meer hoor, ten opzichte van de A40 zijn ze al een stuk kleiner geworden. Vooral dunner.

Het is natuurlijk wel een hele goede serie van Canon, ik heb ook erg zitten twijfelen tussen de A80 en de Ixus 400.
Is uiteindelijk dus de Ixus 400 geworden vanwege het formaat.

Trouwens, bedoel je niet de A70 en de A80?

A60 = 2 megapixel (vanaf +- 200 euro)
A70 = 3.2 (vanaf +- 300 euro)
A80 = 4 (vanaf +- 380 euro)


De A80 heeft ook een uitklapbaar LCD-scherm, kan soms handig zijn, maar het maakt de camera ook iets dikker en het is kwetsbaar (kan afbreken als je er niet voorzichtig mee bent).

EDIT: Ow het ging over de post van Movement.. Ehm ja deze camera's zijn echt supercams, maar hebben geen SD geheugen, maar CompactFlash (CF). Gelukkig kost dat geheugen ook niet zoveel meer, ik heb voor 75 euro een 256MB Apacer High-speed CF kaart bij de Mycom gekocht.
 
heb nu een kodak cx6330, leuk dingetje, kan goed zijn dat ie al wat oud is,heb er vrij weinig verstand van, maar toch leuk cadeautje voor sint/kerst. foto's zijn ook lekker duidelijk, ook in als het helemaal donker is.
 
mn huisgenoot twijfelt tussen 2 cams... de Canon Ixus II en de Canon Ixus 400...

kortgezegd de vraag, wat is de 120 euro extra van de Ixus 400 waard?
(sander? heb jij deze overweging ook gemaakt?)
 
Volgens mij zijn ze allebei wel goed. Ligt er ook aan wat je wilt. Als je perfectie wilt. Echt fotografische foto;s dan zou ik xtra geld uitgeven. Anders.. niet :)

De 400 kan gewoon simpel weg wat meer. En fijner worden afgesteld. Foto kwaliteit zal daarom ook hoger liggen.
 
ja idd... maar dat wil hij ook, maar aangezien de Ixus 400 tov. de Ixus II vrij weinig extra's heeft...:
- 4 ipv 3,2 mp
- 3x optisch itt 2x
- AF assistant (dat schijnt minimaal te zijn)
voor zover ik weet...
 
*weinig* extra?! die 2x zoom was voor mij de reden dat ik geen Ixus 3 kocht destijds.... dus S45 gehaald, en een week later komt de Ixus400 uit die wel 3x zoom heeft 8P ...nu kom ik aan 3x zoom alweer te kort :p Je raakt snel verwend met een goede cam

check http://www.dpreview.com/ om de 2 te vergelijken... er zat nog meer verschil in dacht ik.
 
Originally posted by Boeie
ja idd... maar dat wil hij ook, maar aangezien de Ixus 400 tov. de Ixus II vrij weinig extra's heeft...:
- 4 ipv 3,2 mp
- 3x optisch itt 2x
- AF assistant (dat schijnt minimaal te zijn)
voor zover ik weet...

Misschien ook wat om rekening mee te houden. De behuizing van de VII ziet er echt ontzettend goor uit. :)
 
SendaSM, ik weet heus wel welke sites ik moet bekijken ;)

maar ik vraag naar betreffende gebruikerservaringen hier.. Xander, vind je? valt wel mee toch...
maargoed tis al niet meer nodig want hij heeft volgens mij al besteld, een IXUS II
 
Back
Top