Digicam Topic

D10N die heb ik ook in mijn handen gehad, vooral vanwege de mogelijkheden. Maar het is tog een redelijk oud modelletje volgens de verkoper, wat niet wegnam dat die goede foto's maakte. Ik heb hem toen niet gekocht simpel omdat ik 4mp te weinig vond:P

Ik kick toch dit topic maar weer, een nieuwe maken is ook zo zinloos.
Ik ben van plan een Canon Ixus 65 aan te gaan schaffen. Erg relaxt is het 3" scherm. Verdere vind ik het vooral interresant dat hij 640x480 opneemt zolang als je wilt tot je SD kaart vol is bij 30fps.
Zijn er hier mensen met ervaring met deze cam of enige alternatieven?

Mijn ervaring met de nieuwe ixus serie is zeer goed! Waar wil je hem halen? Bij Alternate of bij digicamshop.nl hebben ze vaak mooie aanbiedingen.

Het enige jammere vind ik het gebrek aan optische zoom ('maar' 3x, maarja mag je meer verwachten van een supercompact) en het ontbreken van een zoeker (gebruik ik toch nog wel af en toe). Maar uiteraard is dit geheel persoonlijk.

De kwaliteit van Ixus foto's vind ik zéér goed te pruimen!

Ik heb dus sinds een maand of vijf de Canon digital ixus 60. Echt alles klopt aan dat ding, broekzakformaat, mooi groot scherm en super kwaliteit foto's. Destijds gekocht voor 285 euro.

Wij hebben thuis ook een ixus als "huis" fototoestel. Prima ding en niets op aantemerken. En sinds vandaag ben ik de proud owner of a Nikon D80 :D

Ik heb even op de site van fotokonijnenberg gekeken, helaas zit de winkel zelf iets te ver weg (ruim 2 uur rijden).

Maar ik wil eerst nog even een goede Digitaal Compact toestel ipv Spiegelreflex omdat ik de kennis (nog) niet heb. Plus een compact toestel ook handig is voor de dingen waarvoor ik hem wil gebruiken.

Nu denk ik zelf aan de "Canon Digital IXUS 65", alleen deze is nu alweer iets afgeprijst dus denk omdat er nu alweer verbeterde/nieuwe toestellen zijn?

Ik wil er max. €300/350 voor uitgeven.

Ik heb dus sinds een maand of vijf de Canon digital ixus 60. Echt alles klopt aan dat ding, broekzakformaat, mooi groot scherm en super kwaliteit foto's. Destijds gekocht voor 285 euro.

Niets aan toe te voegen. Erg chill ding.

Vriend van me heeft de Ixus 65, ook chill, qua functies volgens mij ongeveer hetzelfde. Scherm is een halve inch groter en hij is (lijkt) wat groter.

Back